ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون X
تکنولوژی

آیفون X در کدام بخش ها از موبایل های اندرویدی تقلید کرده؟

آیفون X در 21 شهریور ماه معرفی شد و برخی از قابلیت هایش خیلی ها را شگفت زده کرد. ولی تعدادی از این امکانات قبلاً نیز در تلفن های هوشمند اندرویدی به کار رفته بود. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

آیفون X در 21 شهریور ماه معرفی شد و برخی از قابلیت هایش خیلی ها را شگفت زده کرد. ولی تعدادی از این امکانات قبلاً نیز در تلفن های هوشمند اندرویدی به کار رفته بود. در ادامه قصد داریم برخی از این ویژگی ها را بررسی نماییم.

عدم وجود کلید هوم

حالا اپل کلید هوم را از آیفون X حذف کرده ولی فراموش نکنیم که از سالها قبل بسیاری از شرکت های سازنده موبایل های اندرویدی، این کلید فیزیکی را با دکمه های لمسی یا حتی با کلید هایی که روی بخشی از نمایشگر نشان داده می شوند جایگزین نموده اند.

 نمایشگر لبه به لبه کم حاشیه

فضای زیادی که قبلاً به علت وجود دکمه هوم در پایین نمایشگر اشغال شده بود، حالا به لطف حذف کلید هوم امکان استفاده از نمایشگر بزرگتر را فراهم آورده و نمایشگر از اطراف و بالا نیز تا لبه ها ادامه پیدا کرده است؛ ولی قبل از این نیز چنین نمایشگرهایی را در اسمارت فون های شیائومی Mi MIX، سامسونگ Galaxy S8 و ال جی G6 دیده بودیم.

شارژ بی سیم

امکان شارژ بی سیم نیز پیش از این روی بسیاری از موبایل ها از جمله سامسونگ، نوکیا و نکسوس 5 گوگل فراهم بوده؛ پرچمدار جدید اپل از فناوری شارژ بیسیم «چی» (Qi) استفاده می کند؛ همان فناوری که سامسونگ نیز در تلفن های هوشمند خود به کار می برد.

نمایشگر بزرگتر

به لطف حاشیه بسیار باریک آیفون X امکان جا دادن نمایشگری بزرگ تر حتی در سایز بدنه کوچکتر از آیفون 8 فراهم شده. حالا خواندن متون، بازی کردن و تماشای ویدیو در این اسمارت فون از قبل راحت تر گشته؛ این اولین بار است که اپل در موبایل های خود از مرز 5.5 اینچ عبور کرده ولی فراموش نکنیم که حتی از حدود 4 سال قبل نیز سونی، Xperia Z Ultra با سایز نمایشگر 6.4 اینچی را به بازار عرضه کده بود.

نمایشگر OLED

با اینکه در حال حاضر شرکت های بسیاری از جمله ال جی نمایشگرهای OLED را تولید می کنند. ولی سال هاست که نام این فناوری با سامسونگ گره خورده است. در این پنل ها به لطف امکان خاموش شدن تک تک پیکسل ها، بهترین رنگ سیاه ممکن تولید گشته و در عین حال سایر رنگ نیز از شادابی و سرزندگی بیشتری نسبت به سایر پنل ها برخوردار هستند. برخی از این نمایشگر ها نیز از مصرف انرژی بهینه تری نسبت به LCDها برخوردار هستند.

قفل گشایی از طریق چهره کاربر

مایکروسافت سال ها پیش در تلفن های هوشمند Lumia 950 و Lumia 950 XL فناوری ویندوز هلو را برای قفل گشایی از طریق چهره ارائه نموده بود. از سوی دیگر سامسونگ نیز اسکنر عنبیه چشم را در Galaxy Note 7 ارائه کرده و پس از آن نیز فناوری تشخیص چهره را معرفی نمود و البته مشخص شد که این تکنولوژی از امنیت کافی برای پرداخت های موبایلی برخوردار نیست. حال اپل این Face ID را در پرچمدار جدید خود ارائه کرده و البته امید زیادی به امنیت آن دارد.

لرزش گیر اپتیکال دوربین

سامسونگ در Galaxy Note 8 لرزش گیر اپتیکال را برای دوربین اصلی تعبیه نمود، به لطف این قابلیت، امکان کاهش لرزش ها حین ثبت فیلم یا عکس، فراهم می شد. از سوی دیگر کیفیت عکس برداری در شب نیز بهبود می یافت. اکنون در حالی که آیفون 8 پلاس فقط در یکی از دو دوربین اصلی خود از OIS بهره می برد، آیفون X در هر دو دوربین خود آن را دارد.

فراموش نکنیم که همواره کپی نمودن قابلیت ها توسط شرکت های سازنده تلفن های هوشمند، در نهایت به نفع کاربران تمام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (77 مورد)
  • devil-tears
    devil-tears | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶

    وقتی دیگه مطلبی برای گزاشتن نیست.....
    :\

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی