ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ب ام و iX3 رونمایی شد؛ کراس اوور برقی برای دنیای آینده

شاسی بلند iX3 که در نمایشگاه خودروی پکن معرفی شده حاصل ترکیب تجربیات ب ام و از تولید خودروهای شاخه i و ظاهر X3 نسل جدید است. بنابراین با ترکیب این دو iX3 شکل گرفته ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

شاسی بلند iX3 که در نمایشگاه خودروی پکن معرفی شده حاصل ترکیب تجربیات ب ام و از تولید خودروهای شاخه i و ظاهر X3 نسل جدید است. بنابراین با ترکیب این دو iX3 شکل گرفته که نشان تغییر سیاست های ب ام و در جداسازی مدل های برقی و غیر برقیست.

طبق رسم خودروهای سری i، المان های آبی رنگ در برخی نقاط بدنه به چشم می خورند. کناره های خودرو، جلو پنجره مشبک کلیوی که این بار با فرم پیوسته به نوعی ساختار شکننانه ظاهر شده و همچنین قسمت تحتانی سپر عقب میزبان این رنگ هستند.


رنگ بدنه استفاده شده در نمونه مورد نمایش، Moonstone نام دارد که با توجه به مات بودنش در کنار رینگ های متفاوت و جذاب ظاهری نسبتاً آینده نگرانه برای این شاسی بلند پدید می آورند. هنوز تصاویری از داخل کابین منتشر نشده اما امیدواریم در مدل تولیدی، حوالی سال 2020 میلادی عرضه خواهد شد، کابینی متفاوت با نسخه عادی X3 ببینیم.

قلب این خودرو متشکل از نسل پنجم پیشرانه های الکتریکی ب ام و و نسخه چهارم باتری های تولید شده توسط شرکت کره ای سامسونگ با طرفیت 70 کیلووات ساعت است. این مجموعه قدرتی معادل با 270 اسب بخار را در اختیار چرخ ها می گذارد که بیشتر از نسخه غیر برقی این خودرو یعنی X3 xDrive30i است.

iX3 با هر بار شارژ قادر به طی مسافتی 400 کیلومتری خواهد بود. لازم به ذکر است که به لطف پیشرفت های صورت گرفته در صنعت ساخت خودروهای الکتریکی، به واسطه ایستگاه های شارژ سریع ب ام و باتری این خودرو تنها در ظرف 30 دقیقه به طور کامل شارژ می شود.

در پایان گفتنیست که iX3 در حال حاضر تنها یک مدل کانسپت و غیر قابل فروش است، بنابراین علاقه مندان باید تا سال 2020 چشم به راهش بنشینند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • اردلان
    اردلان | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    باشه
    ما فقط چشم به راهش مینشینیم تا فقط ببینیمش.
    دستمون به همچین ماشینهایی نمیرسه که داشته باشیم.

مطالب پیشنهادی