ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: مقایسه ایسوس ذن فون 4 سلفی و ذن فون 4 سلفی پرو

وقتی می خواهید با دوربین اصلی موبایلتان سلفی بگیرید، چاره ای ندارید جز اینکه از آینه استفاده کنید یا به صورت فرضی چهره خود را در کادر قرار دهید که معمولاً نتیجه خوبی به همراه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

وقتی می خواهید با دوربین اصلی موبایلتان سلفی بگیرید، چاره ای ندارید جز اینکه از آینه استفاده کنید یا به صورت فرضی چهره خود را در کادر قرار دهید که معمولاً نتیجه خوبی به همراه ندارد.

به همین دلیل، شرکت های زیادی طی سال های اخیر به معرفی موبایل های مخصوص سلفی روی آورده اند. وجه تمایز این محصولات، حضور یک دوربین بسیار با کیفیت در جلوی آنهاست که در بعضی مواقع حتی از دوربین اصلی هم قوی تر است.

البته شرکت ها به همین هم قانع نشدند و کم کم پای ماژول دوربین دوگانه جلویی و فلاش سلفی هم به موبایل ها باز شد. ایسوس چندی قبل نسل چهارم موبایل های ذن فون را در کشورمان رونمایی کرد که در میان آنها دو محصول با این ویژگی مشاهده می شود؛ یکی «ذن فون 4 سلفی» و دیگری «ذن فون 4 سلفی پرو».

این دو موبایل سلفی-محور از نظر سخت افزار پردازشی در دو کلاس کاملاً متفاوت قرار می گیرند و همان طور که از نامشان پیداست، مدل پرو قوی تر از دیگریست. در ادامه ویژگی های اصلی آنها را مرور می کنیم:

عنوان ذن فون 4 سلفی ذن فون 4 سلفی پرو
بدنه پلاستیک آلومینیوم
نمایشگر 5.5 اینچی LCD

رزولوشن اچ دی

5.5 اینچی امولد

رزولوشن فول اچ دی

پلتفرم اسنپدراگون 430 اسنپدراگون 625
حافظه 4 گیگابایت رَم

64 گیگابایت حافظه داخلی

4 گیگابایت رَم

64 گیگابایت حافظه داخلی

سیستم عامل اندروید 7.0

رابط کاربری ZenUI 4.0

اندروید 7.0

رابط کاربری ZenUI 4.0

دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی 16 مگاپیکسلی
دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی

8 مگاپیکسلی با لنز واید

12 مگاپیکسلی

5 مگاپیکسلی با لنز واید

باتری

قیمت

3000 میلی آمپر ساعتی

1,200,000 تومان

3000 میلی آمپر ساعتی

1,850,000 تومان

همان طور که می بینید «ذن فون 4 سلفی» در نقش یک موبایل اقتصادی ظاهر می شود ولی «ذن فون 4 سلفی پرو» میان رده ای نسبتاً قدرتمند است. به هر حال هر دو محصول جدید ایسوس برای کاربرانی ساخته شده اند که علاقه زیادی به سلفی گرفتن دارند و تعدادشان روز به روز بیشتر می شود. در ادامه به بررسی تخصصی این دو تلفن همراه می پردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی

ایسوس در طراحی ذن فون 4 سلفی و مدل پرو زبان طراحی یکسانی را به کار گرفته و دو موبایل با ظاهری مشابه را شاهد هستیم. مدل سلفی 1.8 میلیمتر بلندتر، 1.3 میلیمتر عریض تر و 1 میلیمتر ضخیم تر از مدل پرو است که در نگاه اول به چشم نمی آید ولی وقتی هردو را در دست بگیرید، ضخامت کمتر مدل پرو به خوبی احساس می شود.

یکی از تفاوت های اصلی این دو موبایل، جنس بدنه آنهاست. ذن فون 4 سلفی پرو بدنه فلزی (آلومینیومی) دارد در حالی که مدل سلفی از بدنه پلاستیکی برخوردار است. البته پلاستیک بدنه کیفیت بسیار خوبی دارد. خمیدگی لبه های شیشه روی نمایشگر در مدل پرو هم کمی بیشتر است که در کنار ضخامت کمتر، ارگونومی بهتری را به آن می بخشد.

پشت بدنه هر دو دستگاه شاهد خطوط افقی آنتن دهی هستیم که در مدل سلفی به شکل براق و فرورفته دارد اما در مدل سلفی پرو هم سطح بدنه است. لوگوی ایسوس هم در پشت بدنه وضعیت مشابهی دارد و دوربین اصلی همراه با فلاش LED بالای آن قرار گرفته است.

در قسمت جلوی هر دو موبایل شاهد چیدمان مشابهی هستیم؛ حسگر اثر انگشت پایین نمایشگر، دکمه های ناوبری لمسی را در چپ و راست خود جای داده اند با این تفاوت که فقط در مدل پرو این دکمه ها بک لایت دارند. بالای نمایشگر هم حسگرهای مجاورت و نور محیط، دو دوربین و یک فلاش LED با ترتیب متفاوت در اطراف اسپیکر مکالمه جا خوش کرده اند.

هیچیک از این دو محصول جدید ایسوس ضد آب نیستند و باید محافظت ویژه ای را از آنها به عمل بیاورید. ذن فون 4 سلفی همچنین در رنگ های مشکی، سبز نعنایی، صورتی و طلایی عرضه می شود که تنوع بیشتری نسبت به سه رنگ مشکی، طلایی و قرمز مدل سلفی پرو دارد.

با اینکه هر دو موبایل مورد بحث طراحی کم و بیش یکسانی دارند، اما طبیعیست که ذن فون 4 سلفی پرو با بدنه فلزی، لبه های تراش خورده، ضخامت کمتر و ارگونومی بهتر، از برادر ارزان ترش فاصله می گیرد، اما این فاصله به اندازه اختلاف قیمت آنها نیست و مدل سلفی هم در رده قیمتی خود امتیاز قابل قبولی را به دست می آورد.

نمایشگر

اگرچه ذن فون 4 سلفی و سلفی پرو هر دو نمایشگر 5.5 اینچی دارند، اما به هیچ وجه قابل مقایسه با هم نیستند. مدل سلفی پنل LCD با رزولوشن اچ دی (720p) را در اختیار دارد که تراکم نه چندان مناسب 267 پیکسل در هر اینچ را حاصل می کند؛ در مقابل صفحه امولد مدل پرو با رزولوشن تمام اچ دی (1080p) حدود 401 پیکسل را در هر اینچ به نمایش می گذارد.

این موضوع، اختلاف قابل توجهی را از نظر دقت، کیفیت و غنای رنگ بین دو موبایل سلفی-محور ایسوس به وجود می آورد، به خصوص زمانی که آنها را کنار یکدیگر قرار دهید. ذن فون 4 سلفی رنگ ها را طبیعی اما نه چندان شاداب نشان می دهد و برای مطالعه متن های ریز چندان مناسب نیست، اما مدل پرو حتی در حالت رنگ استاندارد نیز رنگ و لعاب بیشتری دارد و اگر حالت Super color را در تنظیمات نمایشگر انتخاب کنید با دنیایی از رنگ های پویا و جذاب روبرو خواهید شد.

حداکثر روشنایی نمایشگر ذن فون 4 سلفی و سلفی پرو به ترتیب به 400 و 500 نیت می رسد که برای استفاده در شرایط عادی کفایت می کند، اما در محیط های پرنور کار کردن با مدل سلفی پرو ساده تر است. همچنین به لطف پنل امولد، مدل پرو از قابلیت نمایشگر همیشه روشن نیز سود می برد که حالت های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است.

نرم افزار

ذن فون 4 سلفی و سلفی پرو، هردو به نسخه 7.1.1 اندروید نوقا مجهز شده اند که رابط کاربری ZenUI 4.0 روی آن قرار گرفته است. نسل چهارم رابط کاربری اختصاصی ایسوس در مقایسه با نسخه های قبلی بسیار روان تر شده و اپلیکیشن های اضافه کمتری را با خود حمل می کند.

به همین دلیل حتی سخت افزار نه چندان قدرتمند ذن فون 4 سلفی هم به راحتی از عهده اجرای ZenUI بر می آید و اگر تأخیرهای جزئی را نادیده بگیریم، می توان گفت تجربه کم نقصی را در عملکرد این دستگاه شاهد هستیم. البته سخت افزار قدرتمند مدل سلفی پرو باعث می شود تا اجرای سیستم عامل و اپلیکیشن های مختلف در این موبایل سرعت بسیار بالاتری داشته باشد.

تنظیمات صفحه اصلی، تِم ها و پس زمینه های مختلف، در هر دو موبایل یکسان است و پیش از این در بررسی ذن فون 4 (بررسی دیجیاتو) و ذن فون 4 مکس (بررسی دیجیاتو) به طور کامل به آن پرداخته ایم.

از جمله این قابلیت های مشترک ZenUI 4.0 می توان به مرکز کنترل کاملی به اسم «موبایل منیجر» (Mobile Manager) برای مدیریت دستگاه و اپلیکیشن «پاور مستر» (Power Master) برای بررسی و ارزیابی وضعیت مصرف باتری یا انتخاب حالت های مختلف کاهش مصرف اشاره کرد.

قطعاً موبایلی با پسوند «سلفی» به اپلیکیشنی اختصاصی برای این کار هم نیاز دارد و ایسوس برنامه «سلفی مستر» (Selfie Master) را برای شما فراهم ساخته. با استفاده از این برنامه می توانید به ضبط ویدیو، ثبت عکس یا پخش زنده در اپلیکیشن های مختلف (از جمله فیسبوک، توییتر یا یوتوب) بپردازید یا سلفی های خودتان را کنار هم بچینید. در تمام این حالات قادر به تعیین سطح زیباسازی چهره هستید که از صفر تا 10 و به صورت هوشمند انجام می شود.

رابط کاربری ZenUI 4.0 ایسوس قابلیت های شخصی سازی کم نظیری را در اختیار شما می گذارد و نسبتاً روان و سبک است، اما ذن فون 4 سلفی پرو به خاطر سخت افزار قدرتمند تر نسبت به مدل سلفی، تجربه کاربری بهتری را حاصل می کند. آپدیت هایی که به صورت منظم برای تمامی موبایل های ایسوس منتشر می شود، نشان می دهد این کمپانی تایوانی پشتیبانی نرم افزاری سریع را در دستور کار خود قرار داده است.

دوربین

وقتی موبایلی پسوند «سلفی» را یدک می کشد، ویژگی های شاخصی در بخش دوربین از آن انتظار می رود و همان طور که گفتیم، ذن فون 4 سلفی و سلفی پرو در پنل جلویی به ماژول دوربین دوگانه و فلاش مخصوص سلفی مجهز شده اند.

ایسوس دوربین اصلی مدل ذن فون 4 سلفی پرو را «سوپر پیکسل» (SuperPixel) نامیده که ترکیبی از حسگر 12 مگاپیکسلی حرفه ای IMX362 سونی با فناوری Dual Pixel، لنز شش قطعه ای با ضریب اف 1.8 و لرزشگیر الکترونیکی (EIS) است. ذن فون 4 سلفی هم به دوربین 20 مگاپیکسلی با لنز 31 میلیمتری و ضریب اف 2.0 برای ثبت تصاویر سلفی با کیفیت مجهز شده.

در هر دو موبایل شاهد یک حسگر دیگر با لنز عریض 120 درجه ای نیز هستیم که میدان وسیع تری را پوشش می دهد و برای سلفی های دسته جمعی مناسب است. این دو حسگر در مدل های سلفی و سلفی پرو به ترتیب 8 و 5 مگاپیکسلی هستند. دوربین پشتی ذن فون 4 سلفی حسگر 16 مگاپیکسلی با لنز 26 میلیمتری و فوکوس خودکار PDAF دارد و در مدل پرو هم دوربین 16 مگاپیکسلی با حسگر ساخت سونی و توانایی فوکوس 0.03 ثانیه ای را شاهد هستیم.

این امکانات روی کاغذ کاملاً قابل قبول به نظر می رسند اما آیا از آزمون های واقعی هم سربلند بیرون می آیند؟ در ادامه چند نمونه عکس ثبت شده با این موبایل ها را بررسی می کنیم و ابتدا به سراغ ذن فون 4 سلفی پرو می رویم. در ادامه ابتدا نمونه عکس ثبت شده با دوربین های سلفی این موبایل را در نور روز و سپس در محیط تاریک را مشاهده می کنید:

image
image

همان طور که می بینید عکس ها در نور روز بسیار واضح و با جزئیات کامل هستند اما در نور شب تعریفی ندارند، هرچند دوربین سلفی اصلی در نور شب به مراتب بهتر از دوربین ثانویه عمل می کند. اگر در محیط باز عکاسی می کنید، فلاش سلفی با برد حدود یک متر می تواند تا حدودی چهره ها را روشن تر کند.

سخت افزار قوی به ذن فون 4 سلفی پرو این امکان را می دهد تا افکت پرتره را با تمامی دوربین ها و با دقت نسبتاً خوبی اعمال کند که در زیر چند نمونه از آن را می بینید:

البته همان طور که میبینید مصنوعی بودن این افکت تا حد زیادی توی ذوق می زند، انگار کاربری ناشی با استفاده از فتوشاپ آن را طراحی کرده است. با این حال ذن فون 4 سلفی پرو به خوبی تمام چهره های حاضر در کادر را تشخیص داده و همه آنها را در فوکوس نگه می دارد، موضوعی که در مدل سلفی به چشم نمی خورد.

حالا نوبت به ذن فون 4 سلفی می رسد. در ادامه ابتدا نمونه عکس ثبت شده با دوربین های سلفی این موبایل را در نور روز و سپس در محیط تاریک را مشاهده می کنید:

image
image

همان طور که می بینید باز هم در نور روز با رنگ های شاداب و جزئیات بالا روبرو هستیم اما در تاریکی شب همه چیز رنگ می بازد. در اینجا هم فلاش می تواند تا حدودی چهره ها را روشن کند اما از عهده بالا بردن کیفیت و جزئیات تصویر بر نمی آید.

ضعف سخت افزار ذن فون 4 سلفی در بخش دوربین هم به چشم می آید. مثلاً عملیات ثبت، پردازش و ذخیره سازی تصاویر HDR با این موبایل به حدود 5 ثانیه زمان نیاز دارد که رقم غیر قابل قبولی است. همچنین پردازش تصویر برای ایجاد عمق میدان مصنوعی و بوکه نیز دقت کافی ندارد که نمونه آن را در تصاویر زیر می بینید:

با این حال اگر افکت پرتره را غیر فعال کنید، سلفی های بسیار خوبی نصیبتان می شود:

در مجموع قابلیت های تصویربرداری ذن فون 4 سلفی پرو از سطح میان رده ها فراتر است و اگر شرایط نوری محیط مناسب باشد، عکس های بسیار با کیفیتی را در اختیارتان می گذارد. این موبایل همچنین توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 4K را با هر دو دوربین اصلی خود دارد.

در مقابل ذن فون 4 سلفی به خاطر ضعف چیپست اصلی نمی تواند از تمام توان ماژول دوربین حرفه ای خود استفاده کند و در مواردی که بخواهید تصاویر HDR ثبت کنید یا افکت پرتره را فعال نمایید یا حتی در زمان ثبت پانوراما، با مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین بهتر است از این موبایل فقط در شرایط نوری مناسب و بدون پردازش اضافه، سلفی های با کیفیت را انتظار داشته باشید. قابلیت فیلمبرداری این موبایل هم روی رزولوشن فول اچ دی محدود شده است.

سخت افزار

همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم، دو موبایل سلفی-محور ایسوس در دو رده کاملاً متفاوت جای دارند؛ ذن فون 4 سلفی یک میان رده اقتصادی محسوب می شود و ذن فون 4 سلفی پرو میان رده ای تمام عیار و نسبتاً قدرتمند است. به همین دلیل مقایسه توان سخت افزاری آنها چندان معقول و منطقی نخواهد بود.

در واقع تنها چیزی که اهمیت دارد، توانایی اجرای روان سیستم عامل، رابط کاربری و اپلیکیشن های مورد نیاز، به خصوص دوربین است که هدف اصلی از عرضه این دو دستگاه به شمار می رود؛ طبیعتاً نباید از ذن فون 4 سلفی انتظار اجرای بازی های سنگین سه بعدی را داشته باشید و ذن فون 4 سلفی پرو هم در حد و اندازه پرچمداران امسال نخواهد بود.

از آنجا که رابط کاربری ZenUI 4.0 سبک تر از قبل شده و به قدرت پردازش کمتری نیاز دارد، هر دو موبایل مورد بحث به خوبی از عهده اجرای آن بر می آیند. البته نمایش انیمیشن ها، اجرای اولیه یا جابجایی بین اپلیکیشن ها در مدل پرو بسیار بهتر و سریع تر از دیگری صورت می گیرد و برای استفاده درازمدت از ذن فون 4 سلفی باید کمی صبر و حوصله پیشه کنید.

به منظور دستیابی به یک معیار کلی برای مقایسه این دو موبایل از اپلیکیشن PCMark استفاده کردیم که توانایی کلی دستگاه را در کاربردهای روزمره از قبیل مرور وب، ویرایش تصویر، پخش ویدیو و عملیات پردازشی می سنجد. نتیجه این تست برای ذن فون 4 سلفی پرو و مقایسه آن با دستگاه های دیگر را در زیر می بینید:

همان طور که می بینید ذن فون 4 سلفی پرو با کسب امتیاز 5550 در این تست، عملکرد بسیار خوبی در استفاده های روزمره و حتی فعالیت های نسبتاً سنگین دارد و امتیازی در حد پرچمداران سال گذشته سامسونگ و هوآوی به دست آورده است. جالب است بدانید ذن فون 4 (بررسی دیجیاتو) در این تست به امتیاز حدود 5000 رسید. بدین ترتیب این موبایل علاوه بر امکانات پیشرفته عکاسی، یک میان رده پریمیوم کاملاً پر قدرت و شایسته محسوب می شود.

ذن فون 4 سلفی در این تست امتیازی بهتر از 3700 کسب نکرد که البته انتظار بیشتر از این هم از چیپست اسنپدراگون 430 نمی رود. ذن فون 4 مکس (بررسی دیجیاتو) هم که از سخت افزاری مشابه بهره می برد، در این تست امتیاز 3850 را به دست آورد. بنابراین زمان استفاده از این موبایل باید آرامش خودتان را حفظ کنید و کمی صبر و تحمل داشته باشید.

از نظر امکانات ارتباطی هم ذن فون 4 سلفی پرو وضعیت بهتری دارد و به مودم LTE Cat6 مجهز شده، یعنی می تواند به حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه در شبکه LTE برسد. البته حتی مودم LTE Cat4 ذن فون 4 سلفی با حداکثر سرعت دانلود 150 مگابیت بر ثانیه هم در شبکه های موبایل کشورمان کم نمی آورد.

64 گیگابایت حافظه داخلی در هر دو موبایل برای اکثر کاربران کفایت می کند اما در صورت نیاز می توانید حداکثر 2 ترابایت فضای ذخیره سازی را از طریق کارت حافظه به آنها اضافه کنید. درگاه کارت حافظه در ذن فون 4 سلفی کاملاً اختصاصی است اما در مدل پرو باید بین سیم کارت دوم یا کارت حافظه یکی را انتخاب کنید.

یکی دیگر از تفاوت های اصلی سخت افزاری بین این دو دستگاه در توانایی پخش صدای آنها دیده می شود، به طوری که ذن فون 4 سلفی پرو از خروجی های-رزولوشن 192 کیلوهرتزی 24 بیتی پشتیبانی می کند. ذن فون 4 سلفی از این قابلیت بی بهره است اما تک اسپیکر تعبیه شده در لبه پایینی آن قدرت و وضوح خوبی دارد. هدفون ZenEar عرضه شده همراه این دو دستگاه هم نیازهای عمومی شما مانند مکالمه، تماشای فیلم و گوش دادن تفریحی به موسیقی را برآورده می کند اما بهتر است برای مدل پرو به فکر تهیه هدفون حرفه ای باشید.

باتری و شارژ

ایسوس ذن فون 4 سلفی و سلفی پرو، هردو به باتری 3000 میلی آمپر ساعتی مجهز هستند که توان کافی برای استفاده در یک روز کامل و پربار را تأمین می کند. با توجه به کم مصرف بودن سخت افزار مدل سلفی می توانید به راحتی این زمان را تا یک روز و نیم هم افزایش دهید اما مدل سلفی پرو معمولاً هر شب را کنار پریز برق سپری خواهد کرد.

همراه ذن فون 4 سلفی یک شارژر 1 آمپری ارائه شده که قدرت زیادی ندارد و به همین دلیل، زمان زیادی را برای شارژ کامل این موبایل منتظر خواهید ماند. وضعیت در مدل پرو کمی بهتر است و شارژر 2 آمپری همراه آن می تواند ظرف مدت دو ساعت و 15 دقیقه، باتری را از صفر به صد برساند. فقدان قابلیت شارژ بیسیم در سطح میان رده ها کاملاً قابل اغماض است اما با توجه به ظرفیت بالای باتری این دو دستگاه، فناوری شارژ سریع می توانست به نقطه قوت آنها بدل شود.

جمع بندی

ذن فون 4 سلفی و سلفی پرو، دو موبایل شایسته در دو رده قیمتی متفاوت به شمار می روند که علاوه بر ویژگی های مثبت، می خواهند نقش متخصص سلفی را هم ایفا کنند. البته ایسوس برای تصاحب این عنوان به تلاش بیشتر از این نیاز دارد.

ذن فون 4 سلفی موبایلی اقتصادی است که علاوه بر کیفیت ساخت مطلوب، سخت افزار قابل قبول و باتری قوی، دوربین های با کیفیت و قدرتمندی را هم در پشت و هم در جلوی بدنه در اختیار دارد و به همین دلیل از رقبای هم رده اش متمایز می شود. البته همان طور که در بخش دوربین مشاهده کردید، ضعف سخت افزار باعث می شود تا بخشی از توان بالای ماژول دوربین دوگانه هدر برود و نتوانید به طور کامل از آنها منتفع گردید.

از سوی دیگر، ذن فون 4 سلفی پرو میان رده ای حرفه ای است که با طراحی و کیفیت ساخت مطلوب، سخت افزار قدرتمند، دوربین های حرفه ای و باتری عالی در کلاس میان رده های پریمیوم جای می گیرد. عملکرد دوربین های این دستگاه بسیار بهتر از برادر ارزان ترش است و به خاطر سخت افزار قوی، پردازش تصاویر را با سرعت و دقت بیشتری انجام می دهد که طبیعتاً خروجی بهتری هم حاصل می شود. با این حال رقابت در این بخش بازار بسیار شدید است و جلب نظر خریداران بالقوه صرفاً با تکیه بر دوربین دوگانه، کار دشواری به نظر می رسد.

با همه این احوالات، عاشقان سلفی به چیزی جز بهترین ها قانع نمی شوند و دوربین دوگانه جلویی همراه با فلاش، ترکیب هیجان انگیزی برای آنها به شمار می رود. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، ذن فون 4 سلفی و سلفی پرو برای شما ساخته شده است. در ادامه نقاط قوت و ضعف این دو موبایل ایسوس را با هم مرور می کنیم.

نقاط قوت ایسوس ذن فون 4 سلفی پرو
  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوب
  • نمایشگر امولد
  • سخت افزار قدرتمند
  • رَم و حافظه داخلی بالا
  • خروجی صدای های-رزولوشن
  • دوربین سلفی با کیفیت + فلاش
  • شارژدهی عالی باتری
نقاط قوت ایسوس ذن فون 4 سلفی
  • کیفیت ساخت مطلوب
  • اجرای روان رابط کاربری
  • رَم و حافظه داخلی بالا
  • دوربین سلفی با کیفیت
  • حسگر اثر انگشت
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
نقاط ضعف ایسوس ذن فون 4 سلفی پرو
  • نیاز به بهبود پردازش تصویر
  • فقدان شارژ وایرلس
  • فقدان درگاه USB-C
  • قیمت بالا
نقاط ضعف ایسوس ذن فون 4 سلفی
  • سخت افزار ضعیف
  • شارژر ضعیف
  • فقدان درگاه USB-C
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Muhammad Arabjafari
    Muhammad Arabjafari | ۱۴ آذر ۱۳۹۶

    شرکت در قرعه کشی گلکسی نوت 8
    https://www.zoomit.ir/galaxy-note-8-campaign/?code=29EC45D4

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی