ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پرتاب خودرو روی مقاوم ترین ترامپولین جهان از ارتفاع 45 متری [تماشا کنید]

مارک روبر (Mark Rober) یکی از یوتیوبرهای محبوب و پرطرفدار به شمار می رود. آقای روبر که فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک است، سابقه 9 سال حضور در ناسا را در کارنامه دارد و در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

مارک روبر (Mark Rober) یکی از یوتیوبرهای محبوب و پرطرفدار به شمار می رود. آقای روبر که فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک است، سابقه 9 سال حضور در ناسا را در کارنامه دارد و در ساخت اپل پارک نیز با کوپرتینویی ها همکاری کرده است. وی در طول دورانی که در ناسا حضور داشت، جزو تیم مهندسین توسعه دهنده خودروی مریخ نورد کنجکاوی (به انگلیسی Curiosity) بود.

مارک روبر سازنده مقاوم ترین ترامپولین جهان

پس از جدایی از ناسا، آقای روبر به دنبال فرصت های جدیدی رفته و از طریق کانال یوتیوبی خود به تهیه ویدیوهای جالب که ریشه در علوم مختلف به ویژه مهندسی دارند، می پردازد. ویدیوهای این مهندس برجسته به قدری جذاب هستند که بازدید اکثر آنها فراتر از 10 میلیون بوده و بعضا به رکورد بیش از 50 میلیون بازدید نیز رسیده اند. در حال حاضر کانال یوتیوبی مارک روبر 11 میلیون مشترک دارد.

در یکی از پروژه های اخیر که ویدیوی آن در کانال یوتیوب آقای روبر موجود است، او به چالشی آنلاین پاسخ مثبت داده و ترامپولینی بسیار مقاوم می سازد. ترامپولین ساخته شده باید آنقدر استحکام داشته باشد که در برابر سقوط هر شیئی از هر ارتفاعی، از بین نرود.

ساخت یک ترامپولین با چنین مقاومتی نیازمند محاسبات پیچیده ریاضی، مدل سازی های سه بعدی پیشرفته و تحلیل های دینامیکی است. پس از این مراحل و شبیه سازی های کامپیوتری نوبت به پیاده سازی پروژه می رسد.

مقاوم ترین ترامپولین جهان

همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، فرایندهای مربوط به پیاده سازی این پروژه در نوع خود بسیار جالب بوده و قدرت مهندسی و دنیای علم را به خوبی آشکار می سازد. ترامپولین ساخته شده توسط مارک روبر و دوستان وی به قدری مستحکم است که در برابر پرتاب اشیای چند کیلوگرمی تا چند صد کیلوگرمی از ارتفاع 45 متری به خوبی مقاومت می کند.

در توصیف استحکام ترامپولین مارک روبر همین بس که بر روی آن اتومبیل نیز پرتاب می شود! به گفته آقای روبر روند طراحی و ساخت این ترامپولین منحصر بفرد حدود 6 ماه زمان برده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی