ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بک اسپیس مخفی در ماشین حساب آیفون؛ قابلیتی که اینترنت را به تسخیر خود درآورد

چند بار شده که موقع وارد کردن یک عدد در اپلیکیشن ماشین حساب آیفون متوجه شده اید که آن عدد اشتباه بوده، آن را به طور کامل پاک کرده اید و دوباره از اول به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

چند بار شده که موقع وارد کردن یک عدد در اپلیکیشن ماشین حساب آیفون متوجه شده اید که آن عدد اشتباه بوده، آن را به طور کامل پاک کرده اید و دوباره از اول به انجام محاسبات خود پرداخته اید؟ قاعدتا این اشتباه را نباید به دفعات زیادی تکرار کرده باشید، چرا که اپ ماشین حساب آیفون از سال 2010، یعنی زمانی که iOS 4 منتشر شد دارای یک گزینه بک اسپیس برای تصحیح اشتباهات بوده است.

اما جالب اینجاست که تا امروز و در حالی که در سال 2017 به سر می بریم ظاهرا خیل عظیمی از کاربران iOS از وجود چنین قابلیتی خبردار نبوده اند! دو روز پیش کاربری به نام censoredialogue@ توییتی در خصوص کشف یک بک اسپیس مخفی در اپلیکیشن ماشین حساب آیفون انجام داد.

یک سوایپ به چپ و راست روی محل نمایش اعداد کافیست تا بتوانید آخرین عدد وارد شده را پاک کنید.

شاید این موضوع برای اپل امری واضح و بدیهی بود، اما توییت این شخص به شدت مورد توجه اهالی دنیای مجازی قرار گرفت، طوری که در مدت زمانی کوتاه به 34 هزار لایک و 29 هزار بار ریتوئیت رسید. حتی نشریه USA Today هم تیتر اول خود را به کشف این موضوع در اپلیکیشن ماشین حساب آیفون اختصاص داد. اما چگونه باید از این بک اسپیس مخفی استفاده کرد؟

به راحتی، یک سوایپ به چپ و راست روی محل به نمایش درآمدن اعداد کافیست تا بتوانید آخرین عدد وارد شده را پاک کنید. این کار را تا جایی می توانید ادامه دهید که همه اعداد روی نمایشگر به طور کامل پاک بشوند.

جالب است بدانید که این قابلیت مخفی در حال حاضر به سوژه بسیار داغی در اینترنت و شبکه های اجتماعی تبدیل شده، و کاربران با ساخت انواع و اقسام Meme و جوک ساختن در رابطه با این موضوع نسبت به وجود این قابلیت واکنش نشان داده اند.

آیا شما هم تا حالا از وجود چنین قابلیتی خبر نداشتید؟ یا این که همیشه آن را می دانستید و برایتان یک قابلیت معمولی بوده است؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • HazelNut
    HazelNut | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    چرا با هدف اینکه دو نفر بیشتر این پست بی ارزش رو بخونن همچین تیتری میزنین واقعا کار غیر حرفه اییه.

  • Ehsan.__.mrd
    Ehsan.__.mrd | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    همون موقعی که این قابلیت اضافه شد فهمیدم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی