ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت Instant Apps اندروید آغاز به کار کرد؛ اولین اپ پشتیبانی کننده از آن چه خواهد بود؟

آخرین باری که خبری در مورد Instant Apps به گوشمان رسید به کنفرانس Google I/O سال گذشته بر می گردد؛ جایی که اهالی مانتین ویو توضیحات مختصری در مورد این قابلیت جدید پلتفرم اندروید ارائه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

آخرین باری که خبری در مورد Instant Apps به گوشمان رسید به کنفرانس Google I/O سال گذشته بر می گردد؛ جایی که اهالی مانتین ویو توضیحات مختصری در مورد این قابلیت جدید پلتفرم اندروید ارائه کردند. به لطف Instant Apps می توانید با جستجوی نام اپلیکیشن های اندروید در سرچ گوگل، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پیام رسان بدون نیاز به نصب در موبایل و بی معطلی شروع به استفاده از آن ها کنید.

Instant Apps شرایطی فراهم می کند تا اندرویدی ها در عوض مواجه شدن با صفحه وبسایتی که برای نمایش در موبایل مناسب نیست، تجربه یک اپلیکیشن کامل را داشته باشند. البته نسخه Instant App هر اپلیکیشن محدود است و نباید از آن انتظار سرویس ها و نوتیفیکیشن های پس زمینه را داشته باشید.

تعدادی از صاحبان موبایل های مبتنی بر اندروید 7.0 اخیرا گزارش داده اند که اولین Instant App اندروید را تجربه کرده اند. احتمالا اپلیکیشن خرید الکترونیکی «Wish» نخستین محصول نرم افزاری اندرویدی است که می توان مستقیما از جستجوی گوگل به اجرای آن پرداخت.

طرز کار Instant Apps بدین صورت است که فقط کدها و جلوه های بصری ضروری هر اپ را برای اجرای قسمت مشخصی از آن روی دیوایس های اندروید دانلود می کند. گوگل اعلام کرده که توسعه دهندگان برای افزودن پشتیبانی اپلیکیشن های خود از Instant Apps فقط باید یک روز صبر کنند.

جهت استفاده از Instant Apps کافیست اول از همه آن را در موبایل تان فعال کنید. برای این منظور به تنظیمات اندروید رفته و در بخش Google سوئیچ Instant Apps را فعال نمایید. سپس تیک موافقت با شرایط استفاده را بزنید تا قابلیت مذکور در دستگاه شما فعال گردد.

اگر چنین گزینه ای را در تنظیمات ندیدید، باید بدانید که این قابلیت هنوز به موبایل شما نرسیده و می بایست کمی بیشتر منتظر بمانید. البته در نهایت %96 اندرویدی ها این قابلیت را دریافت خواهند کرد، چرا که گوگل آن را برای کلیه گجت های مبتنی بر اندروید 4.1 ژلی بین به بالا ارائه می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی