ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست های کایرین
تکنولوژی

منابع مطلع از مشخصات چیپست کایرین ۹۸۰ خبر می دهند

یک منبع آگاه در صنعت فناوری اطلاعاتی را درباره مشخصات و تولید کننده چیپست مورد انتظار هواوی کایرین ۹۸۰ ارائه کرده که از قدرتمند بودن آن حکایت دارد. کمپانی هواوی سال گذشته در موبایل های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

یک منبع آگاه در صنعت فناوری اطلاعاتی را درباره مشخصات و تولید کننده چیپست مورد انتظار هواوی کایرین ۹۸۰ ارائه کرده که از قدرتمند بودن آن حکایت دارد.

کمپانی هواوی سال گذشته در موبایل های میت ۱۰ و ۱۰ پرو از کایرین ۹۷۰ استفاده کرد. این چیپست سپس به آنر ویو ۱۰، پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو راه پیدا کرد و حالا به نظر می رسد باید جای خود را به نسل بعدی یعنی کایرین ۹۸۰ بدهد.

با توجه به بنچمارکی که در هفته های اخیرا از سری مورد انتظار میت ۲۰ منتشر شده احتمالا کایرین ۹۸۰ برای اولین بار در این سری از موبایل ها ظاهر خواهد شد.  کایرین ۹۸۰یک منبع مطلع در زنجیره تامین «صنایع نیمه هادی تایوان» TSMC تایید کرده که این تراشه توسط TSMC و بر مبنای جدیدترین فرایند 7 نانومتری تولید شود. پیش از این چیپ A12 اپل بر مبنای این فرایند پیاده سازی شده که میزان مصرف انرژی را تا حد قابل توجهی بهبود می بخشد.

علاوه بر این کایرین ۹۸۰ میزبان واحد پردازش عصبی Cambrian خواهد بود که توسط شرکت «فناوری های Cambricon» تولید می شود.

این کمپانی چینی در ساخت چیپ های هوشمند برای محاسبات ابری تخصص داشته و پیش از این سابقه همکاری با هواوی را در کارنامه دارد. نسل جدید چیپ های Cambrian امکان پردازش ۵ تریلیون محاسبه را به ازای هر وات فراهم کرده و بسته به سطح پردازش مورد نیاز در نسخه های دو، چهار و هشت هسته ای در دسترس قرار دارند.

بر این اساس کایرین ۹۸۰ از معماری ARM با هسته های پردازشی کارآمد کورتکس A75 و پردازشگر گرافیکی اختصاصی هوآوی بهره خواهد برد. این چیپست احتمالا تا اواخر تابستان یا اوایل پاییز سال جاری به موبایل های هوشمند راه پیدا نخواهد کرد.

تماشا کنید: بررسی ویدیویی دیجیاتو از هواوی پی 20 پرو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • کیانا صفایی
    کیانا صفایی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خب درباره گرافیک و اینکه بنچمارکای منتشر شده ازش چه طوریه هم می گفتی

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ببین چیکار میکنه

مطالب پیشنهادی