ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Toyota Camry
خودرو

تویوتای محبوب، فیات منفور؛ بررسی میزان وفاداری مشتریان در بازار خودرو آمریکا

در بازارهای بین المللی که رقابت حرف اول و آخر را می زند، خودروسازان سعی می کنند با تکیه بر فاکتورهایی مثل کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش مناسب تر مشتریان بیشتری جذب کنند. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

در بازارهای بین المللی که رقابت حرف اول و آخر را می زند، خودروسازان سعی می کنند با تکیه بر فاکتورهایی مثل کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش مناسب تر مشتریان بیشتری جذب کنند. علاوه بر جذب مشتریان، حفظ و راضی نگه داشتن آنها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا تحقیقات مختلف نشان داده که در صورت رضایت و کسب تجربه مثبت از یک برند، بخش اعظمی از مشتریان دوباره به سراغ همان برند می روند.

satisfaction

در سوی مقابل بروز هر گونه نارضایتی نیز می تواند منجر به از دست دادن مشتریان فعلی شود. با توجه به اهمیت این موضوع کمپانی های مختلف سعی می کنند با انجام تحقیقاتی میزان وفاداری مشتریان در بازار خودرو را ارزیابی کنند.

اخیرا موسسه ادموندز (Edmunds) که مقر آن در ایالت کالیفرنیا واقع شده گزارش وفاداری مشتریان در سال 2018 را منتشر کرده که حاوی نکات جالبی است. در این گزارش انواع برندها و سگمنت های مختلف بررسی شده و نتایج آن در قالب یک رده بندی انتشار یافته است.

LA-Edmunds-lobby

همانطور که از قبل قابل پیش بینی بود، محبوبیت مدل های شاسی بلند در ایالات متحده نیز کماکان در حال افزایش بوده و این دسته از خودروها اینک از پیکاپ ها هم پرطرفدارتر هستند. این مساله از آنجا حائز اهمیت است که آمریکایی ها علاقه عجیبی به پیکاپ ها داشته و فورد سری F چندین دهه است که بر بازار خودروی ایالات متحده حکمرانی می کند.

Ford F series

بر اساس ارزیابی ادموندز، 75 درصد از مالکین اتومبیل های شاسی بلند باز هم به سراغ مدلی از این کلاس می روند. از بین دارندگان پیکاپ 74 درصد و از بین دارندگان خودروهای سواری نیز 57 درصد دوباره مدلی از همان کلاس انتخاب خواهند کرد.

segment loyal buyers

از لحاظ ملیت، مدل های ژاپنی وفادارترین مشتریان را در خاک ایالت متحده دارند. بعد از ژاپنی ها، مدل های کره ای و آمریکایی به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کرده اند.

2018 Honda Accord, 2018 Hyundai Sonata & 2018 Toyota Camry

از میان برندهای پرفروش، طبق انتظار مشتریان وفاداری بیشتری به برند تویوتا داشته و آن را قابل اعتمادتر از بقیه می دانند. سوبارو، هوندا، رم، شورولت، هیوندای، کیا، نیسان، فورد و مزدا در رتبه های دوم تا دهم ایستاده اند.

برندهای زیرمجموعه گروه فیات کرایسلر هم در حفظ مشتریان چندان موفق عمل نکرده و در انتهای جدول رده بندی هستند. البته در این بین برندهای رم و جیپ از FCA وضعیت بهتری دارند.

در بین برندهای لوکس لکسس بهتر از بقیه ظاهر شده و در صدر ایستاده؛ آئودی، لندرور، مرسدس، پورشه، ب ام و، کادیلاک، آکیورا، لینکلن، ولوو، جگوار و اینفینیتی نیز به ترتیب رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

همانطور که مشاهده می کنید تویوتا با توجه به شهرت بالای خود در زمینه قابل اعتماد بودن توانسته هم در دسته برندهای لوکس و هم در دسته برندهای عادی مشتریان وفادارتری جمع کند.

همچنین خودروسازانی که مدل های شاسی بلند بیشتری بر روی خطوط تولید خود دارند، از لحاظ وفاداری مشتریان نیز دارای وضعیت بهتری هستند. با این حساب دور از انتظار نیست که خودروسازان مختلف بیش از پیش به سمت تولید این دسته از خودروها گرایش پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • haMed
    haMed | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷

    اگه این مقاله در مورد بازار ایران بود تیتر میشد سایپای محبوب، تسلای منفور ?

  • سامان
    سامان | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷

    ما هم یه جور دیگه وفاداریم ، از سر ناچاری !

  • حامد
    حامد | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷

    تویتا همه جای دنیا در صدره ، برای همین که نسبت به مدلهای مشابه و هم قیمت در دبی ، تو ایران قیمت بالاتری داره چه کارکرده و چ صفر

مطالب پیشنهادی