ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک از سنسور زیستی Sensio برای موبایل های هوشمند رونمایی کرد

بازار موبایل های هوشمند طی سال های اخیر به دستاوردهای مهمی رسیده و بسیاری از کمپانی ها، به دنبال یافتن حوزه بعدی تکنولوژی هستند که پتانسیل های مشابهی به این بازار دارد. بسیاری معتقدند گام ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

بازار موبایل های هوشمند طی سال های اخیر به دستاوردهای مهمی رسیده و بسیاری از کمپانی ها، به دنبال یافتن حوزه بعدی تکنولوژی هستند که پتانسیل های مشابهی به این بازار دارد. بسیاری معتقدند گام بزرگ بعدی واقعیت مجازی یا دیوایس های پوشیدنی خواهد بود، اما تحقیقات نشان می دهد که گام بزرگ بعدی، در واقع پایشگرهای سلامتی هستند.

موسسه آماری IDC انتظار دارد که تا سال 2021 میلادی، بالغ بر 240.1 میلیون پوشیدنی پایشگر سلامتی و ورزش روانه بازار شود؛ بنابراین با دسته بندی بسیار بزرگی طرف هستیم. اما کمپانی مدیاتک می خواهد قابلیت های متمایزکننده پوشیدنی های سلامتی را به اسمارت فون شما بیاورد و به همین خاطر، از Sensio رونمایی کرده است.

Sensio یک بیوسنسور جدید از مدیاتک است. این بیوسنسور در اسمارت فون کاربران جای می گیرد و بعد از آن، با لمس سه نقطه از بدنه دستگاه می توان نتایجی دقیق دریافت کرد. برای این کار شخص باید پشت دستگاه را با یک انگشت لمس کند، انگشت دیگرش را روی بخش کناری و سمت راستی بگذارد و با انگشت دست دیگر، بخش پایینی دستگاه را لمس کند.

دلیل استفاده از انگشتان هر دو دست آن است که سنسور بتواند نوعی لوپ به وجود آورد، سریع تر به قلب برسد و ضربان آن را اندازه گیری کند. سنسیو می تواند در سه حوزه کارآمد باشد: پایش ضربان قلب، پایش تغییرات ضربان قلب و علائم فشار خون. و تشخیص وضعیت هر سه این ها، در کمتر از 60 ثانیه انجام می شود که بسیار تحسین برانگیز است. ضمناً مدیاتک اپلیکیشنی مخصوص برای جمع آوری تمام این اطلاعات و ارائه آنها به کاربران دارد.

چیپ این سنسور که MT 6381 نامیده می شود بسیار کوچک است و از کوچکترین الکترونودهای نوار قلب فعلی بهره می برد. بنابراین سنسور زیستی مدیاتک قرار نیست فضای چندانی در اسمارت فون کاربران اشغال کند و از طرف دیگر، باعث افزایش حرارت و مصرف سریع باتری نیز نمی شود.

مدیاتک در حال حاضر مشغول آزمایش چیپ MT 6381 سنسیو است و عرضه آن را اوایل 2018 آغاز می کند. اگرچه مدیاتک صحبتی درباره شرکای احتمالی خود به میان نیاورده، اما احتمالاً طی نیمه نخست 2018 شاهد نخستین موبایل های مجهز به سنسیو خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Dr.i.s
    Dr.i.s | ۲۴ آذر ۱۳۹۶

    بسیار عالی... گجت های سلامتی و گوشی های موبایل دارن هر روز بیشتر از پیش کمک به حذف مراجعات ساده پزشکی به بیمارستان ها می‌کنند. تحسین برانگیز هست.

  • 401914125
    401914125 | ۲۴ آذر ۱۳۹۶

    uykuyjk

مطالب پیشنهادی