ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نگاهی بر کنفرانس مایکروسافت در گیمزکام 2017

چند سالی می شود که نمایشگاه گیمزکام، به پربازدیدترین رویداد حوزه بازی های ویدیویی تبدیل شده است. بسیاری از استودیوهای بازی سازی بزرگ، تمرکز خود را از رویداد «ای 3» برداشته و بخش مهمی از ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

چند سالی می شود که نمایشگاه گیمزکام، به پربازدیدترین رویداد حوزه بازی های ویدیویی تبدیل شده است. بسیاری از استودیوهای بازی سازی بزرگ، تمرکز خود را از رویداد «ای 3» برداشته و بخش مهمی از رونمایی های بزرگ خود را در طی مدت برگزاری این رویداد، انجام می دهند.

مایکروسافت نیز با وعده انتشار اطلاعات بیشتر در خصوص کنسول جدید میان نسلی اش، یعنی ایکس باکس وان ایکس و معرفی بازی هایی که از قابلیت های سخت افزاری این کنسول بهره می برند، پا به گیمزکام امسال گذاشت و همین موضوع باعث شد تا توقعات از این کمپانی، به میزان قابل توجه ای بالا رود.

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که مایکروسافت در طول کنفرانس خود در بامداد روز جاری، تا چه حدی توانست تا به انتظارات علاقه مندان به بازی های ویدیویی و این کمپانی، پاسخگو باشد.

زمانی برای مولتی پلتفرم ها

اساسینز کرید با پسوند Origins که با چرخش به سمت سبک نقش آفرینی، دل بسیاری از طرفداران قدیمی مجموعه را دوباره به دست آورده و به جذب علاقه مندان زیاد این سبک هم چشم دوخته، کار خود در گیمزکام سال جاری را با نمایش یک تریلر سینماتیک آغاز کرد.

پیش از این، اطلاعاتی از تغییر سیستم مبارزات و افزایش المان های نقش آفرینی در بازی، منتشر شده بود. به نظر می رسد که یوبی سافت از عرضه سالانه فرانچایز اساسینز کرید که موجب افت این سری شده بود، درس گرفته و نسخه جدید اساسینز کرید، با یک سال استراحت بیشتر و بازنگری کلی در بخش گیم پلی و داستان، عرضه خواهد شد. Origins در اواخر ماه اکتبر سال جاری میلادی، برای پلفترم های اصلی عرضه خواهد شد.

یوبی سافت از عرضه سالانه فرانچایز اساسینز کرید که موجب افت این سری شده بود، درس گرفته

عنوان PlayerUnknown’s Battlegrounds، بازی دیگری بود که در طول کنفرانس مایکروسافت، به نمایش در آمد. مدتی می شود که این بازی به محوبیت بسیار بالایی در بین طرفداران بازی های آنلاین رسیده و همین موضوع باعث شده تا بازی از یک ماد کوچک، تبدیل به یک بازی مستقل و موفق شود.

در طول کنفرانس مشخص شد که قرار است تا خود مایکروسافت وظیفه نشر بازی را برای ایکس باکس وان به عهده بگیرد.

بازی دنیای ژوراسیک: تکامل (Jurassic World Evolution)، اولین عنوان جدید معرفی شده در طول کنفرانس مایکروسافت بود. وظیفه ساخت بازی بر عهده استودیو فرانتیر (Frontier) بوده و تکامل، به دست بخش گیم کمپانی دیزنی، منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که بازی در دسته عناوین مدیریتی طبقه بندی می شود.

در تکامل، شما توانایی کنترل ایسلا نوبلار (Isla Nublar) را بر عهده داشته و با توجه به منابع و شرایط موجود، دست به خلق پارک و مراکز تحقیقاتی خود خواهید زد. به نظر می رسد که بازی جدا از ایکس باکس وان، برای پلی استیشن 4 و رایانه های شخصی نیز منتشر شود.

تاریخ دقیقی از زمان عرضه بازی مشخص نشده اما به نظر می رسد که این عنوان، برای انتشار در زمان اکران فیلم سینمایی Jurassic World: Fallen Kingdom، زمانبندی می شود.

بازی ریکور (ReCore) که در پاییز سال گذشته برای رایانه های شخصی و ایکس باکس وان عرضه شده بود، قرار است تا با محتوای جدید و پشتیبانی از ایکس باکس وان ایکس و فناوری 4K، دوباره عرضه شود.

نسخه جدید سری میدل ارث با پسوند Shadow of War هم سهمی از کنفرانس امسال مایکروسافت داشت. Shadow of War که ادامه ای برای قسمت قبلی خود یعنی Shadow of Mordor محسوب می شود، با تریلر جدیدی از روند گیم پلی، به کنفرانس مایکروسافت آمد. مشخص است که بازی به طوری حتمی از قدرت بالای ایکس باکس وان ایکس بهره خواهد برد.

Sea of Thieves به پای ثابت کنفرانس های مایکروسافت در سال اخیر تبدیل شده

دو عنوان دیگر نمایش داده شده در کنفراس، بازی های ورلد او تانکز و Sea of Thieves بودند. ورلد او تانکز که عنوان محبوبی میان طرفداران بازی های چندنفره نظامی است، با گرافیک بیشتر و محتوای کامل، به ایکس باکس وان خواهد آمد.

Sea of Thieves نیز که به پای ثابت کنفرانس های مایکروسافت در سال اخیر تبدیل شده، در لایو استریم گیمزکام این کمپانی هم حضور داشت. قرار است تا بازی از ویژگی کراس-پلی میان رایانه های شخصی و ایکس باکس وان پشتیبانی کند که خود، قدم جدیدی در یکپارچه سازی سیستم های کاربری مایکروسافت محسوب می شود.

قدرتمند ترین کنسول دنیا

جدا از معرفی بازی ها، در طول کنفرانس، اطلاعات جدیدی از کنسول جدید مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان ایکس هم منتشر شد. قرار است تا 100 بازی که پیش از این روی نمونه معمولی این کنسول منتشر شده بودند، این بار با کیفیت بالاتر برای ایکس باکس وان ایکس بروزرسانی شوند. مشخص شده که مانند بروزرسانی های پلی استیشن 4 پرو، تمامی آپدیت ها، رایگان خواهند بود.

آقای مایک ایابارا (Mike Ybarra) که وظیفه ریاست بخش ویندوز و ایکس باکس مایکروسافت را برعهده دارد، از انتقال آسان اطلاعات میان کنسول های ایکس باکس وان معمولی و ایکس خبر داد. این قابلیت با کپی کردن اطلاعات و تنظیمات کنسول، روی حافظه خارجی امکان پذیر شده است.

مطابق پیش بینی ها، اطلاعات جدیدی از پیش خرید باندل اختصاصی اسکورپیو برای ایکس باکس باکس وان ایکس، منتشر شد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی ایکس باکس، این باندل را پیش خرید کنید. جدا از تفاوت های ظاهری در طراحی، نام «اسکورپیو» به صورت اختصاصی روی این باندل، حک شده است.

قرار است تا داشبورد ایکس باکس وان، حسابی تغییر کند

هیجان انگیز ترین لحظه کنفرانس مایکروسافت که بسیاری از آن ناامید شده بودند، به خبر تغییرات اساسی در رابط کاربری ایکس باکس وان اختصاص داشت. امکانات شخصی سازی بیشتری به داشبورد این کنسول اضافه شده و قرار است تا جا به جایی میان منوها و ورود به بازی و تماشای فیلم با کنسول خانگی تان، با سرعت بیشتری نسبت به گذشته انجام شود.

در مجموع، کنفرانس گیمزکام 2017 مایکروسافت، به هیچ عنوان راضی کننده نبوده و نمایش های این کمپانی در طول لایو استریم، جوابگوی توقع بالای طرفداران دو آتشه برند ایکس باکس نبود. تمام عناوین دیگری که در طول کنفرانس به نمایش درآمدند هم محتوای جدیدی برای بینندگان کنفرانس مایکروسافت نداشتند.

بازی هایی که در طول کنفرانس به نمایش درآمدند هم محتوای جدیدی برای بینندگان کنفرانس مایکروسافت نداشتند. 

بعد از معرفی ایکس باکس وان ایکس در ای 3 امسال، توقع می رفت تا مایکروسافت کم کاری در معرفی بازی برای این کنسول را در طول نمایش خود در گیمزکام جبران کند.

متاسفانه حتی اطلاعات ویژه ای در رابطه با ایکس باکس وان ایکس هم منتشر نشده و آن طور که از نظرسنجی ها پیداست، اکثر خریداران، در حال حاضر، کنسول ارتقا یافته سونی را به ایکس باکس وان ایکس، ترجیح می دهند.

مایکروسافت در نمایش محتوای اختصاصی و یا حتی رونمایی از عناوینی که کنسول جدید اش را به چالش بکشند، غیر موفق ظاهر شده است. عده زیادی نیز به بخش های جدید ایکس باکس که مواردی را به جز بازی کردن، شامل می شوند، واکنش چندان مثبتی نشان نداده و به نظر می رسد که مایکروسافت برای عقب نیفتادن بیشتر و دوام در این نسل، نیاز به یک تغییر رویکرد اساسی و بزرگی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

    کنسول خودش فوق العاده بود ولی برای مایکروسافت متسفام که هیچ انحصاری عالی نساخت
    واقعا ناراحت شدم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی