ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

گردباد قدرت؛ ویدیو رکورد شکنی بوگاتی شیرون [تماشا کنید]

چند روز پیش و قبل از آغاز به کار نمایشگاه خودروی فرانکفورت، کمپانی بوگاتی با خط و نشان کشیدن برای رقبا اعلام کرد که شیرون توانسته رکورد 0-400-0 را در گینس ثبت کند. در این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

چند روز پیش و قبل از آغاز به کار نمایشگاه خودروی فرانکفورت، کمپانی بوگاتی با خط و نشان کشیدن برای رقبا اعلام کرد که شیرون توانسته رکورد 0-400-0 را در گینس ثبت کند. در این رکوردگیری، سوپر اتومبیل فرانسوی پس از 32.6 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 400 کیلومتر در ساعت رسانده و در عرض 9.1 ثانیه بطور کامل متوقف شده بود.

کلیپ ویدیویی منتشر شده در این باره یک نکته جالب دارد که مورد توجه رسانه های خودرویی قرار گرفته است. در انتهای این کلیپ عبارت "ادامه دارد" نقش بسته و بلافاصله عقربه سرعت سنج شیرون در نزدیکی های 440 کیلومتر در ساعت نمایش داده می شود. این موضوع می تواند به رکوردشکنی های دیگر این خودروی استثنایی و انتشار کلیپ های بیشتر در آینده اشاره داشته باشد.

هنوز مشخص نیست که آیا شیرون واقعا سرعت تقریبا 440 کیلومتر را ثبت کرده یا خیر، اما با توجه به توانایی های فنی این اتومبیل خارق العاده، دستیابی به سرعت های مشابه کاملا محتمل است.

در حال حاضر نهایت سرعت شیرون در 420 کیلومتر محدود شده و نسخه سوپر اسپورت ویرون کماکان با 431 کیلومتر در ساعت، رکورددار بیشترین سرعت محسوب می شود. در صورت برداشته شدن محدود کننده الکترونیکی و ثبت سرعت 440 کیلومتر در ساعت، شیرون رسما سریع ترین خودروی جهان خواهد شد. طبق برنامه ریزی های کمپانی بوگاتی، سال آینده شیرون به رکورد سرعت حمله خواهد کرد.

یکی از عوامل اصلی محدودیت سرعت شیرون در رقم 420 کیلومتر به تایرهای آن مربوط می شود. این تایرها علی رغم قیمت بسیار بالایی که دارند، هنوز نمی توانند در سرعت های زیاد مقاومت داشته باشند؛ به همین جهت مهندسین بوگاتی برای رعایت ایمنی و جلوگیری از حوادث ناگوار به صورت الکترونیکی سرعت این خودرو را در رقم یاد شده محدود کرده اند.

البته آنطور که یکی از مهندسین ارشد بوگاتی به نام آقای مارتین گرابوفسکی (Martin Grabowski) در نمایشگاه خودروی فرانکفورت اعلام کرده، تایرهای شیرون در مقایسه با ویرون از قیمت به مراتب کمتری برخوردار هستند، با این حال وی به رقم دقیق اشاره ای نداشته است.

بد نیست بدانید مجموعه تایرهای ویرون قیمتی در حدود 42 هزار دلار دارند، با این رقم می توان خودرویی مثل مرسدس C کلاس یا نیسان ماکسیما را به پارکینگ منزل هدایت کرده و مبلغ باقیمانده را صرف خرید آخرین پرچمداران تلفن های همراه یا گردش و مسافرت نمود!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • D D
    D D | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

    آخه ینی چی؟ یه ماشین می سازی که رکورد بزنی؟ ینی چی؟ بجای ساختن ماشین های پر سرعت یکم ایمنی رو افزایش بدید.

    • عـــامـر
      عـــامـر | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

      رفیق همچین میگی امنیت رو ببرید بالا انگار راجب پراید داریم حرف میزنیم داره میگه تو 9 ثانیه از 400 رسیده به 0 فکرشو بکن چ قدرتی ترمزی پشتشه بقیه چیزاشم بمونه دیگه

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

    دیشب داشتم تو خیابون گازش میدادم به ۴۴۰ تا که رسیدم یهو پتو پاره شد...منتظر باشین دفه بعد تا ۵۰۰ میرم

  • hasan roshan beel
    hasan roshan beel | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    گشتم دیدم یه قرمزش تو کلکسیونم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی