ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ تاپ ویندزوی با پردازنده ARM اسنپدراگون ۸۳۵
تکنولوژی

رونمایی از لپ تاپ های ویندوزی مبتنی بر پردازنده ARM

کمپانی مایکروسافت با همکاری کوالکام از نخستین لپ تاپ های مجهز به پردازنده ARM (اسنپدراگون ۸۳۵) با سیستم عامل ویندوز رونمایی کرد. اولین محصولات از این سری را کمپانی های اچ پی، لنوو و ایسوس به تولید ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

کمپانی مایکروسافت با همکاری کوالکام از نخستین لپ تاپ های مجهز به پردازنده ARM (اسنپدراگون ۸۳۵) با سیستم عامل ویندوز رونمایی کرد. اولین محصولات از این سری را کمپانی های اچ پی، لنوو و ایسوس به تولید رسانده اند.

از لحاظ ظاهری لپ تاپ های هیبریدی (۲ در ۱) معرفی شده با نمونه های معمولی تفاوتی ندارند، اما از بابت سخت افزار و دوام باتری و امکان روشن بودن دائمی برتری های منحصر به فردی را نسبت به برادران مجهز به پردازنده های اینتل خود خواهند داشت.

می توان گفت که خریداران لپ تاپ های ARM ویندوزی هیچ نگرانی از بابت نرم افزارهای پشتیبانی کننده نخواهند داشت، چرا که شرکت ردموندی با ارائه یک واسط نرم افزاری امکان اجرای نسخه x86 اپلیکیشن ها را روی لپ تاپ های مورد بحث را فراهم کرده است.

دیروز اچ پی و ایسوس محصولات خود را به صورت رسمی رونمایی کردند و کمپانی لنوو نیز قرار است طی هفته آینده لپ تاپ ویندوزی مبتنی بر ARM خود را معرفی نماید.

در این میان یک سوال به وجود می آید. چرا ما باید به چنین محصولاتی نیاز داشته باشیم؟ نکته اساسی اینجاست که تمرکز اصلی مایکروسافت در همکاری خود با کوالکام طراحی رایانه ای بوده که بتواند همانند یک تبلت به طور دائمی و بدون مشکل روشن بوده و اتصال خود به اینترنت را حفظ نماید.

در این شرایط تنها کافیست که در لپ تاپ خود را باز کنید و بلادرنگ به ادامه کار بپردازید. پس از اتمام کار نیز فقط در آن را بسته و به هیچ وجه نگران دوام باتری در این حالت نباشید. علاوه بر این، چنین محصولی امکان اتصال دائمی به شبکه پرسرعت LTE را بدون تاثیر قابل ذکر در مصرف باتری خواهد داشت، چیزی که امکان آن برای لپ تاپ های مرسوم وجود ندارد.

طبق ادعای مایکروسافت، با هر بار شارژ لپ تاپ های مورد بحث می توان تا ۲۲ ساعت به طور دائم از آنها استفاده کرد. این عدد در مقابل رکوردهای حداکثر ۱۲ یا ۱۳ ساعتی نمونه های موجود در بازار بسیار قابل توجه است.

لپ تاپ های جدید با ویندوز 10S عرضه می شوند، یعنی تنها قادر به اجرای نرم افزارهایی هستند که از «Windows Store» دریافت شده باشند، اما کاربران می توانند بدون پرداخت هزینه (فعلاً) ویندوز خود را به نسخه 10 پرو ارتقا داده و از تمام ویژگی های آن بهره مند گردند.

لپ تاپ های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ محدودیت هایی را نیز خواهند داشت. از جمله این که در حال حاضر نرم افزارهای ۶۴ بیتی را نمی توان روی آنها اجرا نمود. البته توسعه دهندگان می توانند با کمک یک ابزار ساده که مایکروسافت در اختیارشان قرار می دهد اپلیکیشن های خود را به نسخه ۳۲ بیتی تبدیل نمایند.

علاوه بر این، آن قبیل نرم افزارهایی که از درایورهای نوع کرنلی (kernel mode drivers) بهره می برند نیز قادر نخواهند بود در این رایانه های جدید اجرا شوند. از جمله این نرم افزارها می توان به آنتی ویروس ها و بازی هایی که از ابزارهای ضد تقلب (anti-cheat) استفاده می کنند اشاره کرد.

لپ تاپ مبتنی بر ARM ایسوس NovaGo 2-in-1 نام دارد و مجهز به یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی اچ دی، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD است. این محصول با قیمت ۷۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد. البته نسخه ای ارزان با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی نیز با پرداخت ۵۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

Envy x2 محصول مشابه شرکت اچ پی است که با یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و میزان رم و حافظه داخلی مشابه با برادر تایوانی خود پای به میدان رقابت خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است که هردوی این لپ تاپ ها از قلم استایلوس پشتیبانی می کنند و قابلیت اتصال دائمی به شبکه LTE را دارند. موعد عرضه محصول اچ پی بهار سال آینده اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی