ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لری پیج
تکنولوژی

به گفته لری پیج، گوگل هنوز میلیون ها مایل با ایده آل های او فاصله دارد

درست است که آن ها ماشین بدون راننده تولید میکنند و یا سیستم عاملی دارند که اکنون بر روی میلیاردها دستگاه موبایل نصب شده است، اما باز هم گوگل راه زیادی دارد تا به شرکت ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۶

درست است که آن ها ماشین بدون راننده تولید میکنند و یا سیستم عاملی دارند که اکنون بر روی میلیاردها دستگاه موبایل نصب شده است، اما باز هم گوگل راه زیادی دارد تا به شرکت ایده آل لری پیج نزدیک شود.

گوگل اخیرا متن نامه سالانه خود به سرمایه گذارانش را که مربوط به سال ۲۰۱۳ است را منتشر کرده. نامه ای که در آن لری پیج در آن از تلاش های گوگل برای دستیابی آسان تر کاربران به اطلاعات سخن می گوید و ایده آل های خود را با سرمایه گذاران در میان می گذارد.

جستجو سرویس شماره یک گوگل است و به گفته پیج این شرکت ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیارد جستجو را عملیاتی می کند. به گفته مدیر عامل گوگل این کمپانی به صورت ثانیه ای داده های خود را به روز می کند و شرایطی را فراهم می آورد تا کاربران پاسخی سریع تر به سوالات خود را دریافت نمایند.

فراتر از پاسخ به آنچه که کاربران جستجو می کنند، گوگل می خواهد اطلاعات را به کمک Google Now درست در آن زمان که محتاجش هستید به شما ارائه دهد و تلاش زیادی را بر روی بهبود این بخش متمرکز کرده است. پیج در این نامه از موتور جستجوی ایده آلش میگوید؛ «موتوری که صحیح ترین اطلاعات را دقیقا در وقتی که نیازش دارید بدون اینکه هیچ اقدامی را از سمت شما لازم داشته باشد، ارائه دهد» و اضافه می کند که آن ها هنوز با این موضوع «میلیون ها مایل» فاصله دارند.

google now

او البته اشاره می کند که در حال حاضر سرویس هایی مثل google+ و google now از مکانیسم هایی استفاده می کنند که از عادت های کاربر می آموزد و تلاش می کند محتوای دقیق تری را برای وی به نمایش در بیاورد. اقدامی که می تواند آغازی باشد برای ساخت آن موتور جستجوی ایده آل.

پیج همچنین در نامه خود می نویسد: «بهبود بافت متن ها نیز به یک جستجوی طبیعی تر کمک شایانی می کند. ما به این موضوع نزدیک شده ایم که عبارات را دقیق تر بفهمیم و دیگر کاربر را محدود به تایپ یک سری کلمات بی روح در کامپیوتر نکنیم. برای مثال وقتی بپرسید برج ایفل چه ارتفاعی دارد و بعدش تایپ کنید آن در چه سالی ساخته شده، سیستم با فهم اینکه واژه «آن» به چه چیز اشاره دارد، جواب صحیح را به نمایش در می آورد و در واقع عملیات جستجو را به یک مکالمه تبدیل می نماید»

google-project-loon-01-620x378

پیج در ادامه نامه خود بر روی بحث طراحی تاکید بسیاری می کند و همچنین توضیحاتی را در راستای جهانی سازی اینترنت به کمک بالن های گوگل و پروژه Loon ارائه می دهد. ماشین های بدون نیاز به راننده و پروژه سلامت گوگل به نام Calico که بر روی بحث بالا رفتن سن تمرکز دارد، از جمله دیگر مواردی است که نامه پیج شامل آنان می شود.

لری پیج در نهایت نامه خود را با این سخن به پایان می رساند:

Larry Page

Larry Page

اکنون شانزده سال از تاسیس گوگل گذشته است و ما تازه به لایه اولیه آنچه که می توانیم انجام دهیم دست پیدا کرده ایم

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Hossein Za
    Hossein Za | ۳ دی ۱۳۹۳

    مقسی بنجو!!!!!

  • محمد رضا نادری
    محمد رضا نادری | ۴ آذر ۱۳۹۳

    همکاری میکنم

  • issar
    issar | ۲۸ تیر ۱۳۹۳

    با ایده آل ما هم فاصله دارد! یکبار با لغت apple جستجو کنید تا ببینید چه ملغمه ای از محصولات شرکت اپل و سیب درختی و... می بینید!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی