ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

با ارزش ترین صادرات کشورهای دنیا
تکنولوژی

نقشه اقتصاد جهان: باارزش ترین صادرات هر کشور

سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده سالنامه ای به نام اطلاعات‌ جهان (World Factbook) دارد که به عنوان مرجعی برای شناخت کشورهای دنیا منتشر می شود و البته سایت آن نیز هر هفته با اطلاعات جدید، تکمیل ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۰:۵۸

سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده سالنامه ای به نام اطلاعات‌ جهان (World Factbook) دارد که به عنوان مرجعی برای شناخت کشورهای دنیا منتشر می شود و البته سایت آن نیز هر هفته با اطلاعات جدید، تکمیل می گردد.

این سالنامه در قالب ۲ یا ۳ صفحه، داده های جمعیتی، جغرافیایی، ارتباطی، دولتی، اقتصادی و نظامی ۲۶۷ کشور را  جمع آوری می کند. در اینجا بر اساس داده های این سالنامه، می توانید «با ارزش ترین صادرات» هر یک از کشورهای دنیا را ببینید.

به طور مثال، خاورمیانه و آسیای مرکزی منبع تغذیه دنیا در زمینه صادرات نفت، پتروشیمی و گاز هستند. اروپا شبیه کارگاهی برای کل جهان است که در آن دستگاه های ماشینی و موتوری ساخته می شوند. امریکای لاتین مخلوطی از فرآورده های خوراکی و نفتی را به سایر نقاط جهان صادر می کند و امریکای شمالی به تولید پوشاک، کالاهای سرمایه ای و دستگاه ها و قطعات موتوری اش می نازد.

آسیا در این نقشه، مرکز تولید دنیا نشان داده شده که پوشاک، محصولات چوبی و نیمه رسانا ها را به تولید می رساند. آفریقا هم به خاطر منابع طبیعی غنی اش به خصوص فلز و نفت، در دیدرس قرار می گیرد. بخش بزرگی از این قاره، درآمد خود را از فروش طلا، نفت و الماس کسب می کنند.

برای اینکه نقشه اطلاعات جهان را به طور تفکیکی ببینید، شما را به ادامه این مطلب دعوت می کنیم.

با ارزش ترین صادرات امریکای شمالی پوشاک، قطعات ماشینی و حمل و نقلی، و نیز تولیدات مرتبط با الکترونیک است.
با ارزش ترین صادرات امریکای شمالی «پوشاک، قطعات ماشینی یا مربوط به حمل و نقل، و نیز تولیدات مرتبط با صنایع الکترونیک» است.
ارزشمندترین صادرات امریکای مرکزی و حوزه دریای کارائیب نیز «پوشاک، نفت، خوراکی ها و نوشیدنی ها» است.
ارزشمندترین صادرات امریکای مرکزی و حوزه دریای کارائیب «پوشاک، نفت، خوراکی ها و نوشیدنی ها» است.

 

 

با ارزش ترین صادرات امریکای جنوبی «تجهیزات ترابری، پتروشیمی، مس، شکر، گاز طبیعی، گوشت و دانه سویا» است.
با ارزش ترین صادرات امریکای جنوبی «تجهیزات ترابری، پتروشیمی، مس، شکر، گاز طبیعی، گوشت و دانه سویا» است.
با ارزش ترین صادرات کشورهای اروپایی «تجیزات کامپیوتری، الکتریکی، نوری و تجیزات ماشینی و ترابری، وسایل نقلیه موتوری، پوشاک، فلزات، خوراکی ها و نوشیدنی ها، محصولات مهندسی، و ...» است.
با ارزش ترین صادرات کشورهای اروپایی «تجهیزات کامپیوتری، الکتریکی، نوری و تجهیزات ماشینی و ترابری، وسایل نقلیه موتوری، پوشاک، فلزات، خوراکی ها و نوشیدنی ها، محصولات مهندسی، و ...» است.

 

world-commodities-map-middle-east--central-asia_536bed1ea8480_w1200
با ارزش ترین صادرات کشورهای خاورمیانه که ایران پهناور هم در بین آنها قرار دارد «نفت خام، فرآورده های پتروشیمی، پوشاک و خوار و بار، طلا، فرآورده های شیمیایی، آلومینیوم، و تریاک (مشخصا از کشور افغانستان)» است.
با ارزش ترین صادرات آفریقا عبارت است از «نقت خام، گاز طبیعی، فرآورده های پتروشیمی، سنگ آهن، اورانیوم، پنبه، طلا، قهوه، الماس، دانه های کاکائو و ... .»
با ارزش ترین صادرات آفریقا عبارت است از «نقت خام، گاز طبیعی، فرآورده های پتروشیمی، سنگ آهن، اورانیوم، پنبه، طلا، قهوه، الماس، دانه های کاکائو و ... .»
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • سپنتا
    سپنتا | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

    آینده روشنی در پیش داریم...

  • DJ DOUBLE
    DJ DOUBLE | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳

    این سیستم کامنتا هم خیلی داغونه
    ریپلای رو که میزنی کلا میپره وسط صفحه

  • amer.mj
    amer.mj | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳

    نفت باعث بدبختى خودمون شده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی