ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وی چت
نرم افزار و اپلیکیشن

تعداد کاربران فعال ماهانه وی‌چت از مرز یک میلیارد نفر عبور کرد

تنسنت، شرکت مادر اپلیکیشن وی‌چت ساعاتی پیش طی نشستی که در پکن برگزار شد اعلام کرد که پیام رسان محبوب چینی ها حالا بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. وی‌چت رسیدن به این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

تنسنت، شرکت مادر اپلیکیشن وی‌چت ساعاتی پیش طی نشستی که در پکن برگزار شد اعلام کرد که پیام رسان محبوب چینی ها حالا بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. وی‌چت رسیدن به این آمار و ارقام فوق العاده را بیش از هر چیز مدیون فعالیت های اجتماعی کاربران چینی بوده است.

وی‌چت برای چینی ها چیزی فراتر از یک پیام رسان است. کاربران ساکن این کشور می توانند از طریق آن به قابلیت های یک شبکه اجتماعی دسترسی داشته باشند، غذا سفارش بدهند، تاکسی بگیرند، کارهای بانکی خود را انجام داده یا حتی جرمی را به اداره پلیس گزارش بدهند.

جالب است بدانید که وی‌چت در حال حاضر به غیر از چین در کشورهای جنوب شرق آسیا، اروپا و حتی آمریکا هم طرفدارانی پیدا کرده که البته بخش زیادی از آنها مهاجران چینی تباری هستند که از طریق این پیام‌رسان با خانواده خود در کشور مادری ارتباط برقرار می کنند.

توجه داشته باشید که رقم یک میلیارد نفر صرفا به تعداد حساب های کاربری فعال اشاره دارد و نه افراد فعال. با این وجود، همین آمار و ارقام تضمین می کند که برنامه آینده تنسنت برای ایجاد یک کارت شناسایی مجازی برای شهروندان چینی (که به اندازه کارت های شناسایی صادر شده توسط دولت اعتبار دارد) در وی‌چت موفقیت آمیز خواهد بود.

گفتنی است که موفقیت وی‌چت در کشور چین فارغ از امکانات پر و پیمانش مدیون عوامل دیگری هم بوده، از جمله این که تقریبا تمام پیام رسان های رمزنگاری شده مثل واتس اپ و لاین و فیسبوک مسنجر توسط دولت حاکم در این کشور فیلتر شده اند.

در انتها یادآوری این موضوع هم بد نیست که پیام‌‌رسان وی‌چت طی فیلترینگ مقطعی تلگرام در ایران، برای مدت کوتاهی رفع فیلتر شد اما به نظر می رسد که حالا مجددا به وضعیت سابق خود بازگشته چرا که پیامک فعالسازی برای آن ارسال نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی