ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام از Quick Charge 4.0 پلاس پرده بر می دارد

تقریبا 6 ماه از زمانی که کوالکام از فناوری Quick Charge 4.0 رونمایی کرد می گذرد. این فناوری به کاربر اجازه می دهد تا یک اسمارتفون را در عرض 15 دقیقه از 0 به 50 ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

تقریبا 6 ماه از زمانی که کوالکام از فناوری Quick Charge 4.0 رونمایی کرد می گذرد. این فناوری به کاربر اجازه می دهد تا یک اسمارتفون را در عرض 15 دقیقه از 0 به 50 درصد شارژ برساند.

به نظر می رسد در همین مدت زمان اندک کوالکام موفق شده تا پیشرفتی دیگر حاصل کند اما میزان پیشرفت به حدی نبوده که شاهد کوییک شارژ 5.0 باشیم و کمپانی تصمیم گرفته تا آن را کوییک شارژ 4.0 پلاس خطاب کند که سه پیشرفت اساسی نسبت به ورژن قبلی داشته.

اولی Dual Charge نام دارد که در تکنولوژی قبلی هم وجود داشت اما حالا بهتر از گذشته است. با دوال شارژ، جریان برق تقسیم شده و جلوی اتلاف انرژی و تولید گرما را می گیرد و زمان شارژ هم 15 درصد بهتر می شود.

سپس سیستم توازن حرارتی هوشمند را داریم که جریان برق را به صورت خودکار از خنک ترین مسیر ممکن هدایت می کند، نقاط داغ را به حداقل رسانده تا عملیات شارژ را بهینه سازد.

اولین موبایلی که از این فناوری بهره خواهد برد Nubia Z17 نام خواهد داشت.

و در انتها، یک سری فناوری پیشرفته برای حفظ ایمنی دستگاه نیز اضافه شده. برای مثال، کوییک شارژ 4.0 پلاس می تواند درجه دمای کانکتور و بدنه را جداگانه اندازه گیری کند تا در صورت بروز مشکل جلوی شارژ شدن و آسیب رسیدن به کانکتور دستگاه و بورد اصلی را بگیرد.

به لطف این پیشرفت ها، کوییک شارژ 4.0 پلاس حالا می تواند دستگاه ها را 15 درصد سریع تر شارژ کند و نسبت به کوییک شارژ 4.0 هم 30 درصد بهینه تر است.

به گفته کوالکام، اولین موبایلی که از این فناوری بهره خواهد برد Nubia Z17 نام خواهد داشت که ساعاتی پیش معرفی شد. این موبایل همراه با پردازنده اسنپدراگون 835، باتری 3200 میلی آمپر ساعتی و همچنین 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    عالیه

مطالب پیشنهادی