ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با iOS 8 شما را از دید ردگیرهای محلی پنهان می کند

اپل خیلی چیزها را بر روی صحنه اعلام نکرد ولی iOS 8 یک ویژگی جذاب دارد که کابوس ردگیرهای محلی یا همان Location Tracker ها خواهد بود و بردی بزرگ برای حفظ حریم خصوصی کاربران. نخست ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۵

اپل خیلی چیزها را بر روی صحنه اعلام نکرد ولی iOS 8 یک ویژگی جذاب دارد که کابوس ردگیرهای محلی یا همان Location Tracker ها خواهد بود و بردی بزرگ برای حفظ حریم خصوصی کاربران. نخست فردریک جیکوبز این نکته را دریافت و با اسکرین شات زیر نوع تغییر رفتار آیدیوایس ها حین جستجوی اتصال وای-فای را به تصویر کشید.

با iOS 8 پس وقتی کاربر آیدیوایس وارد محیطی (مثلا پاساژها یا هایپرمارکت ها) می شود که در آن اتصال های وای-فای وجود دارند، به جای اینکه با مک آدرس واقعی به جستجوی شبکه های بی سیم بپردازد، با مک آدرس های تصادفی و غیر واقعی این کار را می کند.

BpmmSGjIUAA34ad-digiato

در واقع فروشگاه ها و شرکت ها و حتی دولت های مختلف با ثبت مک آدرس دستگاه ها قادر به ضبط تمام مکان هایی هستند که صاحب آیفون به آن رفت و آمد کرده و همه چیز در داده های کوچک مربوط به جستجوی وای-فای نهفته است. اما با سیستم جدید اپل، دارندگان آیفون کاملا از چشم این طور سیستم ها مخفی می شوند.

جمع آوری اطلاعات موقعیتی کاربران دستگاه های موبایل تبدیل به یک صنعت شده و شرکت های تحلیلگر با ارائه این اطلاعات به مشتریان خود، کسب درآمد می کنند. اما حالا که اپل (به عنوان یکی از محبوب ترین برندهای محصولات مصرفی) جعل مک آدرس را به منظور دست به سر کردن ردگیرهای محلی پیشه خود کرده، می توان امیدوار بود این خرده جاسوسی های تجاری هم منسوخ شوند.

نتیجه این راهکار هوشمندانه چیزی نیست جز بهبود حریم خصوصی کاربران و ضربه ای محکم به شرکت هایی که تجارت داده های موقعیتی را انجام می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • فرشاد
    فرشاد | ۲۰ خرداد ۱۳۹۳

    عجب! باور کردنش سخته!
    اپل یکی از متحدان وفادار به NSA هست. عجیبه چنین کاری کرده باشه!

  • محمد مقدم
    محمد مقدم | ۲۰ خرداد ۱۳۹۳

    خیلی عالیست و حداقل این هست که در زبان به حریم شخصی افراد احترام میگذارند و امیدوارم در عمل هم اینگونه باشه ...

  • یه آدم ممولی!
    یه آدم ممولی! | ۲۰ خرداد ۱۳۹۳

    حتی یکم دیگه بیشتر فک کنین میشه اینو به یه دیده سود جویانه ی اپل هم‌نگاه کرد...وقتی اطلاعات دسته تعداد زیاد شرکت باشه...طبیعتا قیمت میاد پایین...
    پس طبیعیه که هر شرکتی سعی کنه اطلاعات رو در انحصار خودش نگه داره...که قیمت بیشتری داشته باشه...
    :)
    بازم خوبه اطلاعات هر چی گرون تر لااقل توان خریدار میاد پایین تر!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی