ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

توسعه ربات انعطاف پذیر با توانایی استتار در محیط

محققین دانشگاه کُرنِل نیویورک به تازگی و با الگوبرداری از مکانیزم های بدن اختاپوس، موفق به ساخت ربات هایی شده اند که قادر به تغییر رنگ و شکل بوده و می توانند به راحتی خود ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

محققین دانشگاه کُرنِل نیویورک به تازگی و با الگوبرداری از مکانیزم های بدن اختاپوس، موفق به ساخت ربات هایی شده اند که قادر به تغییر رنگ و شکل بوده و می توانند به راحتی خود را در محیط استتار کنند.

همان طور که می دانید اختاپوس ها توانایی خارق العاده ای در تغییر رنگ پوست خود دارند و حتی بعضی از گونه های این جانور می توانند با کنترل ماهیچه های زیرپوستی، شکل بدن خود را نیز با توجه به بافت محیط تغییر دهند.

ربات جدید از سیلیکون و تور فیبری ساخته شده است

پژوهشگران نیز برای تقلید از ویژگی مورد اشاره، نوعی الاستومر سیلیکونی را در قالب ریخته و روی آن را با تورهای فیبری پوشاندند؛ سپس با استفاده از لیزر بخش هایی از تور را برای طراحی شکل مورد نظر بریده و مقدار بیشتری الاستومر سیلیکونی را به آن اضافه کردند. در نهایت این ترکیب ساندویچی خشک شده و بخش هایی از آن که فاقد تور فیبری هستند، با فشار هوا افزایش حجم یافته و شکل مورد نظر را به خود می گیرند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر ربات مورد بحث تنها قادر به ایجاد شکل های از پیش تعریف شده است و به گفته پژوهشگران، در آینده احتمالاً با استفاده از الگوهای تغییر پذیر (از طریق تغییر سفتی در بخش های مختلف) می توان ربات هایی با امکان تغییر شکل به صورت لحظه ای را توسعه داد.

گفتنی است کاربرد اصلی ربات های استتار کننده جدید که می توانند به عنوان پوشش نیز مورد استفاده قرار گیرند، ثبت اطلاعات گونه های زیستی کمیاب در طبیعت و البته جاسوسی برای نیروهای نظامی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی