ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت AMD کارت گرافیک RX 560 را با قیمتی رقابتی معرفی کرد

در حالی که طرفداران کمپانی AMD بی صبرانه منتظر کارت های گرافیک حرفه ای وگا (Vega) هستند، این شرکت اقدام به معرفی عضو جدید خانواده RX 500 نموده تا نشان دهد هنوز به این نسل ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

در حالی که طرفداران کمپانی AMD بی صبرانه منتظر کارت های گرافیک حرفه ای وگا (Vega) هستند، این شرکت اقدام به معرفی عضو جدید خانواده RX 500 نموده تا نشان دهد هنوز به این نسل وفادار است. محصول جدید AMD به نام RX 560 می تواند «عملکرد روان ورزش های الکترونیکی» و گیمینگ سطح بالا را تضمین نماید.

RX 560 محصولی رکورد شکن نیست، اما نیاز بیشتر گیمرها را برآورده می کند

یکی از ویژگی های برجسته بازی هایی که با هدف استقبال حداکثری در فضای رقابتی عرضه می شوند، به خصوص عناوینی که در زمره ورزش های الکترونیکی (eSport) جای می گیرند، این است که معمولاً به منابع پردازشی فوق العاده ای نیاز ندارند. البته اجرای آنها روی سیستم های حرفه ای، نتیجه بسیار مطلوب تری را به همراه خواهد داشت، اما در این بازی ها همه چیز به فریم ریت بالا یا گرافیک فوق العاده خلاصه نمی شود. یکی از اهداف AMD برای عرضه RX 560 نیز برآورده ساختن نیاز این بخش بوده، بنابراین با محصولی روبرو هستیم که قدرتمند تر از نسل های قبلیست، اما رکوردی را جابجا نمی کند.

کمپانی سازنده می گوید کارت گرافیک جدید آنها می در مقایسه با دو نسل قبلش یعنی RX 360 تا 2.5 برابر عملکرد بهتری دارد، به همین دلیل می تواند بازی اُوِرواچ (Overwatch) را در سطح تنظیمات گرافیکی epic و رزولوشن 1080p با نرخ 110 فریم بر ثانیه به اجرا درآورد.

سیستم تست AMD برای ارزیابی نرخ فریم اجرای بازی ها شامل یک پردازنده اینتل Core i7-6700K در کنار 8 گیگابایت حافظه رَم از نوع DDR4 بوده که به کمک کارت گرافیکی آمده اند تا میانگین FPS در بازی های هیتمن، بتلفیلد وان، Doom و سیویلایزیشن 4 را به ترتیب به 75، 70، 68 و 65 فریم بر ثانیه برسانند. البته نتایج ذکر شده در حالت تنظیمات گرافیکی متوسط (medium) به دست آمده، اما نیاز بسیاری از گیمرها را برآورده خواهد ساخت.

16 واحد پردازشی، 1024 پردازنده استریم و 64 واحد تکسچر در این کارت گرافیک تعبیه شده اند

کارت گرافیک RX 560 از 16 واحد پردازشی بهره می گیرد که در مجموع 1024 پردازنده استریم را تشکیل می دهند. بنابراین در مقایسه با نسل قبلی یعنی RX 460 شاهد افزایش دو واحد پردازشی و 128 پردازنده استریم هستیم. سرعت کلاک این محصول نیز نسبت به قبل افزایش یافته و در حالت پایه به 1175 مگاهرتز رسیده، که با تقویت آن می توان به حداکثر 1275 مگاهرتز دست یافت. این ارقام در مقایسه با مدل RX 460 به ترتیب 85 و 75 مگاهرتز افزایش یافته اند.

البته این افزایش قدرت عملیاتی باعث شده تا توان مصرفی کارت گرافیک هم به میزان 5 وات افزایش یابد، بنابراین RX 560 به 80 وات توان نیاز خواهد داشت. کاربران می توانند یکی از دو گزینه 2 گیگابایتی یا 4 گیگابایتی را انتخاب کنند که هر دو از نوع GDDR5 خواهند بود و از رابط 128 بیتی برای انتقال داده استفاده می کنند.

گفتنیست قیمت گذاری AMD برای این محصول مثل همیشه رقابتی است. قیمت پایه RX 560 برابر 100 دلار تعیین شده، ضمن اینکه مدل های اورکلاک شده ی آن با سیستم خنک سازی سفارشی به قیمت 120 دلار به فروش می رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • moein
    moein | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    تا بیاد ایران میشه یه میلیون

  • Amin.Yousofi
    Amin.Yousofi | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    واقعا کارت صد دلاری جدید amd بتل 1 رو رو گرافیک اولترا با نرخ 70 فریم بر ثانیه اجرا میکنه؟؟؟!!! دمش گرم!!

  • ashkan
    ashkan | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

    فقط 120 دلار???

  • farzad
    farzad | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اگه بتونه بتل۱ رو به راحتی و روانی باز کنه واقعا ارزش خرید بالایی داره

مطالب پیشنهادی