ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی در پی تصاحب بازار تاکسی های آنلاین ژاپن است

سونی اعلام کرده که با شرکت دایوا موتور ترنسپورتیشن و پنج شرکت تاکسی رانی محلی دیگر در ژاپن وارد همکاری شده تا اپلیکیشن موبایلی مشابه به اوبر و دیگر سرویس های تاکسی آنلاین بسازد. با ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

سونی اعلام کرده که با شرکت دایوا موتور ترنسپورتیشن و پنج شرکت تاکسی رانی محلی دیگر در ژاپن وارد همکاری شده تا اپلیکیشن موبایلی مشابه به اوبر و دیگر سرویس های تاکسی آنلاین بسازد.

با این حال اما سونی قصد دارد تا از هوش مصنوعی برای حضور و اعزام تاکسی ها در نواحی مورد نیاز کاربران استفاده کند تا با درنظرگیری ترافیک، تاریخچه مسافرت ها، آب و هوا و رویدادهای منطقه ای، کاربران بدون تاکسی نمانند و راننده ها نیز مسافت های طولانی بدون مسافر نداشته باشند. سونی پیشتر از این، فناوری هوش مصنوعی را در محصولاتی نظیر سگ روباتی خود به نام Aibo پیاده کرده بود.

سونی قصد دارد تا این اپلیکیشن را همزمان با سرویس پرداخت جدید خود در بهار پیش رو به راه اندازد. هر شش شرکت تاکسی رانی روی هم رفته در منطقه کلان شهری توکیو 10 هزار تاکسی دارند. به گفته سونی، آن ها تلاش می کنند تا پلتفرم خود را به گونه ای بسازند که دیگر سازمان های تاکسی رانی نیز قابلیت ملحق شدن به آن ها را نیز داشته باشند.

این اتفاق درست در حالی رخ داده که مدیرعامل اوبر، دارا خسروشاهی برای عقدقراردادهایی با بازار داخلی ژاپن در توکیو به سر می برد. خسروشاهی در گفتگو با بلومبرگ گفته: «برای من واضح است که باید همکاری هایی را در نظر داشته باشیم، همکاری هایی به خصوص با صنعت تاکسی رانی این کشور که در واقع محصول بسیار بسیار قدرتمندی دارد.»

صنعت تاکسی رانی ژاپن 16 میلیارد دلار ارزش دارد و اوبر در حال حاضر فقط روی 1 درصد آن سلطه پیدا کرده و فضای تاکسی های آنلاین در حال رقابتی تر شدن نیز هست. سازندگان اپلیکیشن پیامرسان محبوب لاین نیز چندی پیش در توکیو سرویس تاکسی آنلاین خود را راه اندازه کرده بودند و تویوتا نیز روی اپلیکیشنی دیگر به نام JapanTaxi مبلغی معادل 70 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد. تویوتا پیشتر در اوبر هم سرمایه گذاری کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی