ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانمارک اولین کشور در جهان که اینترنت ۴۳ ترابیت بر ثانیه را تجربه می کند

همه ی ما در مورد سرعت های بالای اینترنت اخبار گوناگونی را شنیده ایم و می شنویم، ولی رقمی که این روزها در موردش صحبت به میان آمده یعنی ۴۳ ترابیت بر ثانیه، رقمی است ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

همه ی ما در مورد سرعت های بالای اینترنت اخبار گوناگونی را شنیده ایم و می شنویم، ولی رقمی که این روزها در موردش صحبت به میان آمده یعنی ۴۳ ترابیت بر ثانیه، رقمی است که هر فردی را برای چند لحظه متعجب کرده و در فکر فرو خواهد برد.

گروهی از تکنیسین ها در دانشگاه فنی دانمارک اخیراً اعلام کرده اند برای اولین بار توانسته اند راهی پیدا کنند تا دست به انتقال دیتا بر روی یک کانکشن با سرعت پنجاه و سه هزار گیگابایت بر ثانیه بزنند. برای اینکه موضوع را بهتر متوجه بشوید برای شما اینگونه توضیح می دهم که با چنین ارتباط اینترنتی شما می توانید یک فیلم کامل با رزلوشن تمام HD یا همان 1080P به حجم ۱۰ گیگابایت را در یک چشم به هم زدن دانلود کنید.

بله دقیقاً دانلود فیلمی با رزلوشن مذکور، فقط به اندازه ی یک پلک زدن چشم انسان طول خواهد کشید. البته اگر فقط یک فیلم را دانلود کنید بخشی از سرعت اینترنت و پهنای باندی که در اختیار دارید هدر رفته است و ظرفیت واقعی در حد دانلود دو یا سه فیلم تمام اچ دی به صورت همزمان و تنها در طول یک ثانیه است.

دانمارکی ها چطور توانسته اند چنین ارتباط سریعی را فراهم بیاورند؟ در حال حاضر ارتباط اینترنتی روزانه ی دو سوم شهروندان کل جهان از طریق فیبرهای نوری برقرار می گردد، ولی در دانمارک برای برقراری چنین ارتباط سریعی از نسل بعدی تکنولوژی فیبرهای نوری یعنی تکنولوژی فیبر چند هسته ای یا Multi-core fiber technology استفاده شده است.

این گروه از تکنیسن های دانمارکی امیدوارند حاصل تحقیقاتشان نحوه ی دانلود محتوای دیجیتال توسط کاربران در سرتاسر دنیا را تغییر دهد و دیگر هیچ کاربری برای دانلود فایل های دیجیتالی از اینترنت نیازمند محاسبه ی دقایق باقی مانده بر حسب سرعت ارتباطیش نباشد.

البته با دسترسی با چنین سرعتی به اینترنت در سطح وسیع جهانی سرویس های پخش آنلاین محتوای دیجیتال مانند نت فلیکس و موارد مشابه آن کاربران به مراتب بیشتر و وسیع تری پیدا خواهند کرد و بیش از گذشته محبوب خواهند گردید. جالب است بدانید با سرعت اینترنت یاد شده دانلود یک فایل موسیقی فقط چند نانو ثانیه طول خواهد کشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (50 مورد)
  • حجت
    حجت | ۷ آبان ۱۳۹۳

    دوستان اونا هم نمی تونن ازش استفاده کنن آخه کدوم هارد تو دنیا قدرت انتقال 43 ترا داره!!!!!!! اصلا هارد 43 ترا داریم!!!!!اصلا کدوم cpu و ram میکشه!!!!!
    کدوم مرورگر تو دنیا ......... و ..........

  • رها
    رها | ۱۷ مرداد ۱۳۹۳

    بچه ها دقت کنین ترابیت نه ترابایت......
    حالا به هرحال که ما باید به حال خودمون گریه کنیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی