ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: honor 6X هوآوی

یکی از نقاط قوت هوآوی را می توان تنوع بالای محصولاتش دانست؛ موبایل های ارزان قیمت سری Y، میان رده های خانواده G، پرچمداران سری P و فبلت های میت بخش اصلی دیوایس های هوآوی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

یکی از نقاط قوت هوآوی را می توان تنوع بالای محصولاتش دانست؛ موبایل های ارزان قیمت سری Y، میان رده های خانواده G، پرچمداران سری P و فبلت های میت بخش اصلی دیوایس های هوآوی را تشکیل می دهند، ضمن اینکه در سال 2016 خانواده nova (بررسی دیجیاتو) هم به سبد محصولات این شرکت اضافه شدند.

از سوی دیگر برند زیرمجموعه هوآوی یعنی آنر (honor) که در سال 2011 شکل گرفت و از سال 2013 وارد بازار شد هم نقش بسزایی در تصاحب بازار میان رده ها ایفا کرد، به گونه ای که شرکت چینی مورد بحث در سال 2016 توانست با در اختیار گرفتن بیش از 9 درصد فروش کلی تلفن همراه در سطح جهان، مقام سوم را پس از سامسونگ و اپل از نظر سهم بازار به خود اختصاص دهد.

موبایل های آنر نیز به چند دسته تقسیم می شوند که در بین آنها سری X تعادل خوبی از نظر قیمت، طراحی و مشخصات سخت افزاری را در اختیار کاربر قرار می دهد. سال گذشته آنر 5X (بررسی دیجیاتو) توانست به فروش فوق العاده ای دست یابد، و حال هوآوی قصد دارد با معرفی مدل 6X این روند مثبت را ادامه دهد.

آنر 6X مهرماه سال جاری به صورت رسمی معرفی شد؛ دستگاهی که مشخصاتی ارتقاء یافته نسبت به نسل قبل دارد و شعار اصلی آن «Double or Nothing» است که به ماژول دوربین دوگانه اشاره می کند. مشخصات دیگری از جمله چیپست قدرتمند کایرین 655 با پردازنده 8 هسته ای، 3 گیگابایت رَم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، حسگر اثر انگشت و باتری قدرتمند 3340 میلی آمپر ساعتی، به راحتی می تواند این موبایل را به گزینه مناسبی در بین دستگاه های اقتصادی بازار بدل نماید.

در ادامه با بررسی موبایل honor 6X هوآوی با ما همراه باشید.

طراحی

هوآوی در ساخت آنر 6X زبان طراحی مشابه مدل سال قبل را به کار گرفته، یعنی اگرچه بخش بزرگی از پنل پشتی از فلز تشکیل شده، اما ساختار آن یکپارچه نیست و در قسمت های بالا و پایین آن قسمت هایی پلاستیکی را می بینیم که برای بهبود ارتباطات بیسیم تعبیه شده اند.

البته در آنر 6X پنل فلزی پشت تا لبه های نمایشگر نیز امتداد یافته که به زیبایی موبایل کمک کرده؛ در مقابل حاشیه پلاستیکی اطراف صفحه نمایش کمی ناهمگونی در ساختار کلی آن به وجود آورده.

هوآوی تغییر چندانی در ابعاد و وزن این موبایل نسبت به نسل قبلی ایجاد نکرده، بنابراین وقتی این دستگاه خوش ترکیب با ضخامت 8.2 میلیمتر و وزن 162 گرم را در دست می گیرید، احساس رضایت خواهید کرد. انحنای بیشتر لبه های پشتی نیز راحتی کار با آنر 6X را بیشتر کرده.

برآمدگی دوربین در پشت دستگاه ویژگی چندان عجیبی برای موبایل های میان رده کنونی محسوب نمی شود، به خصوص اینکه در آنر 6X ماژول دوگانه به کار گرفته شده. البته سامسونگ در میان رده های اخیرش توانسته ماژول دوربین را هم سطح بدنه قرار دهد، اما برآمدگی لنزهای محصول جدید هوآوی در سطح قابل قبولی قرار دارد.

لبه زیرین دستگاه به اسپیکر، میکروفون اصلی و درگاه یو اس بی اختصاص دارد، و در لبه بالایی نیز جک هدفون و میکروفون ثانویه را مشاهده می کنیم. در ابتدای کار، استفاده صحیح از دکمه های پاور و کنترل صدا که هر دو در لبه سمت راست قرار گرفته اند کمی به تمرکز نیاز دارد، و با توجه به خالی ماندن لبه سمت چپ شاید بهتر بود کلیدهای تنظیم ولوم به آنجا انتقال داده می شد.

در مجموع آنر 6X کیفیت ساخت خوبی دارد و بخش فلزی پشت دستگاه، به خصوص زمانی که خنک باشد، احساس خوبی را در کاربر ایجاد می کند. خمیدگی جزئی لبه های شیشه جلویی نیز در بهبود تجربه کاربری نقش بسزایی دارد.

فقدان یکپارچگی در بدنه و ناهماهنگی رنگ قطعات با یکدیگر، حاشیه زیاد در بخش پایین نمایشگر، محل نامناسب دکمه تنظیم حجم صدا و بیرون زدگی ماژول دوربین دوگانه را می توان از نکاتی دانست که باعث می شود آنر 6X نتواند فراتر از رده قیمتی خود ظاهر شود، اما قطعاً از محصولی 250 دلاری نمی توان انتظار یک پرچمدار را داشت.

نمایشگر

هوآوی در آنر 6X نیز همانند مدل سال گذشته از پنل های IPS LCD استفاده کرده که ابعادی 5.5 اینچی و رزولوشنی برابر با 1080×1920 پیکسل دارد. در جدول زیر عملکرد این نمایشگر را در مقایسه با چند دستگاه هم رده مشاهده می کنید:

رزولوشن بالای نمایشگر باعث شده تا تراکم پیکسلی 402ppi به دست آید، بنابراین در خواندن ریزترین نوشته ها نیز به مشکل بر نمی خورید. روشنایی پنل آنر 6X به 506 نیت می رسد که اگرچه نسبت به نسل قبل خود کمی کاهش یافته، اما باز هم از میانگین هم رده هایش بالاتر است.

یکی دیگر از نقاط قوت میان رده هوآوی، بهره گیری از حسگر نور محیطی و تنظیم خودکار روشنایی نمایشگر است که اگرچه به یکی از استانداردهای پایه اسمارت فون های روز دنیا تبدیل شده، اما هنوز در برخی از محصولات جدید از جمله گلکسی J7 پرایم سامسونگ دیده نمی شود.

غنای رنگ ها در نمایشگر آنر 6X تا حدی کمتر از حد طبیعیست و این موضوع را می توان به کنتراست نسبتا پایین تر در مقایسه با هم رده هایش نسبت داد. هوآوی در تنظیمات نمایشگر بخشی را برای انتخاب دمای رنگ ها تعبیه کرده که با استفاده از آن می توانید نحوه نمایش دلخواه خود را انتخاب کنید. همچنین قابلیت کاهش رنگ آبی نیز خستگی چشم بر اثر کاربرد مداوم را کمتر می کند.

در مجموع آنر 6X نمایشگری قابل قبول با حداکثر روشنایی و رزولوشن بالا را در این رده قیمتی ارائه می کند، اما باید اعتراف کرد پنل های LCD با تمام ویژگی های خوبشان، هیچگاه نمی توانند تصویری به زیبایی نمایشگرهای امولد تولید کنند، بنابراین پیشنهاد می شود آنر 6X را به قصد مقایسه کنار محصولات سری گلکسی A سامسونگ قرار ندهید.

نرم افزار

هوآوی اندروید 6.0 را به صورت پیش فرض برای آنر 6X در نظر گرفته و از پوسته اختصاصی EMUI 4.1 روی آن استفاده کرده، اما انتظار می رود به زودی اندروید نوقا همراه با نسخه 5.0 رابط کاربری مورد بحث برای آن ارائه شود.

در رابط کاربری آنر 6X از رنگ های روشن و متنوع استفاده شده و حالتی کارتونی و کودکانه پیدا کرده، ضمن اینکه تغییر چندانی در مقایسه با نمونه های قبلی در آن دیده نمی شود. بنابراین اگر تجربه استفاده از آن را داشته باشید، به راحتی می توانید با این محصول جدید نیز کنار بیایید، وگرنه کمی طول می کشد تا به آن عادت کنید.

در EMUI 4.1 نیز خبری از منوی اپلیکیشن ها (app drawer) نیست و همه برنامه ها به صفحات اصلی انتقال می یابد، اما گزینه های زیادی در اختیار کاربر قرار گرفته که می توان با تنظیم آنها به سفارشی سازی دستگاه اقدام نمود.

یکی از مزایای بخش نرم افزاری آنر 6X فقدان اَپ های اضافه و مزاحم است. به جز ابزارهای کاربردی گوگل و چندین اپلیکیشن عمومی، با برنامه های مزاحم دیگری روبرو نیستیم و بنابراین بخش زیادی از 3 گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی اصلی دستگاه به صورت آزاد در اختیار کاربر قرار می گیرد.

بخشی از تنظیمات به Smart assistance اختصاص یافته که گزینه هایی را برای استفاده بهتر از موبایل ارائه می کند، از جمله داک سیار، کنترل حرکتی، کنترل صوتی، استفاده با دستکش و غیره. همچنین با فعال کردن بخش ویژه می توان از حسگر اثر انگشت برای ثبت تصویر، پاسخ به تماس، خاموش کردن آلارم، مرور گالری و مشاهده پنل نوتیفیکیشن ها استفاده کرد.

رابط کاربری آنر 6X فاصله بسیار زیادی با اندروید خام دارد و اگر از طرفداران نسخه خالص این سیستم عامل هستید، رضایت کافی را از EMUI 4.1 نخواهید داشت، اما می توان از عملکرد بدون تأخیر، سبکی و سادگی، و قابلیت سفارشی سازی بالا به عنوان نقاط قوت این پوسته UI نام برد.

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که نمونه مورد بررسی توسط ما از منوی فارسی پشتیبانی نمی کرد، اما به احتمال زیاد نسخه نهایی که به بازار عرضه می شود از چنین قابلیتی برخوردار خواهد بود.

سخت افزار

یکی از نقاط قوت آنر 6X سخت افزار قدرتمندش است که آن را در جایگاهی مناسب بین میان رده های 250 دلاری قرار می دهد. چیپست کایرین 655 ساخت هوآوی که اواخر سال 2016 میلادی معرفی شد، هشت هسته پردازشی را در خود جای داده که چهار عدد از آنها با فرکانس 2.1 گیگاهرتز عملیات سنگین را بر عهده می گیرند و 4 هسته نسبتاً ضعیف تر با فرکانس 1.7 گیگاهرتز با اجرای فعالیت های سبک، مصرف بهینه باتری را تضمین می کنند.

اگرچه تعداد هسته ها را نمی توان معیاری برای سرعت عملکرد موبایل های کنونی در نظر گرفت، اما کایرین 655 واقعاً چیپست کارآمدیست. مرور وب سایت های سنگین بدون هیچگونه نقصی صورت می گیرد؛ چه از نظر زمان بارگیری و چه از نظر روانی اسکرول و پیمایش.

نتایج بنچمارک های مختلف نیز با تجربه عملکرد دستگاه مطابقت دارد و می بینیم آنر 6X در رده موبایل های متوسط به بالا قرار می گیرد. در زیر امتیازات بدست آمده توسط اسمارت فون مورد بحث را در بنچمارک آنتوتو و گیک بنچ مشاهده می کنید:

امتیازات فوق، آنر 6X را به مراتب بالاتر از LG X Cam قرار می دهد، موبایلی که در بنچمارک آنتوتو به 35 هزار امتیاز رسید و در گیگ بنچ نیز به ترتیب امتیازات 581 و 1808 را در حالت تک هسته و چند هسته ای به دست آورد.

همچنین بد نیست به نتایج میان رده اخیر سامسونگ یعنی گلکسی J7 پرایم نیز اشاره کنیم که در تست های فوق به ترتیب به امتیازات 45 هزار، 670 و 3199 دست یافت و بنابراین در جایگاهی پایین تر از آنر 6X قرار می گیرد.

از نظر عملکرد گرافیکی پردازشگر Mali-T830 MP2 در کنار سه گیگابایت رَم به این راحتی ها کم نمی آورد. البته اجرای بازی های سنگینی همچون آسفالت 8 با لَگ های گاه و بیگاه همراه است، اما ترکیب سخت افزاری به کار رفته در آنر 6X بازی های معمول مانند تمپل ران 2 یا ویدیوهای 4K را به راحتی اجرا کرد.

بنچمارک گرافیکی 3DMark نیز نتایج بالا را تأیید می کند و آنر 6X را در سطحی به مراتب بالاتر از میان رده های ال جی و همتراز با سری گلکسی A سامسونگ قرار می دهد.

خوشبختانه فضای ذخیره سازی در نسخه پایه آنر 6X برابر 32 گیگابایت در نظر گرفته شده که تقریباً 26 گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار دارد. البته نسخه دیگری با 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رَم نیز تولید شده، اما برای تهیه آن باید قیمت بالاتری بپردازید.

با وجود اینکه آنر 6X از کارت حافظه microSD تا 128 گیگابایت نیز پشتیبانی می کند، اما حافظه اصلی آن برای بسیاری از کاربران کافیست و بنابراین با خیال راحت می توانیم از درگاه مشترک کارت حافظه برای تعبیه سیم کارت ثانویه در دستگاه استفاده نماییم.

حسگر اثر انگشت تعبیه شده پشت دستگاه نیز اگرچه کمی کوچک تر از حد معمول به نظر می رسد، اما با سرعت و دقت فوق العاده بالا می تواند انگشت را از زوایای مختلف شناسایی نماید. کمپانی سازنده می گوید این حسگر در زمان 0.3 ثانیه عملیات احراز هویت را انجام می دهد، و تجربه ما هم این موضوع را تأیید می کند.

در مجموع ترکیب سخت افزار آنر 6X را می توان برای این رده قیمتی و حتی اندکی فراتر از آن، ایده آل ارزیابی کرد که به راحتی از عهده اجرای نیازهای عادی و نیمه حرفه ای بر می آید.

دوربین

روش های مختلفی برای استفاده از ماژول دوربین دوگانه در اسمارت فون ها امتحان شده؛ بعضی ها قابلیت زوم اپتیکال را ارائه می کنند، و بعضی دیگر از ترکیب سنسورهای رنگی و سیاه و سفید برای ثبت بهتر رنگ ها و بهبود عملکرد در محیط های تاریک بهره می گیرند.

هوآوی روش سوم که پیش از این در موبایل های HTC قدیمی دیده می شد را به کار گرفته؛ در آنر 6X یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز به سنسور IMX386 سونی در کنار سنسور 2 مگاپیکسلی عریض قرار داده شده. دوربین دوم با بهره گیری از گشودگی دیافراگم متغیر (16/f تا 0.95/f) می تواند عمق میدان و نقطه فوکوس را به دلخواه کاربر تغییر دهد.

البته نباید انتظار داشته باشید همچون حالت پرتره آیفون 7 پلاس تصاویر فوق العاده حرفه ای را با این قابلیت آنر 6X ثبت کنید، اما برای سرگرمی و ایجاد حالتی خاص در عکس ها یا جلب توجه بیننده به سوژه اصلی، تجربه خوبی خواهد بود.

در زیر نمونه ای از این افکت را مشاهده می کنید:

image

فلش دوربین نیز عملکرد خوبی دارد و برای محیط های کم نور، کاملاً به کار می آید:

image

اما خبر خوب برای شیفتگان عکاسی این است که هوآوی در رابط کاربری خود گزینه های پیش فرض متعددی را برای شرایط مختلف تصویربرداری فراهم ساخته، و حتی تنظیم دستی ایزو، سرعت شاتر، میزان نوردهی، فوکوس و توازن سفیدی را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد.

از بین گزینه های جالب توجه در حالات پیش فرض می توان به ثبت رد نور، حالت ویژه عکاسی در شب با تنظیمات دستی، ضبط ویدیوهای اسلوموشن با سرعت 120 فریم بر ثانیه و حالت مخصوص تایم لپس اشاره کرد. البته برای استفاده از سرعت پایین شاتر حتماً باید موبایل را در جایی ثابت نگه دارید، وگرنه نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

دوربین جلوی آنر 6X به سنسور 8 مگاپیکسلی مجهز شده که با توجه به پیکسل های 1.25 میکرونی عملکرد خوبی در شرایط مختلف نوری دارد. البته همچون همیشه، دوربین جلو در این موبایل نیز از فوکوس خودکار و تنظیمات دستی بی بهره است، ولی افکت هایی را برای زیباتر ساختن چهره هنگام سلفی گرفتن ارائه می کند.

در ادامه نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی آنر 6X را مشاهده می کنید:

دوربین آنر 6X کیفیت مناسبی دارد، اما اگر حوصله داشته باشید و تنظیمات مناسب دستی را برای شرایط مختلف اعمال کنید، نتیجه بسیار مطلوبی خواهید گرفت. همچنین در محیط هایی که اختلاف نوری زیادی وجود دارد، حتماً از حالت HDR استفاده نمایید، وگرنه به احتمال زیاد تصاویر بیش از حد روشن یا خیلی تاریک به ثبت می رسند.

کیفیت صدا

اسپیکر تعبیه شده در لبه پایینی آنر 6X کیفیت بالایی ندارد و استفاده از آن نه برای گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم پیشنهاد نمی شود. در واقع همانند اکثر میان رده ها زمانی که از میانه حجم صدا فراتر بروید، فرکانس های مختلف صوتی با یکدیگر آمیخته می شوند.

نهایت بلندی صدای این موبایل نیز چندان زیاد نیست و استفاده از آن در محیط های شلوغ دشوار خواهد بود. خوشبختانه هوآوی هنوز به فکر حذف جک 3.5 میلیمتری نیفتاده و بنابراین اگر کیفیت صدا برایتان اهمیت دارد، می توانید هدفون مورد علاقه تان را به آنر 6X متصل نمایید، هرچند کیفیت خروجی هدفون این دستگاه نیز ایده آل نیست.

جا دارد که هوآوی روی خروجی صوتی موبایل های سری آنر بیشتر کار کند تا در کنار نمایشگر باکیفیت و دوام باتری مناسب، تجربه چندرسانه ای این محصولات به سطح ایده آل نزدیک تر گردد.

باتری

هوآوی در آنر 6X از باتری 3340 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که نسبت به آنر 5X به اندازه 340 میلی آمپر ساعت بیشتر شده. این افزایش ظرفیت در کنار بهینه سازی های سخت افزاری، توانسته عملکرد باتری این موبایل را به سطح خوبی برساند.

سازنده ادعا می کند با یک بار شارژ می توان تا 2.15 روز از این اسمارت فون استفاده کرد، اما تجربه ما نشان داد با استفاده معمول اکثر کاربران به هیچ طریقی نمی توان شارژ دستگاه را به روز سوم کشاند، مگر اینکه حالت ذخیره سازی Ultra را فعال کرده و در محیطی سیاه و سفید، فقط به کارکردهای اصلی یعنی تماس و پیامک اکتفا کنید.

در واقع با کارکرد ترکیبی کاملاً سنگین و مداوم ما، آنر 6X تقریباً 25 ساعت کامل دوام آورد و با استفاده معمول، نهایتاً در انتهای روز دوم باید موبایل را به شارژر متصل نمایید.

نکته دیگری که در مورد این موبایل باید ذکر کنیم، زمان شارژ طولانی آن است. سازنده می گوید فناوری شارژ سریع را در آنر 6X به کار گرفته، اما شارژر موجود در جعبه این اسمارت فون از نوع ساده و با خروجی 5 ولت/2 آمپر است، که با هیچ استاندارد شارژ سریعی مطابقت ندارد.

به خاطر فقدان این قابلیت، شارژ کامل honor 6X به حدود سه ساعت زمان نیاز دارد که صبر و حوصله بالای کاربر را می طلبد؛ شاید ضرورت پایین نگه داشتن قیمت نهایی باعث شده تا هوآوی در این زمینه تلاش زیادی به خرج ندهد.

جمع بندی

آنر 6X به اندازه کافی ویژگی های خوب دارد که بتوان به راحتی از معدود نقاط ضعف آن عبور کرد. بدنه فلزی، سخت افزار قوی، حسگر اثر انگشت با دقت و سرعت بالا، دوربین دوگانه در پشت، باتری مناسب و کیفیت خوب نمایشگر، همگی باعث می شوند تا موبایل مورد بحث به یکی از بهترین گزینه های رده قیمتی 250 دلار بدل گردد.

هوآوی در انتخاب این بازه هوشمندانه عمل کرده و نخواسته پا روی دُم وان پلاس 3T، آنر 8 یا سری جدید گلکسی A5 و A7 سامسونگ بگذارد، چون از هیچ نظر یارای رقابت با آنها را ندارد؛ بنابراین گلکسی J7 پرایم سامسونگ، وان X9 اچ تی سی، گلکسی J7 مدل 2016 و در رده ای پایین تر X Cam ال جی را می توان رقبای اصلی آن در بازار کشورمان در نظر گرفت.

یکی از ویژگی های برجسته آنر 6X به زعم سازنده، دوربین دوگانه است، اما باید اذعان کرد که سنسور 2 مگاپیکسلی پشت این دستگاه کار خاصی را انجام نمی دهد و استفاده از آن در حد تفریحی باقی می ماند، در حالی که در X Cam ال جی به صورت مجزا می توانید از دوربین عریض برای تصویربرداری استفاده کنید. در مقابل، تنظیمات دستی و حرفه ای آنر 6X دوربین اصلی آن را به یکی از بهترین نمونه های این رده قیمتی تبدیل کرده.

از نظر سخت افزاری باید اعتراف کرد برای honor 6X رقیبی در این بازه قیمتی پیدا نمی شود و هوآوی برگ برنده را در اختیار دارد، اما نسخه 6 اندروید و رابط کاربری نه چندان دلچسب، سد بزرگی بر سر راه خریداران احتمالی خواهد بود.

در مجموع می توان گفت آنر 6X هوآوی یکی از بهترین موبایل هاییست که با قیمت حدود یک میلیون تومان می توان تهیه کرد، به شرط اینکه بتوانید با رابط کاربری هوآوی کنار بیایید و البته، انتظار معجزه از دوربین دوگانه نداشته باشید.

نقاط قوت
  • ارزش خرید بالا
  • بدنه فلزی
  • سخت افزار قدرتمند
  • روشنایی بالای نمایشگر
  • حسگر اثر انگشت بسیار سریع و دقیق
  • فضای ذخیره سازی و رَم بالا
  • شارژدهی مناسب باتری
نقاط ضعف
  • کارآیی ضعیف دوربین 2 مگاپیکسلی در ماژول دوگانه
  • اختلاف فراوان رابط کاربری با اندروید خام
  • درگاه قدیمی micro USB به جای نوع Type C
  • نسخه قدیمی اندروید
  • کیفیت صدای نامطلوب
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • افشین میرزاخانی
    افشین میرزاخانی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    آندروید ۷ برا هانر ۶ ایکس کی میاد!؟

    • حمیدرضا محمدی
      حمیدرضا محمدی | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

      اومده
      اندروید ۸ام میاد

  • a2220
    a2220 | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

    من این گوشی رو برای برادرم گرفتم.
    بررسی درستی هست.اولین چیزی که پس از روشن کردن گوشی بهش بر میخورید کمبود غنای رنگها یا به اصطلاح سردی هست به خصوص در رنگهای سرد از جمله ابی که زیاد جالب نشون نمیده.
    نمیدونم چرا جدیدا اکثر گوشی ها جدای از میزان رزولوشن و PPI پنل سردی دارن البته به جز سامسونگ.(مثلا شیاؤمی هم همین طوره)
    مورد دوم داغ کردن گوشی هست .سخت افزار قوی ای داره ولی وقتی دما به چهل درجه برسه یا بیشتر عملا نمیشه باهاش بیش از چند دقیقه بازی کرد به خصوص درمناطق گرم وخشک یا گرم و تر..بنابراین من قید بازی کردن باهاش رو زدم! ما استان اصفهانیم و منطقمون در تابستون که این گوشی رو گرفتم گرم و خشکه حالا نمیدونم در تهران یا مناطق دیگه داغ میکنه یا نه؟
    بنابراین این حرف که گوشی های هواوی و چینی با وجود قوی بودن، داغ میکنن یا اینکه اطلاعات فقط روی کاغذ دارن در مورد صفحه نمایش و کمبود غنای رنگ صفحه صدق میکنه.
    حتی اگه با امولد هم کار نکرده باشین و قبلش با tft خوب سامسونگ کار کرده باشین تفاوت کنتراست محسوسه.ولی خب اگه زیاد اشباع رنگ واستون مهم نباشه میتونید باهاش کنار بیاید.خوبه ولی اشباع رنگ اگه میل به سردی نداشت عالی میشد.
    در مورد دوربین چه پشت چه جلو در نور روز خوب و اگه شدت نور زیاد نباشه عالی ولی در شب در محیط اتاق متوسط رو به خوب
    در محیط بیرون اگه نور زیاد از پشت بتابه پس زمینه سفید میفته.
    ولی در سایه میشه عکسای عالی گرفت.
    با صداش زیاد مشکلی نداشتیم.
    زیباست و سبک.البته با کیف یه مقدار سنگین میشه.
    به اندروید هفت اپدیت شد.
    باتریشم خوبه و دوساعت و ربع فول میشه.
    در کل بیشترین چیزی که باعث خریدش میشه رم۳ و حافظه ۳۲گیگ دراین رنج قیمت هست.و اپدیت شدن اندرویدش

    • حمیدرضا محمدی
      حمیدرضا محمدی | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

      من مشهد هستم
      گوشی رو دارم
      اصن داغ نمیکنه
      شما داری اشتباه می‌زنی داداچ

  • رضا تقی پور
    رضا تقی پور | ۱ خرداد ۱۳۹۶

    زیباست فقط همینو واسه این گوشی عالی میشه گفت.

  • رضا حطیم
    رضا حطیم | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    ببخشید حافضه خارجی به جای ۱۲۸ .۲۵۶ هستش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی