ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جرم فعالیت در تلگرام
تکنولوژی

معاون اول قضاییه: فعالیت در تلگرام ممکن‌ است به جرم تبدیل شود

«غلامحسین محسنی اژه‌ای» سخنگوی قوه قضاییه در گفت‌وگوی خبری خود به سوالات مختلفی درباره موضوعاتی همچون فیلتر تلگرام و تاثیرات فیلترشکن‌ها پاسخ داده و تاکید کرده که فعالیت در تلگرام می‌تواند تبدیل به جرم شود. اژه ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

«غلامحسین محسنی اژه‌ای» سخنگوی قوه قضاییه در گفت‌وگوی خبری خود به سوالات مختلفی درباره موضوعاتی همچون فیلتر تلگرام و تاثیرات فیلترشکن‌ها پاسخ داده و تاکید کرده که فعالیت در تلگرام می‌تواند تبدیل به جرم شود.

اژه ای در گفتگو با ایسنا فضای مجازی را جزو خطرات عظیم دانسته و گفته که یا باید آن را رها کنیم و یا در مقابل خسارت های آن عاقلانه رفتار کنیم:

« باید بتوانیم کاری کنیم که از این ظرفیت استفاده خوب کنیم و جلوی خطرات و فسادها و زیان هایی که برای کشور دارد را بگیریم. اگر واقعا ما از ۵ یا ۱۰  سال پیش  اقدام کرده بودیم، حتما امروز می توانستیم  یک پیام رسان داخلی داشته باشیم که آن خطرات را نداشته باشد و محاسن را داشته باشد یا از پیام رسان ها و شبکه های خارجی هم استفاده کنیم اما بتوانیم جلوی مفاسدشان را بگیریم.»

معاون اول قضاییه کشور در پاسخ به این سوال که آیا باید خبرنگاران از تلگرام خارج شوند و یا اگر نشوند مرتکب جرم شده اند نیز چنین گفته:

«طی بخشنامه‌ای که از طرف معاون اول رییس جمهوری صادر شده، محدودیت‌هایی اعلام شده که در مواردی هم می‌تواند تبدیل به جرم شود؛ زیرا در برخی مقررات اگر انسان خلاف آن عمل کند چه بسا که منجر به جرم هم می شود.»

جرم فعالیت در تلگرام

او در مورد فیلترشکن ها نیز توضیح داده که همه مردم از این برنامه ها استفاده نمی‌کنند و آن عده معدود کاربران را هم باید به خطرات مساله آگاه ساخت:

«از لحاظ فنی و غیرفنی، وزارت ارتباطات و مسول ذی ربط  اقدامات لازم را انجام دهند که این اتفاق رخ ندهد و از سوی دیگر هر چه زودتر پیام رسان‌های داخلی تقویت شوند و بتوانند سرویس دهی خوبی به مردم داشته باشند. اگر هر چه سریعتر دولت و وزارت ارتباطات و همه مسولان ذی ربط تلاش کنند پروسه تقویت پیام رسان های داخلی طی می شود دیگر نیازی نیست که برخی از فیلترشکن استفاده کنند.»

او درباره صحبت‌های مسئولین ایران و تلگرام که چندی پیش رسانه‌ای شد و وزیر ارتباطات کشورمان هم آن را تایید کرد نیز توضیحاتی ارائه داده و گفته که تلگرام به تعهدات خود فقط تا دی ماه 96 پای بند بود و بعد از آن به وعده‌های خود عمل نکرده است:

«مسوولان ما  در یک مقطع آنطور که نقل کرده‌اند طی قراردادی صحبت کردند تا مواردی که مربوط به امنیت کشور و  جریان تروریستی و داعش و مسایل ضد فرهنگ و ضد قوانین ماست در این فضا رعایت شود. آنها آن را تا دی ماه قبول کردند و از دی ماه تمام آنچه را که متعهد شده بودند فراموش کردند و نادیده گرفتند. مگر سایر کشورها هم اجازه می‌دهند که یک پیام رسان خارجی آزاد باشد و هر نوع مطلبی از آن طریق رد و بدل شود.»

جرم فعالیت در تلگرام

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این گفتگو به کسانی که با تلگرام کسب درآمد و تجارت می‌کردند پیشنهاد کرده که اگر دنبال دسترسی سریع و ارزان بدون مضرت باشند، همه تجارت‌های خود را می‌توانند در پیام‌رسان‌های داخلی هم انجام بدهند.

فیلترینگ تلگرام از اوایل اردیبهشت امسال آغاز شد و طبق گفته مسئولین دائمی است. چندی پیش وزیر ارتباطات کشورمان اعلام کرد که تنها 1 میلیون نفر این برنامه را از گوشی خود پاک کرده‌اند و 25درصد مردم به پیام‌رسان‌های بومی روی آورده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • گودرز رجب پور
    گودرز رجب پور | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    #من یک مجرمم چون نمیخوام هیچ پیام رسان داخلی رو تو گوشی خودم نصب کنم

  • mojtaba
    mojtaba | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    پش 70 ملیون مجرم داریم اینا دیگه از کجا اومدن

  • R@din
    R@din | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    کاش یکم هم به فکر وضع اقتصادی و رفاه مردم بودین.واقعا جای تاسف و تامل داره !!

  • No Name!
    No Name! | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    ینی اگه کل ایران برن پیامرسان داخلی آخرش من یکی تا خون در رگ هام هست پیامرسان داخلی نصب نمیکنم
    باشد که رستگار شوید...

  • bahram Shademanpo
    bahram Shademanpo | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    این بابا ک خودش مجرمه
    اینجور پیش بره فردا نفس کشیدنم جرم میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی