ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراژی های موثر League Of Legends؛ آیتم ها

در عصری از صنعت بازی های ویدیویی هستیم که ناشر ها دست به هر کاری می زنند تا محصولات خود را به قیمت گزاف به فروش برسانند. از عرضه بسته های الحاقی 50 دلاری بگیرید تا ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

در عصری از صنعت بازی های ویدیویی هستیم که ناشر ها دست به هر کاری می زنند تا محصولات خود را به قیمت گزاف به فروش برسانند. از عرضه بسته های الحاقی 50 دلاری بگیرید تا خریدهای ریز و درشت درون بازی در مطرح ترین و نامدارترین عناوین.

اما در این صنعت بی رحم یک نام هم روز به روز بزرگ تر و عظیم تر می شود و پای خود را به تمامی پلتفرم ها باز می کند: Free to Play. این نام به بازی هایی گفته می شود که برای بازی کردن شان نیاز نیست حتی یک ریال هم پول بپردازید، اما متاسفانه باز هم به دلیل برخی سیاست های سودجویانه، F2P چندان مورد پسند بازیکنان نیست.

صحبت از F2P که می شود یاد بازی های Freemium تلفن های هوشمند می افتیم که برای خرید کوچک ترین آیتم ها هم باید مبلغ های گزاف پرداخت کنیم، یاد عنوان هایی می افتیم که پول خرج کردن به مهارت و کار تیمی می چربد. انکار نمی کنیم، حتی بازار F2P هم آبروی چندانی ندارد.

اما نباید تیشه به ریشه تمامی بازی های این سبک بزنیم، بزرگ ترین عناوین عرصه Free to Play یعنی Dota 2 و League of Legends، روز به روز عظیم تر می شوند، بازیکنان بیشتری به سمت خود جذب می کنند و به محبوبیت شان می افزایند.

League of Legends در حال حاضر یکی از عظیم ترین بازی های رقابتی است. عنوانی F2P و در سبک MOBA که بیش از 6 سال از عرضه اش می گذرد. توسعه دهندگان LoL در تمام این سال ها و با فراهم کردن نه یک بازی، بلکه یک دنیای مستقل و بدون سیاست های نادرست بازی های رایگان، جایگاه خود را در پلتفرم PC مستحکم کرده اند.

محبوبیت سبک MOBA در ایران روز به روز در حال افزایش است، بنابراین بر آن شدیم با معرفی مطرح ترین عنوان این سبک یعنی League of Legends کمکی به جایگاه این ژانر بازی ها کنیم. در این سلسله مقالات ابتدا با مفهوم سبک MOBA آشنا می شوید و سپس به سراغ یکی از بزرگ ترین نام های این سبک می رویم.

با مراجعه به وبسایت League of Legends و دانلود رایگان این بازی می توانید ما را با این مقالات همراهی کنید و تجربه های تان را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گلد، واحد پولی لیگ آو لجندز

واحد پولی ای که برای خرید آیتم مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از پایه ای ترین المان های بازی های موبا به شمار می رود. این واحد در لیگ آو لجندز گلد نام دارد که به واسطه آن چمپیون ها می توانند در Shop هایی که در مقر اصلی تیم شان واقع شده، اقدام به خرید آیتم های مختلف کنند و از طریق آیتم ها، قدرت خود را در طول بازی ارتقا بخشند.

در ابتدای هر بازی به هر یک از ده چمپیونی که در بازی شرکت می کنند، مقدار مشخصی طلا تعلق می گیرد، این چمپیون ها می توانند از طریق برخی فعالیت های مشخص (Active gold Gain)، میزان دارایی خود را افزایش دهند، فعالیت هایی از قبیل وارد کردن ضربه نهایی به مینیون ها و هیولا ها، کشتن قهرمانان حریف و یا نابود ساختن سازه ها. به علاوه پولی که قهرمانان از طریق این فعالیت ها کسب می کنند، به طور کاملا خودکار، هر ثانیه مقدار مشخصی پول به حساب آن ها ریخته می شود (Passive Gold Gain).

مقدار پول آغازین هر بازیکن در Summoner’s rift، برابر 500 واحد است و هر ده ثانیه هم 20.4 طلای اضافه دریافت می کند.

فعالیت ها

کشتن مینیون ها و هیولا ها

Screen67

می توان با وارد کردن ضربه نهایی به مینیون ها یا هیولا ها (Last Hitting)، مقدار مشخصی طلا کسب کرد.

  • مقدار طلای حاصل از کشتن مینیون ها، به زمان بازی بستگی دارد، هر چه مدت بیشتری از بازی گذشته باشد، ارزش مینیون ها هم بیشتر می شود.
  • مقدار طلای حاصل از کشتن هیولا ها، به زمان ظاهر شدنشان در نقشه و نه زمان کشته شدن شان بستگی دارد، هر چند بزرگ ترین هیولای هر کمپ، در صورتی که از زمان ظاهر شدنش بیش از دو دقیقه گذشته باشد، سقف ارزشش مقداری افزایش می یابد تا مطابق با ارزش سایر مینیون ها در آن زمان از بازی شود.
  • برخی قهرمانان می تواند از طریق مهارت ها شان، واحد هایی تولید کنند که توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند. این ها هم با از بین رفتن، مقدار مشخصی پول تولید می کنند.
  • کشتن هیولا های عظیم، همانند بارون نشر، به تمامی اعضای تیم، طلا پاداش می دهد و قهرمانی که ضربه نهایی را وارد کرده، 25 عدد بیشتر از بقیه طلا کسب می کند.

کشتن قهرمانان یا کمک در کشتن آن ها

Screen63

هر قهرمان، با کشتن قهرمانانی دیگر هم، مقدار مشخصی پول پاداش می گیرد. مقدار این پول به آمار فردی قهرمان کشته شده بستگی دارد. هر چه تعداد قتل (Kill) های قهرمان کشته شده، بعد از آخرین بار مردنش (Death) بیشتر باشد، مقدار این پول هم بیشتر می شود.  در کل پول حاصل شده از کشتن قهرمانان حریف می تواند بین 15 تا 500 واحد طلا ارزش داشته باشد.

  • قهرمانی که ضربه نهایی را به قهرمان کشته شده وارد کرده، تمامی این پول را پاداش می گیرد.
  • 50 درصد از این پول، بین قهرمانانی که در کشتن حریف نقش داشتند، توزیع می گردد. کمک رسانی در کشتن یک قهرمان به این معنی است که طی بازه زمانی ده ثانیه ای پیش از کشته شدنش، به او آسیب وارد کنند یا از طریق برخی آیتم ها یا قابلیت ها، قهرمانی که ضربه نهایی را وارد کرده، درمان یا باف کنند.
  • قهرمانی که اولین بار در سراسر طول گیم یکی از حریفان را می کشد، 100 واحد طلای اضافه تحت عنوان First Blood، دریافت می کند.

نابود ساختن سازه ها

  • با نابودی برج ها، بین 100 تا 175 واحد پول، بسته به جایگاه آن برج به تمامی اعضای تیم تعلق می گیرد. میان قهرمانانی هم که در از بین رفتن آن سازه نقش داشته اند، یعنی بدان آسیب وارد کرده اند، تا سقف 150 واحد، طلای اضافه توزیع می گردد.
  • نابود کردن اینهیبیتور ها و نکسوس هم 50 واحد طلا پاداش دارد، هر چند طلای حاصل از نکسوس، بی فایده است زیرا با نابودی آن، بازی به اتمام می رسد.

آیتم ها

Screen71

آیتم ها، یکی از پایه ای ترین ابزار های لیگ آو لجندز هستند، آن ها از طریق فروشگاه ها قابل خریداری هستند و اصلی ترین عامل برای ارتقا سطح قدرت و توانایی های یک قهرمان به شمار می روند.

هر قهرمان می تواند حداکثر 6 آیتم به علاوه یک Trinket (که در ادامه کاربرد آن را توضیح خواهیم داد) با خود حمل کند و همین موضوع سبب می شود انتخاب صحیح آیتم ها، قدم مهمی در رسیدن به پیروزی باشد. آیتم های خریداری شده را می توان فروخت، هر چند تنها 70 درصد پولی که برای خرید آنان خرج شده به حساب قهرمان باز می گردد. برای برخی آیتم های خاص، این جریمه به 40% افزایش می یابد.

تقسیم بندی آیتم ها

دسته بندی

در صفحه اصلی فروشگاه که نمایانگر تمامی آیتم هاست، آیتم ها به دسته های زیر گروه بندی می شوند.

Screen61

  • Starter Items: شامل آیتم هایی که می توان با پول اولیه ای که در هر بازی به قهرمانان تعلق می گیرد تهیه کرد، این آیتم ها برای دقایق اولیه بازی که در جنگل یا لاین ها سپری می شود، مفیدند.
  • Tools: شامل آیتم های مصرفی و ترینکت ها.
  • Defense: آیتم های که خصلت های دفاعی قهرمانان را، از قبیل مقدار Health، آرمور و Magic Resistance را تقویت می بخشد.
  • Attack: تقویت کننده خصلت های متکی بر Attack Damage هستند، مانند Attack Speed و Critical Strike Chance
  • Magic: این آیتم ها، ویژگی هایی که مبتنی بر Ability Power هستند را بهبود می بخشند. ویزگی هایی مانند Mana و یا Cooldown Reduction
  • Movement: این آیتم ها سرعت حرکت قهرمان در نقشه را افزایش می دهند.

رده بندی

بر اساس سطح آیتم ها و توانایی ارتقا آن ها، ایتم ها به چهار دسته Basic، Advanced، Legendary و Mythical تقسیم بندی می شوند.

Screen70

  • برای خرید یک آیتم Basic، نیاز به خرید هیچ گونه آیتم دیگری نیست، این گونه آیتم ها خود پایه و اساس سایر آیتم ها را تشکیل می دهند.
  • اگر یک آیتم، شامل یک دستور تهیه باشد، یعنی خود از جمع برخی از آیتم های Basic ساخته شده باشد، و مجموع طلای مورد نیاز برای خریدش، بیشتر از جمع تمامی آن آیتم های پایه ای باشد، به آن آیتم Advanced می گویند.
    • با کامل کردن خرید یک آیتم Advanced، تمامی آیتم های پایه ای که که سازنده آن بوده اند و پیش تر خریداری شده اند، ترکیب می گردند و آیتم جدید را شکل می دهند.
    • با خرید هر یک از آیتم های پایه ای که تشکیل دهنده آن آیتم advanced هستند، قیمت آن آیتم پایه ای از قیمت کل آیتم Advanced کم خواهد شد، یعنی این که قسمتی از آیتم Advanced پیش تر خریداری شده.
  • همین قضیه برای آیتم های Legendary صدق می کند، یعنی یک چنین آیتمی حداقل از یک آیتم Advanced تشکیل شده.
  • آیتم های Mythical هم آن دسته از آیتم ها هستند که در میان آیتم های تشکیل دهنده شان، حداقل یک آیتم Legendary وجود دارد.

آیتم های مصرفی

Screen74

این دسته از آیتم ها، از دو جهت با سایر آیتم ها متفاوت اند، یکی از این نظر که قابل انباشن هستند، یعنی برای مثال می توان سه تا از آن ها را خرید، در حالی که هر سه آن ها فقط یکی از 6 جایگاه آیتم را پر می کنند. تفاوت دیگر آن ها، همان گونه که از اسم شان مشخص است این است که قابل مصرف هستند، و پس از مصرف به صورت دائمی حذف می گردند، هر چند مجددا قابل خرید هستند.

برخی از آیتم های مصرفی، شارژی هستند، تفاوت آن ها با سایر آیتم های مصرفی این گونه است که انباشته نمی شوند، یعنی با خرید دو تا از آن ها، دو تا از جا های آیتم پر می شود، اما هر کدام بیش از یک شارژ نگه می دارند و با هر بار مصرف، یکی از شارژ هایش خالی می شود. با به اتمام رسیدن تمامی شارژ های این آیتم ها هم نیازی به خرید مجدد آن ها نیست، بلکه با بازگشت به مقر تیم، مجددا از نو پر می شوند.

برخی دیگر از آیتم های مصرفی، بلافاصله پس از خرید، استفاده می شوند و هیچ یک از 6 جایگاه آیتم را پر نمی کنند. این گونه آیتم های مصرفی، اغلب Elixir هایی هستند که یکی از خصلت های آن قهرمان را برای مدت مشخصی از بدو خرید، افزایش می دهند.

ترینکت

Screen75

آیتم های به خصوصی هستند که هیچ یک از 6 جایگاه آیتم قهرمان را پر نمی کنند، بلکه جایگاه مخصوص به خود را دارند، جایگاه هفتم. از این جایگاه مخصوص، نمی توان برای سایر آیتم ها بهره برد و فقط به ترینکت ها اختصاص دارد. ترینکت ها آیتم هایی هستند که بخش مشخصی از نقشه را مشخص می کنند، به عبارتی برای تیم، True Sight به ارمغان می اورند.

  • Warding totem: آیتمی مصرفی و شارژی است، می توان آن را در محل مشخصی از نقشه قرار داد تا واردی نامرئی، شعاع محدودی را برای مدت زمان مشخصی، بسته به لول استفاده کننده، روشن کند. می توان از آن برای زیر نظر گرفتن حرکات حریف، برای جلوگیری از گنک شدن استفاده کرد.
  • Sweeping Lens: با قرار دادن این آیتم در محلب مشخص، تمامی آیتم های نامرئی در شعاعی محدود، دیده خواهند شد. از این آیتم برای نابود ساختن وارد ها و تله های نامرئی تیم حریف استفاده می شود.
  • Oracle Alteration: همانند Sweeping Lends عمل می کند، با این تفاوت که یک جای ثابت قرار نمی گیرد، بلکه قهرمانی که از آن استفاده کرده را برای مدتی محدود همراهی می کند و تمامی آیتم ها و قهمرنان نامرئی را در دایره ای به مرکز آن قهرمان، مشخص می کند.
  • Farsight Alteration: واردی مرئی است که شعاع بسیار بزرگی را در بر می گیرد و بر خلاف وارد های نامرئی، دوره حیاتش به زمان مشخصی محدود نمی شود.

تاثیر آیتم ها

Screen76

هر آیتمی در بازی که توسط قهرمانی خریداری می شود، تاثیرات مخصوص  به خود را روی آن قهرمان می گذارد، اثر اکثر آیتم ها، افزایش قدرت خصلت های خام یک قهرمان است، اما برخی آیتم ها، قدرت های دیگری را دارند که قهرمان را به قدرت های ویژه ای، فراتر از افزایش میزان خصلت ها مجهز می کنند.

  • Statistics: این دسته از آیتم ها، تاثیرشان در بهبود قدرت خصلت های قهرمان است، برای مثال افزایش Attack Damage یا Ability Power. تقریبا تمامی آیتم های غیر مصرفی در بازی، از این گونه آیتم ها به شمار می روند، گرچه تنها به این دسته محدود نمی شوند و می توانند در دسته های پایین هم قرار بگیرند.
  • Actives: این گونه آیتم ها همانند 4 مهارت اصلی هر قهرمان هستند، به این معنی که می توان با فشردن کلید مخصوص که بدان ها اختصاص یافته، اثر آن را فعال کرد. هر چند همانند سایر مهارت ها، با استفاده از این آیتم ها تا مدت مشخصی نمی توان مجددا از آن ها استفاده کرد، زمانی که به نام Cooldown شناخته می شود. لازم به ذکر است بر خلاف مهارت های قهرمانان، Cooldown آیتم ها با افزایش خصلت Cooldown Reduction، کاسته نمی شود.
  • Passives: آیتم هایی هستند که به صورت کاملا خورکار عمل می کنند، همانند قابلیت Passive هر قهرمان، و نیازی به فعال سازی ندارند.
  • Auras: آیتم هایی هستند که تنها روی قهرمانی که مالک آن ها است تاثیر نمی گذارد، بلکه محدود اثر آن ها دایره ای است با شعاعی محدود که تمامی قهرمان ها یا یونیت هایی که در این دایره قرار می گیرند، از ویژگی های آن بهره مند می شوند. نکته قابل تامل در مورد این گونه آیتم ها این است که هر چند مالک خود آیتم، از ویژگی های آن بهره می گیرد، اما به عنوان قهرمانی که تحت اثر این آیتم است شناخته نمی شود! در نتیجه اگر قهرمانی دیگر، همین آیتم را داشته باشد و آن ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند، تاثیر این آیتم دو برار و انباشته می شود.
  • Consumables: همان آیتم های مصرفی ای هستند که بالاتر معرفی کردیم. این گونه آیتم ها تا پیش از مصرف شدن، هیچ اثر خاصی ندارند. کاربرد آیتم های مصرفی، روشن کردن بخشی از نقشه با Ward ها، یا افزایش برخی خصلت های قهرمان با استفاده از Potion و Elixir ها است. مصرف این آیتم ها موجب نابود شدن دائمی آن ها یا کاهش یکی از شارژ هایش (در صورت شارژی بودن آیتم) می شود.

