ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی حرکت انسان پشت دیوار را حس می‌کند

به تازگی محققان دانشگاه MIT روش خاصی طراحی کرده‌اند که هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از سیگنال‌های وایرلس حرکت انسان پشت دیوار را حس کند. این سیستم که RF-Pose نام دارد با استفاده از شبکه‌های عصبی به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

به تازگی محققان دانشگاه MIT روش خاصی طراحی کرده‌اند که هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از سیگنال‌های وایرلس حرکت انسان پشت دیوار را حس کند.

این سیستم که RF-Pose نام دارد با استفاده از شبکه‌های عصبی به دستگاه‌هایی که قابلیت دریافت فرکانس‌ های رادیویی را دارند، راه خاصی می آموزد تا بتوانند موقعیت و حرکت افراد را پشت دیوار‌ یا موانع دیگر تشخیص دهند. این تیم، هوش مصنوعی را به نحو مطلوبی تعلیم داده‌اند تا به راحتی بتواند حرکت انسان‌ را از طریق دریافت فرکانس‌ های رادیویی عمودی و افقی منعکس شده از بدنش تشخیص داده و وضعیت او را تخمین بزنند.

تیم تحقیقاتی به همین دلیل هوش مصنوعی خود را با محتوایی ویدیویی زیادی از حرکت انسان به همراه فرکانس‌ های رادیویی منعکس شده از بدن ‌آنها تعلیم داده‌اند. این مسئله موجب شده که هوش مصنوعی به راحتی با دریافت فرکانس‌ های رادیویی، آن را با نمونه‌های موجود تطبیق داده، نزدیکترین گزینه را انتخاب کرده و بر اساس آن عمل کند.

دانشمندان معتقدند که اختراع و نوآوری آنها می‌تواند برای مراقبت‌های بهداشتی بسیار مثمر ثمر باشد چرا که می تواند بررسی پیشرفت بیماری‌های بدنی نظیر بیماری ام اس یا پارکینسون را آسانتر کند. علاوه بر این، تکنولوژی یادشده می تواند به کمک افراد مسن تنها نیز بیاید و در صورت افتادن آنها یا ایجاد مشکلاتی غیر منتظره برایشان به اوژانس یا همسایگانشان خبر دهد.

از آنجایی که این سیستم قادر است تا ۸۳ درصد، هر فرد به خصوص را در میان گروهی از افراد (تقریباْ ۱۰۰ نفر) شناسایی کند، به همین دلیل می‌توان از تکنولوژی یاد شده برای ماموریت ‌های امداد و نجات بهره گرفت و روند پیدا کردن و رهایی دادنشان را سریعتر کرد. در آینده‌ای نزدیک با پیشرفت دادن این تکنولوژی می‌توان عکس‌های سه بعدی از بدن افراد گرفت و تغییرات اندک حرکتی آنها نظیر دست دادنشان با یکدیگر را نیز آشکار ساخت.

 

تماشا کنید: تولید شخصیت های دیجیتالی واقع گرایانه و مستقل به کمک هوش مصنوعی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی