ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هفت روش ساده برای خارج کردن استرس از زندگی

همه ما در طول زندگی واژه ای ناخوشایند به نام استرس را تجربه می کنیم. به لطف اوضاع اقتصادی و اجتماعی و هزاران مشکل ریز و درشت دیگر، آنچان ذهنمان درگیر می شود که واقعیت ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۲ تیر ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۵

همه ما در طول زندگی واژه ای ناخوشایند به نام استرس را تجربه می کنیم. به لطف اوضاع اقتصادی و اجتماعی و هزاران مشکل ریز و درشت دیگر، آنچان ذهنمان درگیر می شود که واقعیت لذت بردن از زندگی را به دست فراموشی می سپاریم.

در حالی که برخی زیر فشار استرس کمر خم می کنند و به سمت نابودی پیش می روند، هستند افرادی که از این موضوع به عنوان محرکی قوی در جهت پیشرفت بهره می برند.

مقدار اندکی استرس می تواند بر رخوت و تنبلی غلبه کند و ما را به سوی موفقیت سوق دهد. اما برای این منظور نیاز است تا ابتدا استرس را تحت کنترل در بیاوریم و نگذاریم تا این حال و هوای تنش زا از میزان مشخصی بیشتر شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا هفت روش مؤثر جهت خارج کردن استرس از زندگی را با یکدیگر مرور کنیم.

۱. تصویر بزرگتر را ببینید

اگر در حال نزدیک شدن به یک ددلاین کاری هستید و هنوز نتوانسته اید پروژه را به پایان برسانید، فراموش نکنید که این موضوع به مادر و پدر، همسر و فرزند و یا دوستان شما هیچ ربطی ندارد. استرس گاهی اوقات اخلاقیات را تحت تاثیر قرار می دهد و ما را تا مرز انفجار پیش می برد. در چنین مواردی لازم است به خاطر بیاورید که کار شما تمام دنیای اطرافتان را تشکیل نمی دهد و این عزیزانتان هستند که مهمترین دارایی به شمار می روند. با آن ها مهربان باشید و سعی کنید به جای پرخاش، انرژی مثبتشان را دریافت کنید.

 

۲. تحرک داشته باشید

داشتن فعالیت ورزشی نه تنها برای بدن، بلکه برای ذهن شما نیز مفید است. تمرینات ورزشی به راحتی می توانند فشار استرس را خارج کنند و ذهنی آرام تر را برای شما به همراه بیاورند. حتی در حین کار نیز هرگاه با فشار استرس مواجه شدید، دقایقی کوتاه را به بیرون از شرکت بروید و به قدم زدن مشغول شوید. این وقفه کوتاه به شما دیدگاهی تازه را می بخشد و استرس را خارج می کند. همچنین همین فعالیت کوچک باعث تولید اندورفین در مغزتان می شود تا بدین طریق استرس جای خود را با احساس سرخوشی عوض کند.

 

۳. سالم غذا بخورید

تغذیه می تواند تاثیر بسزایی بر روی استرس داشته باشد. برای این منظور توصیه می شود که تا حد امکان از مصرف غذاهای آماده و فرآوری شده دور نمایید، چرا که میزان شکر پنهان شده در این خوراکی ها  می تواند باعث افزایش استرس شود. همچنین فراموش نکنید که حتما صبحانه را در میان وعده های غذایی خود جدی بگیرید. سبزیجات و یا تخم مرغ می توانند یک روز خوب را برای شما رقم زنند. نکته آخر در این بخش رعایت زمان ناهار است؛ مهم نیست که چقدر کار داشته باشید، هرچه قدر هم که شلوغ بودید باز هم زمان ناهار را از دست ندهید و تلاش کنید دقایقی به دور از فضای کار به بدن خود انرژی وارد نمایید.

 

۴. آمار پیشرفت ها را دنبال کنید

حتما پیشرفت هایی که بر روی یک پروژه می کنید را به صورت مکتوب در جایی یاد داشت کنید. با دنبال کردن پیشرفت های خود می توانید فاصله ای که تا هدف باقی مانده است را ارزیابی کنید؛ بدین وسیله به جای اینکه در ذهن خود مدام تصور عقب ماندن کارها را داشته باشید، به صورت خیلی دقیق می توانید به آمار مراجعه کنید و از وارد شدن بی دلیل استرس جلوگیری نمایید.

 

۵. منظم باشید

بی نظمی در هر بخشی از زندگی می تواند باعث بروز استرس شود. بر همین اساس توصیه می کنیم که همواره کارهای اطراف خود را مرتب کنید و آن ها را به نحوی برنامه ریزی نمایید که در لا به لای آن ها فرصت استراحت داشته باشید. نظم در محیط اطراف نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ اگر در اتاقی نا منظم نشسته باشید ذهن شما نمی تواند بر روی فعالیتی که انجام می دهد تمرکز کند و ناخودآگاه دچار استرس می شود.

 

۶. مثبت اندیش باشید

به هیچ وجه اجازه ندهید افکار منفی راه خود را به ذهن شما باز کنند. مدام به خودتان یادآوری کنید که شما می توانید از پس کار ها به موقع بر بیایید و قطعا نیز آن را در سر موعد مقرر تحویل خواهید داد. به لطف منظم بودن محیط، بدن سالم و ذهنی پویا شما از پس تمام مسئولیت ها بر خواهید آمد.

 

۷. زمانی را به تفریح اختصاص دهید

اگر تمام زمان خود را به کار کردن اختصاص دهید و به تفریح و سرگرمی بی توجه باشید، استرس به مرور شما را از درون خواهد خورد و کار را تبدیل به یک امر فرسایشی خواهد کرد. شاد باشید، تفریح کنید و به مسافرت بروید. مطمئن باشید با انرژی جمع شده در تفریحات، راندمان کاری بهتری نیز می توانید از خود به نمایش گذارید.

 

شما برای بیرون راندن استرس از زندگی چه راه حلی را پیشنهاد می دهید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • sadaf sadeghi
    sadaf sadeghi | ۱۹ دی ۱۳۹۴

    واقعا خیلی حالت بدیه مخصوصا وقتایی که امتحان داری من که شخصا اصلا نفسم بالا نمیاد اینم میدونم که هیچ وقت از شرش راحت نمیشم ولی باز ممنون واسه چیزایی که گزاشتین.

  • s 47 27
    s 47 27 | ۳ شهریور ۱۳۹۴

    اگه سیگار به خاطر فکر زیاد میکشین خیلی از بزرگان باید تریاک بکشن

  • s 47 27
    s 47 27 | ۳ شهریور ۱۳۹۴

    استرس را دور نکنین چیزی که باعثش میشه رو دور کنین مثلا اگه براتون خیلی مهمه که اشتباه نکنین و فکر میکنین همه چیز داغون میشه این توقع رو کم کنین و بهش فکر نکنین یعنی نزارین بیاد چون وقتی اومد دیگه رفتنش با خداست

  • hossein
    hossein | ۲۲ تیر ۱۳۹۳

    استرس یک کلمه ناشناخته در زندگی مردم ایرانه و اصلا مگه ایرانی جماعت استرس داره؟ اصلا همه چی ارومه و ما خیلی خوشحالیم!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی