ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

SDM1000
تکنولوژی

مایکروسافت و کوالکام در حال توسعه چیپ مخصوص نوت بوک های ویندوزی هستند

مایکروسافت و کوالکام در حال کار روی چیپست مبتنی بر معماری ARM هستند که به صورت ویژه برای نوت بوک های ویندوزی هیبریدی طراحی شده است. این چیست که SDM1000 نام دارد احتمالا سنگ بنای توسعه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت و کوالکام در حال کار روی چیپست مبتنی بر معماری ARM هستند که به صورت ویژه برای نوت بوک های ویندوزی هیبریدی طراحی شده است.

این چیست که SDM1000 نام دارد احتمالا سنگ بنای توسعه سرفس فون تاشو خواهد بود که پیش از این رندرهای بسیاری از آن منتشر شده. انتظار می رود این چیپ های قدرتمند در حوزه پردازنده های x86 قرار بگیرند، از این رو می توان آنها را رقیبی برای سری های Y و U اینتل به شمار آورد.

SDM1000 ابعادی برابر با ۲۰ در ۱۵ میلی متر داشته و نسبت پلتفرم های موبایل اسنپدراگون ۸۴۵ و نسل بعدی اسنپدراگون ۸۵۵ با ابعاد ۱۲.۴ در ۱۲.۴ میلی متر بزرگتر است. دلیل افزایش حجم چیپست نه تنها هسته های پردازشی بیشتر بلکه نیاز به فضا برای تجهیزات اضافی است، با این حال SDM1000 هنوز هم از پردازنده های سری core اینتل با ابعاد ۴۵ در ۲۴ میلی متر کوچکتر است.SDM1000 گرچه مایکروسافت به صورت رسمی درباره پروژه مذکور اطلاعاتی را ارائه نکرده اما یکی از کارکنان این شرکت در صفحه لینکدین خود مدعی مدیریت بخش آزمایش چیپست های پرچمدار SDM845 و SDM1000 برای دسکتاپ، آندرومدا و هولولنز شده است:

مهندس پروژه مالتی مدیا ویندوز مایکروسافت. نظارت و مدیریت تمام آزمایش های چیپست های پیشرفته اسنپدراگون SDM845 و SDM1000 برای محصولات واقعیت ترکیبی، افزوده و مجازی هولولنز، آندرومدا، دسکتاپ در بخش های صدا، ویدئو، نمایشگر و دوربین

طبیعتا نمی توان درستی این اطلاعات را تایید کرد اما در صورتی که صحت داشته باشند نقش اینتل در نسل بعدی کامپیوترها توسط کوالکام به مخاطره خواهد افتد. با این حال باز هم این سوال باقی می ماند که آیا آندرومدا همان تبلت یا موبایل تاشو است یا خیر.

سکوت کمپانی ردموندی در این باره کمی شک برانگیز است و هرچه این انفعال ادامه یابد احتمال توسعه پروژه ای بزرگ در پس پرده بیشتر می شود.

تماشا کنید: ویدیو‌یی از طرح مفهومی سرفس فون تاشو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی