ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران به‌روزسانی را به خرید موبایلی جدید ترجیح می‌دهند

سالهای قبل، اپراتور‌ها برای هر کاربر میانگین استفاده‌ی دوساله‌ای تخمین می‌زدند؛ بدین شرح که اصولاً هر کاربر طی دوسال از یک تلفن‌همراه استفاده خواهد کرد و پس از آن به سراغ مدل دیگری رفته و ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

سالهای قبل، اپراتور‌ها برای هر کاربر میانگین استفاده‌ی دوساله‌ای تخمین می‌زدند؛ بدین شرح که اصولاً هر کاربر طی دوسال از یک تلفن‌همراه استفاده خواهد کرد و پس از آن به سراغ مدل دیگری رفته و آنرا خریداری می‌نماید.

اما اخیراً بالارفتن قیمت و کاهش تفاوت کارایی میان مدل‌های مختلف تلفن‌های هوشمند دست به دست هم داده تا این دوره دو‌ ساله بیشتر شود. کاربران اکنون ترجیح می‌دهند که موبایل‌های قدیمی خود را حفظ کرده و برای برخودداری از ویژگی‌های جدید، تنها آنها را به روزرسانی‌ کنند.

«جَن داسون» تحلیلگر برتر شرکت تحقیقاتی «جک داو» معتقد است که کاربران جدیداً رفتار خود را در زمینه خرید تلفن‌همراه تغییر داده‌اند:

«همه ما افرادی را میشناسیم که ۴ یا ۵ سال از یک تفلن هوشمند استفاده می‌کنند و نیازی برای ارتقای مدل فعلی خود نمی‌بینند»

کارشناسان معتقد مدل‌هایی مانند آیفون X  می‌توانند عادت خرید را برگرداند

اما این تغییر روند دوسالانه‌ی خرید موبایل رسماً به ضرر تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند است و آنها عامدانه به دنبال حفظ این عادت در کاربرانند. به باور چیتان شارما مدیر‌عامل شرکت «مشاوران چیتان شارما»، موبایل‌هایی مانند آیفون X می‌تواند دوباره کاربران را به روند قبلی خرید بازگرداند. شارما دراین باره می‌گوید که یک محصول پویا و متفاوت از مدل‌های فعلی که توسط یک برند معروف مانند اپل تولید شود، می‌تواند کاربران را وادار سازد که دوباره برای ارتقای تلفن‌های هوشمند خود دست در جیبشان کنند.

بعضی تولید کنندگان حتی راهکارهای متفاوتی برای فروش محصولات خود اندیشیده‌اند که بر اساس آنها به کاربر اجازه داده می‌شود مد‌ل‌های جدید را سالیانه با پرداخت هزینه‌های کمتری جایگزین مدل‌های قدیمی خود کنند.

تمهیدات اپراتور‌ها و تولید‌کنندگان هنوز کاربران را به خرید بیشتر مجاب نکرده است

این در‌حالی است که اپراتورها دیگر با مشترکان خود قرارداد دوساله نمیبندند، در واقع کاربر یک مدل موبایل را برای یک سال از اپراتور خریداری می‌کند. اگر کاربر بخواهد در این مدت اپراتور‌ خود را عوض کند مجبور خواهد بود باقی‌مانده پول تلفن مذکور را پرداخت نماید. در غیر این صورت باید به اپراتور فعلی خود وفادار بماند.

در مقابل این روش، بعضی اپراتور‌ها بسته‌های اجاره‌ای را پیشنهاد می‌دهند که با اختیار کردن آن کاربر ‌می‌تواند به مدت ۱۲ تا ۱۸ ماه از یک موبایل پرچم‌دار استفاده کند. البته این روش به معنی خرید کامل نیست و کاربر باید همواره موبایل مذکور را سالم نگه داشته و نگذارد به آن آسیبی برسد.

با این حال تمام تلاش‌ها و تهمیدات متفاوت تولیدکنندگان و اپراتور‌ها برای بازگرداندن عادت خرید دوساله تلفن‌همراه، تاکنون نتوانسته کاربران را مجاب کند. آنها هنوز ترجیح می‌دهند که تلفن‌های همراه فعلی خود را حفظ کرده و تنها با نصب به روز‌رسانی‌های جدید از قافله عقب نمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • ykh
    ykh | ۲۱ آذر ۱۳۹۶

    اون دوستائی که منفی دادن، دلیلشون چیه؟نکنه از اونائی هستن که هرسال باید گوشی شونو عوض کنن؟خودتون قضاوت کنین، چرا وقتی یه گوشی میان رده می تونه کار یه پرچمدار رو بکنه، پول بیخود خرج کتیم؟!اینم واقعا از اون پدیده های عجیبه!!!!!

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

    من نوت ۴ رو از روز اول ارائه گرفتمش به فکر خرید نوت ۹ هستم که سال اینده میاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی