ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

درگ جذاب بین هاچ بک های داغ آلمانی، ژاپنی و آمریکایی [تماشا کنید]

خودروهای هاچ بک از گذشته تاکنون همواره طرفداران خاص خود را داشته اند. این دسته از خودروها به دلیل ابعاد کوچک برای رانندگی در خیابان ها و مسیرهای شهری بسیار مناسب بوده و اکثرا از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

خودروهای هاچ بک از گذشته تاکنون همواره طرفداران خاص خود را داشته اند. این دسته از خودروها به دلیل ابعاد کوچک برای رانندگی در خیابان ها و مسیرهای شهری بسیار مناسب بوده و اکثرا از موتورهای کم حجم بهره می برند، به همین جهت مصرف سوخت بهینه یکی دیگر از مزایای آنهاست.

در سال های اخیر خودروسازان مختلف سعی کرده اند که با ارایه مدل های هاچ بک جذاب تر و قدرتمندتر، مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب نموده و سود بالاتری کسب کنند.

همین مساله باعث شده که در حال حاضر هاچ بک هایی وجود داشته باشند که از لحاظ قدرت، سرعت، شتاب و هندلینگ در سطحی فراتر از کلاس خود قرار گرفته و عملکردی نزدیک به خودروهای اسپرت از خود نشان دهند.

برای مثال در اواخر ماه آوریل امسال بود که هوندا سیویک تایپ R با ثبت زمان 7:43.80 در پیست معروف نوربرگ رینگ خبرساز شد. با این رکورد، سیویک تایپ R ضمن کسب عنوان سریع ترین خودروی دیفرانسیل جلو در جهنم سبز، توانست زمانی بهتر از اتومبیل های اسپرت چند سال قبل مثل پاگانی زوندا C12 S، لامبورگینی گالاردو سوپرلگرا و فراری 599 GTB فیورانو ثبت کند.

به تازگی نشریه یا به عبارت بهتر کمپانی انگلیسی Carwow با گردآوری برخی از مطرح ترین هاچ بک های موجود در بازارهای بین المللی، تست درگی فوق العاده تماشایی بین آنها برگزار کرده که تماشای آن یقینا برای علاقه مندان خودرو بسیار جذاب خواهد بود.

مدل های حاضر در این مسابقه درگ عبارتند از: مرسدس A45 AMG، آئودی RS3، فولکس واگن گلف R، فورد فوکوس RS و هوندا سیویک تایپ R. در جدول زیر می توانید مشخصات فنی این خودروها را مقایسه کنید.

حجم موتور قدرت گشتاور شتاب 60-0 قیمت پایه
آوئودی RS3 2.5 لیتر 400hp 480Nm 3.7 ثانیه 44000£
مرسدس A45 AMG 2 لیتر 381hp 475Nm 4 ثانیه 42000£
فورد فوکوس RS 2.3 لیتر 350hp 440Nm 4.9 ثانیه 32000£
هوندا سیویک تایپ R 2 لیتر 320hp 400Nm 5.8  ثانیه 31000£
فولکس واگن گلف R 2 لیتر 310hp 380Nm 5.3 ثانیه 33000£

نگاهی به مشخصات فنی اتومبیل های حاضر در این مسابقه نشان می دهد که آئودی RS3 باید براحتی بتواند بر رقبای خود غلبه کند، به خصوص اینکه این هاچ بک جذاب آلمانی به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز بوده و علاوه بر قدرت بیشتر، چسبندگی بهتری نسبت به برخی مدل ها دارد.

از آنجایی که ویدیوی این مسابقه از جذابیت های بالایی برخوردار است، از ذکر نتیجه خودداری نموده و پیشنهاد می کنیم با تماشای کلیپ زیر از برنده و رکوردهای ثبت شده اطلاع پیدا کنید.

گفتنی است چندی پیش دست اندرکاران مجموعه Carwow تست درگی دیدنی بین سه کوپه معروف آلمانی یعنی آئودی RS5، مرسدس-آ ام گ C63 S و ب ام و M4 ترتیب داده بودند که می توانید با مراجعه به این مطلب، ویدیوی آن را نیز تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • nima.emh
    nima.emh | ۱ شهریور ۱۳۹۶

    فقط پراید هاچبک همشو صلاخی میکنه

مطالب پیشنهادی