ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فضانورد رکوردشکن ناسا و رییس اسبق ایستگاه فضایی بین المللی بازنشسته شد

به تازگی «پگی ویتسون»  ۵۸ ساله اعلام کرده که پس از ۲۲ سال فعالیت، خود را بازنشسته کرده است. این فضانورد رکوردشکن ناسا در طول مدت فعالیت خود افتخارات زیادی کسب کرده و رکورد‌های جالبی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

به تازگی «پگی ویتسون»  ۵۸ ساله اعلام کرده که پس از ۲۲ سال فعالیت، خود را بازنشسته کرده است. این فضانورد رکوردشکن ناسا در طول مدت فعالیت خود افتخارات زیادی کسب کرده و رکورد‌های جالبی را شکسته است. یکی از این رکورد‌ها، ۶۶۵ روز حضور در فضا طی سه ماموریت مختلف است. با ثبت این رقم، او تنها آمریکایی است که بیشترین مدت زمان را خارج از سیاره‌ی زمین سپری کرده است.

ویتسون اولین زنی بود که موفق شد ریاست ایستگاه فضایی بین المللی را بر عهده گیرد. او ضمن اینکه دو مرتبه عهده دار این وظیفه شده بود، مسن ترین زنی است که به فضا سفر کرده چرا طی آخرین سفرش به فضا ۵۷ سال سن داشت.

همچنین او باتجربه‌ترین خانمی است که عملیات پیاده روی فضایی را انجام داده و تقریباً ۱۰ مرتبه، چنین ماموریت‌هایی را با موفقیت به پایان رسانده است.

این زیست‌شیمی‌دان ۵۸ ساله در سال ۱۹۸۶ میلادی به عنوان یک محقق به اداره کل ملی هوانوردی و فضا یعنی ناسا ملحق شد. البته او پس از ۱۰ سال موفق شد که در سال ۱۹۹۶ میلادی فضانورد شود و آخرین ماموریت فضایی خود را هم سال گذشته انجام داد.

مقامات عالی رتبه‌ی ناسا گفته‌اند که ویتسون بالاترین استاندارد را برای سفر فضایی انسان‌ از خود برجای گذاشته و به الگویی خارق العاده‌ برای فضانوردان تبدیل شده است

ویتسون پس از اعلام بازنشستگی‌ با انتشار پستی در توییتر گفت:

«باعث افتخار است که من توانسته‌ام در طول عمرم به رویایم برسم و فضانورد ناسا لقب بگیرم. از ناسا و تمام کسانی که مرا در فعالیت‌هایم حمایت کرده‌اند، تشکر می‌کنم. با یادآوری خاطرات فوق‌العاده‌ام باید بگویم که سفر من در ناسا بسیار خارق العاده و فرازمینی بوده است.»

همچنین وی خاطر نشان نموده که او برای مشاهده‌ی کره‌ی زمین از فضا، بسیار دلتنگ خواهد شد اما مسلماً سعی می‌کند پروسه‌ی آزار دهنده‌ی دستشویی رفتن در فضا را به فراموشی بسپارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hirad92
    hirad92 | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

    بسیار عالی

مطالب پیشنهادی