اثر های خاص

Screen77

تاثیرات برخی از آیتم ها منحصر به فرد هستند، یعنی اگر قهرمانی یک آیتم یکسان را دو بار خریداری کند، تاثیر منحصر به فرد آن آیتم تنها یک بار اعمال می گردد. در صورتی که یکی از تاثیرات آیتمی منحصر به فرد باشد، در توضیحات آن، کنار آن اثر خاص، تگ Unique نقش خواهد بست.

لازم به ذکر است در توضیحات برخی آیتم ها، علاوه بر این که کنار برخی از اثرات، کلمه Unique مشاهده می شود، آن اثر اسم به خصوصی هم دارد. این اثرات همانند هماین تاثیرات منحصر به فرد اند، با این تفاوت که در تمامی ایتم ها عمال می گردند وو نه فقط یک آیتم خاص. برای مثال دو آیتم کاملا بی ربط را تصور کنید که هر دو یک اثر نام دار منحصر به فرد را داشته باشد، این اثر تنها یک بار اعمال می گردد.

  • اگر اثری منحصر به فرد باشد، اما نام بخصوصی نداشته باشد، در صورت خرید دو آیتم مجزا که هر دو از آن اثر بهره می برند، محدودیتی اعمل نمی گردد و قهرمان دو بار از آن اثر استفاده می کند. برای مثال ممکن است دو آیتم، اثر کاهش 10 درصدی Cooldown ها را داشته باشند، اما این اثر نام خاصی نداشته باشد. با خرید هر دو این آیتم ها، Cooldown در مجموع 20 درصد کاهش می یابد. اما اگر یکی از این ها دو بار خریداری شود، تنها همان کاهش 10 درصدی اعمل می شود.
  • اثرات بدون تگ، چه بی نام و نام دار آیتم ها، هم بدون مشکل، انباشه می شوند.

آیتم هایی که یک بازیکن در طول بازی خریداری می کند، کاملا وابسته به نقش او و قهرمانی است که در بازی کنترل می کند. به تازه واردان لیگ آو لجندز، توصیه می کنیم از راهنمایی خود بازی برای هر قهرمان بهره بگیرند. حتما آیتم های آغازینی که در راهنما لیست شده را تهیه کنید تا فاز لاین، برای شما راحت تر باشد، در اوایل بازی سعی کنید با هر بار بازگشت از مقر اصلی به لاین، حداقل چند Health Potion با خود به همراه بیاورید. هنگامی که پول تان به حد کافی رسید، سراغ آیتم های ضروری ای که برای آن قهرمان لیست شده بروید. سایر آیتم هایی که باید خریداری کنید، کاملا بسته به روند بازی و حریفان تان دارد، پس باید تا حد ممکن، با بازی کردن تجربه کسب کنید تا بتوانید آیتم های لازم را بهتر بشناسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • یاسین
    یاسین | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵

    با سلام به نظر من بهتر بود به جای lol .دوتا 2 رو برسی میکردین خیلی بهتر بود بازی که هم ریشه دار تر از اینه هم گرافیک بینهایت بهتری داره مهمتر از همه طرفدارشم بهتر از اینه

    • Alexander Toroposa
      Alexander Toroposa | ۲ اسفند ۱۳۹۷

      Dead game?

  • arsham
    arsham | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    اجرا میشه ولی با حداقل تنظیمات گرافیکی

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۳ بهمن ۱۳۹۴

    با سلام میگم این بازی رو میشه رو این سیستم اجرا کرد ممنون میشم پاسخ بدین. cpu amd phenom II 4X 2.6 gigahertz
    ram 2 gb
    vga ati hd 4200 vga 256
    windows 7

    • mr shahab
      mr shahab | ۲۰ فروردین ۱۳۹۵

      aree mishe
      moshkeli pish nemiad

مطالب پیشنهادی