ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیت تورنت سرویس پیام رسان Bleep را معرفی کرد؛ امن ترین مکان برای یک مکالمه خصوصی

چندی پیش ابعاد فعالیت سازمان NSA در آمریکا رسانه ای شد و مشخص گشت که حتی شهروندان عادی این کشور هم از حریم خصوصی چندانی در فضای مجازی برخوردار نیستند. از آن زمان حساسیت کاربران بر ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۱:۲۸

چندی پیش ابعاد فعالیت سازمان NSA در آمریکا رسانه ای شد و مشخص گشت که حتی شهروندان عادی این کشور هم از حریم خصوصی چندانی در فضای مجازی برخوردار نیستند. از آن زمان حساسیت کاربران بر روی بحث امنیت دو چندان شد و همین موضوع شرکت های مختلف را بر آن داشت تا از امنیت به عنوان یک ابزار رقابتی جدید بهره گیرند.

مجموعه BitTorrent به تازگی نرم افزاری جدید به نام Bleep را معرفی کرده که از لحاظ امنیتی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. Bleep در واقع به جای اینکه متن پیام ها را در ابتدا به سرور مرکزی شرکت ارسال کند و سپس آن را به دست طرف مقابل برساند، تلاش نموده از تکنولوژی Peer-to-Peer استفاده کند.

bleep-chat-infographic-w600

این تکنولوژی که در سیستم تورنت نیز مورد استفاده قرار می گیرد، پیام های رمزنگارای شده و متادیتا ها را به صورت غیر متمرکز، مستقیما میان کاربران به اشتراک می گذارد. از این طریق بیت تورنت (یا هر سازمان دیگری) نمی تواند متوجه شود که شما با چه کسی در حال مکالمه هستید و یا چه حرف هایی را رد و بدل می کنید.

مجموعه بیت تورنت معتقد است که نرم افزار جدید آن ها می تواند به گسترش اینترنت آزاد کمک کند و ترس از شنیده شدن حرف ها را از کاربران دور نماید. Bleep در حال حاضر تنها به صورت دعوتنامه ای برای ویندوز های ۷ و ۸ ارائه شده است. در صورتی که شما هم تمایل دارید یکی از اولین کاربران این سیستم پیام رسانی امن باشید، می توانید با مراجعه به این لینک، عملیات ثبت نام را انجام دهید.

جالب است بدانید که مدیر ارشد توسعه محصول Bleep یک مهندس ایرانی به نام فرید فدایی بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • رکسانا
    رکسانا | ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

    بسیار جالب بود

  • ازتسمشس
    ازتسمشس | ۹ مرداد ۱۳۹۳

    ببین ملت از دست NSA چه کارا که نکردن والا

  • hossein
    hossein | ۹ مرداد ۱۳۹۳

    تا اونجایی که میدونم تورنت فوق العاده ایمنه و هیچجوری نمیشه فیلترش کرد و با این نرم افزار گمونم یک بستر فوقالعاده امن برای ارطباط با دیگران مهیا میشه.

  • Ali
    Ali | ۹ مرداد ۱۳۹۳

    اول که خبر رو باز کردم و عکس رو دیدم فکر کردم فرید فدایی رفیق آقا مانی هست داره با ایشون چت میکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی