ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اول اردیبهشت؛ زمان اجباری شدن معاینه فنی موتورسیکلت ها

معاینه فنی برای وسایل نقلیه گازسوز و موتورسیکلت ها از اول اردیبهشت ماه اجباری خواهد شد. این خبر جدیدی است که از سوی مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

معاینه فنی برای وسایل نقلیه گازسوز و موتورسیکلت ها از اول اردیبهشت ماه اجباری خواهد شد. این خبر جدیدی است که از سوی مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به رسانه ها ابلاغ شد و البته این قانونی است که باید سالیانی پیش اعلام و اجباری می شد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد که از میان 11 میلیون موتورسیکلت ، 9 میلیون دستگاه و از میان 5 میلیون وسیله نقلیه گازسوز ، 3 میلیون دستگاه از آنان مشمول اقدام برای اخذ معاینه فنی هستند و این عدد قابل توجهی است.

این در حالی است که در سال گذشته معاینه فنی تاثیری را که باید در کاهش تصادفات می گذاشت ، نداشته و برای سال 96 اقدامات جدیدی در نظر گرفته شده است.

این ستاد هماهنگی های لازم را نیز با پلیس راهور انجام داده و چنانچه وسیله ای که مشمول این اقدام باشد ، اما کارت را اخذ نکرده باشد ، جریمه ای 50 هزار تومانی را مشمول خواهد شد.

این در حالی است که طبق آمار بسیاری از موتورسیکلت های قدیمی که سیستم سوخت رسانی کاربراتوری دارند ، می توانند تا بیش از 4 برابر یک خودرو آلایندگی تولید کنند و امیدواریم اجرای درست این اقدام کمی به سلامت زیست محیطی کلان شهر هایی مانند تهران کمک کند.

استفاده از نسل جدید دوربین ها پلاک خوان زمینه لازم را برای خوانش مکانیزه پلاک وسایل نقلیه فراهم آورده است و ظاهرا پس از برجام پلیس توانسته به شمار بیشتری از این دوربین ها دسترسی پیدا کند و همین امر نیز باعث اجرایی شدن قوانین مربوط به جریمه مکانیزه وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی شده است.

با تاکید بر لزوم اجرای چنین قوانینی باید گفت که راه حل اساسی تر برای مقابله با آلودگی هوا میتواند ارتقاء کیفیت سوخت، استفاده الزامی و فراگیر از کاتالیزور برای خودرو های دست دوم و قدیمی و البته بهبود و ارتقاء تکنولوژی صنعت خودروسازی و موتورسیکلت سازی باشد که در طی سال های اخیر هر سه این موارد با کم توجهی مسئولان مربوطه مواجه بوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ghost
    Ghost | ۲۷ فروردین ۱۳۹۶

    من خودم موتور سوار میشم و به یقین میتونم بگم 90% موتورای سطح شهر تهران استاندارد نیستن ، نه از نظر فنی و نه از نظر ایمنی . این همه سی جی 125 ریخته یکی از یکی داغونتر ولی اون بیچاره ای که باید با موتورش کارکنه و نداره یه موتور درست درمون بخره که حداقل ترمز داشته باشه رو کجای دلمون بزاریم ...

مطالب پیشنهادی