ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی کوالکام
تکنولوژی

درآمد ۵.۴ میلیارد دلاری و کاهش سود عملیاتی کوالکام در سه ماهه سوم امسال

کمپانی کوالکام به تازگی گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه سوم سال جاری (منتهی به ژوئن ۲۰۱۷) را منتشر کرده که طی آن این شرکت توانسته درآمدی در حدود ۵.۴ میلیارد دلار را به ثبت برساند. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۰ تیر ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۵

کمپانی کوالکام به تازگی گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه سوم سال جاری (منتهی به ژوئن ۲۰۱۷) را منتشر کرده که طی آن این شرکت توانسته درآمدی در حدود ۵.۴ میلیارد دلار را به ثبت برساند.

بدین ترتیب شاهد کاهش ۱۱ درصدی درآمدهای کوالکام نسبت به سال گذشته هستیم. در زمینه سود نیز این شرکت توانسته ۸۰۰ میلیون دلار را راهی حساب های خود کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت فاحش ۵۱ درصدی را نشان می دهد، گرچه در مقایسه با سه ماهه قبلی رشدی برابر با ۶ درصد داشته است.

با این ارقام سود میانگین سال ۲۰۱۷ تا انتهای ماه جولای ۲۰۱۷ بالغ بر ۹۰۰ میلیون دلار می شود که نسبت به رقم ۱.۴ میلیارد دلاری سال قبل افتی تامل برانگیز را نشان می دهد.

درآمدها نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است

جریمه ۹۴۰ میلیون دلاری به بلک بری و ۹۲۷ میلیون دلاری به کمیسیون تجارت آزاد در کره جنوبی نیز در این آمارها لحاظ شده است. این چیپ ساز بزرگ همچنین شکایت های متعدد اپل و دادگاه های درجریان این شرکت را نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل کاهش درآمدها و سود عملیاتی خود اعلام کرده است.

این عملکرد مالی سبب شد تا بزرگترین کمپانی سازنده چیپ های پردازنده موبایل در دنیا بتواند در سه ماهه سوم ۲۰۱۷ بیش از ۱.۱ میلیارد دلار سود را به سهامداران خود پرداخت کند. البته از این رقم حدود ۳۰۰ میلیون دلار صرف بازخرید بیش از ۵.۲ میلیون سهم شده است.

بر طبق پیش بینی مقامات ارشد، کوالکام می تواند در سه ماهه آخر امسال درآمدی مابین ۵.۴ تا ۶.۲ میلیارد دلار را به دست بیاورد. این یعنی حدود ۱۳ درصد کاهش درآمد نسبت به سال ۲۰۱۶.

کوالکام توانسته در این سه ماهه بیش از ۲۱۱ میلیون واحد چیپ مودم برای ابزارهای موبایل را در سرتاسر دنیا به فروش برساند. البته این ارقام شامل چیپ های به کار رفته در آیفون ها و آیپدهای اپل نمی شود. دقیقاً از همینجا و به دلیل بالا گرفتن مناقشات دو کمپانی است که احتمال می رود درآمدهای کوالکام در سال آینده باز هم با کاهش مواجه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی