ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

McLaren 720S v Huracan Performante - BOTB Drag Race (1)
خودرو

درگ نفس گیر مکلارن 720S و لامبورگینی هوراکان پرفورمانته [تماشا کنید]

مکلارن 720S یکی از جذاب ترین اتومبیل های اسپرت کنونی است. این خودروی زیبا که جانشین 650S به حساب می آید، سال گذشته در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. به دلیل مهندسی بالا و توانایی های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

مکلارن 720S یکی از جذاب ترین اتومبیل های اسپرت کنونی است. این خودروی زیبا که جانشین 650S به حساب می آید، سال گذشته در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. به دلیل مهندسی بالا و توانایی های فنی فراتر از قیمت، این اتومبیل انگلیسی طرفداران زیادی پیدا کرده و برخی آن را اسب تک شاخ این روزهای صنعت خودرو تلقی می کنند.

2018_mclaren_720s

نیروبخش مکلارن 720S یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو است که می تواند 720 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط این موتور از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به سمت چرخ های عقب هدایت می شود.

مکلارن ادعا می کند 720S به لطف چنین قوای محرکه قدرتمندی در عرض تنها 2.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر دست یافته و قادر است در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم، از مرز سرعت 340 کیلومتر در ساعت عبور کند.

McLaren 720S

در کنار انگلیسی ها، ایتالیایی ها نیز درخشش خوبی در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 داشتند. کمپانی لامبورگینی در غرفه خود هوراکان پرفورمانته را در معرض دید عموم قرار داده بود.

این نسخه از هوراکان که برای عملکردی بهتر در پیست توسعه یافته، نسبت به نسخه استاندارد ایرودینامیک بهتری داشته و از لحاظ فنی نیز بهبودهایی در آن داده شده است.

Lamborghini Huracan Performante

موتور 5.2 لیتری هوراکان پرفورمانته فاقد توربوشارژر است، با این حال بطور شگفت انگیزی توانمند بوده و 630 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. وظیفه انتقال قدرت به هر دو محور را نیز همان گیربکس 7 سرعته حاضر در نسخه استاندارد بر عهده دارد.

بر اساس کاتالوگ، دست پرورده جدید لامبورگینی در عرض 2.9 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت رسانده و می تواند نهایت سرعت 350 کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

huracn-performante_low-7

به تازگی دست اندرکاران کانال یوتیوبی TheSUPERCARDRIVER این دو اتومبیل اسپرت را در یک مسابقه درگ به جان هم انداخته اند. نگاهی به مشخصات 720S و هوراکان پرفورمانته نشان می دهد که شوالیه انگلیسی از مزیت قدرت و گشتاور بیشتر برخوردار است.

در مقابل گاو خشمگین ایتالیایی به لطف ارسال نیرو به هر چهار چرخ قاعدتا باید چسبندگی بهتری مخصوصا هنگام شروع حرکت داشته باشد.

McLaren 720S v Huracan Performante - BOTB Drag Race (2)

از آنجایی که ویدیوی این رویارویی بسیار خوش ساخت بوده و رقابت تنگاتنگی بین مکلارن 720S و لامبورگینی هوراکان پرفورمانته جریان می یابد، شما مخاطبین گرامی دیجیاتو را به تماشای آن دعوت می کنیم.

چنانچه به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی فوق را تماشا فرمایید، باید اشاره کنیم که هوراکان پرفورمانته با استارتی خوب در ابتدا از رقیب خود پیش می افتد، اما نمی تواند برتری خود را حفظ کند. در نهایت این مکلارن 720S است که زودتر از خط پایان عبور کرده و توانایی های خود را بار دیگر به رخ می کشد.

McLaren 720S v Huracan Performante - BOTB Drag Race (3)

ناگفته نماند برای خرید مکلارن 720S باید حداقل 284,745 دلار پرداخت کرد. لامبورگینی هوراکان پرفورمانته نیز در پایین ترین تریم 274,390 دلار هزینه بر روی دوش خریدار خواهد گذاشت. اگر چه 720S حدود 10 هزار دلار گران تر از رقیب خود است، اما برای فردی که تصمیم گرفته بخشی از پس انداز چند میلیون دلاری خود را صرف لذت و هیجان کند، این رقم به هیچ وجه تعیین کننده نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی