ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شش محصول سونی جوایز جشنواره EISA 2014 را به خود اختصاص دادند

انجمن تصویربرداری و صدای اروپا (EISA) که متشکل از ۵۰ مجله بزرگ در ۲۰ کشور اروپایی است، از سال جشنواره ای برای انتخاب بهترین محصولات الکترونیکی سال را انتخاب می کنند. این جشنواره از سال ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۰:۲۱

انجمن تصویربرداری و صدای اروپا (EISA) که متشکل از ۵۰ مجله بزرگ در ۲۰ کشور اروپایی است، از سال جشنواره ای برای انتخاب بهترین محصولات الکترونیکی سال را انتخاب می کنند.

این جشنواره از سال ۱۹۸۲ هر سال برگزار می شود و چندی پیش، مراسم سال ۲۰۱۴ با اعلام برندگان امسال به پایان رسید.

سونی در نمایشگاه سال ۲۰۱۴ توانست درخشش خیره کننده ای داشته باشد و شش جایزه را به خود اختصاص دهد. برای آشنایی با این شش محصول می توانید به گزارش روابط عمومی سونی که در ادامه مطلب قرار دارد، مراجعه کنید.

با دیجیاتو همراه باشید.

بهترین دوربین سیستم کامپکت حرفه‌ای سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا: α7R

a7r-front-reflection

α7R که ظاهری زیبا داشته و می‌توان به آسانی آن را برای کارهای طولانی مدت در دست نگه‌داشت، دوربینی است که بدون فدا کردن هیچ ویژگی مهمی نیازهای کاربران پیشرفته را در اولویت قرار می‌دهد. انتخابگر تنظیمات در پشت و جلو به‌علاوۀ کنترل چرخان و انتخابگر جبران نوردهی، اجازۀ اعمال تنظیماتی حسی را هم‌زمان با کادربندی عکس‌ها ازطریق نمایابXGA OLED Tru-Finder با وضوح بالا یا نمایشگر LCD قابل کج شدن نوع 3.0، می‌دهد. حسگر CMOS با فریم کامل ۳۵ میلی‌متری Exmor، تمرکز بر نور و فناوری‌های افزایش فوتو دیود را به‌کارگرفته و همچنین دارای طراحی لنز بدون فاصله بر روی چیپ است که فاصلۀ بین پیکسل‌های هم‌جوار را کم می‌کند. این پیشرفت‌ها کارایی جمع‌آوری نور را افزایش می‌دهد، وضوح، نویز کم و حساسیتی متمایز به دست‌می‌دهد و در عین حال چالش کاهش اندازۀ پیکسل‌ها به دلیل تعداد بسیار زیاد شمار پیکسل‌ها را مهار می‌کند.

 نظر داوران: Sony توانسته است با کوچک کردن اندازۀ حسگر تمام‌فریم ۳۵ میلی‌متری و قرار دادن آن در دوربین سیستم کامپکتی بدون آینه، نخستین دستگاه از این دست را ساخته و آن را با قیمتی جالب توجه به بازار عرضه کند.Alpha 7R با وضوح ۳۶ مگاپیکسل و بدون پله‌پله شدن وضوح بسیار بالایی را در اختیار قرار داده (در حال حاضر بالاترین وضوح در بین سیتم‌های دوربین کامپکت حرفه‌ای) و پردازشگر BIONZ X با فعال کردن حساسیت بالای ISO تا ۲۶٬۵۰۰نویز نسبتاً کمی را ارائه می‌دهد. سیستم مبتنی بر وضوح AF سریع و حساس است و نمایاب الکترونیک فوق‌العاده و نمایشگر ۳ اینچی قابل کج شدن نمایی واضح و روشن را ارائه می‌کند. به لطف Wi‐Fi و NFC تعبیه شده درون دستگاه، تصویربرداری از راه دور و انتقال تصاویر به‌صورت بی‌سیم امکان‌پدیر است.

دوربین کامپکت سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا: DSC-RX100 III

front-001

Cyber-shot™ RX100 III که با آلومینیوم سخت برای داشتن ظاهری زیبا ، وزنی سبک و مناسب برای سفر، صنعتگری شده است، بر مبنای شهرت تحسین‌شدۀ مدل‌های پیشینش ساخته شده است. لنزی ارتقاء‌یافته و یک پردازندۀ عکس پرسرعت با نمایاب OLED قابل جمع شدن Tru-Finder™ با پوشش ZEISS® T* تکمیل شده و قابلیت‌های ارتقاء‌یافتۀ فیلم در کنار LCD قابل کج شدن در دوربینی شیک با لنز ثابت که اندازۀ آن به معنای واقعی جیبی است، قرار گرفته‌اند.

نظر داوران: Sony با Cyber‐shot DSC‐RX100 III دوربینی را ارتقاء داده است که تا پیش از آن هم یکی از بهترین دوربین‌های کامپکت موجود در بازار بود. RX100 III که همان حسگر ۱ اینچی CMOS ۲۰ مگاپیسکلی مدل پیشین را حفظ کرده است، توانسته اندازۀ نمایاب الکترونیکی بازشوندۀ OLED با ۱٫۴۴میلیون نقطه را به همان اندازۀ جیبی مدل قبلی کوچک کند. لنز سریع F1.8‐2.8 Zeiss Vario‐Sonnar T* این دوربین با گسترۀ فاصلۀ کانونی معادل تمام‌فریم ۲۴ تا ۷۰ میلی‌متر به همراه پردازشگر عکس BIONZ X متعلق به Sony عکس‌هایی با وضوح بالا و نویز کم را حتی در شرایط کم‌نور، تضمین می‌کند. RX100 III همچنین به یک نمایشگر LCD ۳ اینچی WhiteMagicبا قابلیت کج شدن ۱۸۰ درجه با ۱٫۲۳ میلیون نقطه، فیلتر درونی 3EV ND، فیلم‌های full HD واتصال Wi‐Fi/NFC هم برای اشتراک‌گذاری بی‌سیم عکس و هم برای کنترل از طریق تلفن هوشمند یا تبلت، مجهز است.

دوربین فیلم‌برداری سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا : FDR-AX100

Sony-FDR-AX100-Angle-Shot-616x355

FDR-AX100E نخستین Handycam®‏ با کیفیت 4K است که دارای حسگر بزرگ CMOS نوع 1.0با روشنایی پشت Exmor R™ می‌باشد. حسگری بسیار بزرگ‌تر از حسگرهای موجود در دوربین‌های فیلم‌برداری عادی که ثبت تصاویری بی‌نقص با کیفیت Ultra HD (۳۴۸۰x ۲۱۶۰ پیکسل) چهار برابر بیشتر از Full HD را امکان‌پذیر می‌سازد و در عین حال اجازۀ افزودن جلوه‌های زیبای بوکه- تار کردن پس‌زمینه- را می‌دهد. حسگر 4K با پردازشگر فوق قدرتمند BIONZ X متعلق به Sony جفت شده است که برای داشتن تصاویری که به‌طور شگفت‌آوری زنده بوده و نزدیک‌ترین تصاویرممکن تاکنون به دنیای واقعی باشند، کاهش‌دهندۀ نویز روی یک ناحیۀ خاص و فناوری بازتولید جزئیات را به‌کار می‌گیرد. ضبط پیش‌روندۀ 25p به‌همراه عملکرد سینماتون گاما/رنگ، ظاهری گرمابخش و باشکوه به تصویرهایتان می‌بخشند.

نظر داوران: دارندگان تلویزیون‌های 4K/Ultra HD اکنون می‌توانند با دوربین فیلم‌برداری Sony که سرشار از قابلیت‌های خلاقانه است، محتوای خودشان را با کیفیت 4K ایجاد کنند. این دوربین با بهره‌گیری از طراحی جمع‌وجور و سبک و نیز اجزای با کیفیت بالا، پیشرفته‌ترین ابزار را در اختیار فیلم‌سازان قرار می‌دهد. لنز Carl Zeiss Vario‐Sonnar T* به حسگر ۱ اینچی Exmor R CMOS پیوسته است و بزرگ‌نمایی نوری ۱۲ برابر را ارائه می‌کند. چندین حالت ضبط، سه عملکرد فیلتر ND و تنظیمات آسان برای استفاده‌ای که همیشه می‌توانید از یک دستگاه حرفه‌ای انتظار داشته باشید، کنترل کامل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و در عین حال پردازشگر ردۀ حرفه‌ای BIONZ X ضبط با کیفیت 4K را با سرعت ۲۵ فریم بر ثانیه و با کیفیت Full HD را با سرعت ۵۰ فریم بر ثانیه در قالب XAVCS و ضبط تصاویر حرکت آهسته را با سرعت ۱۰۰ فریم بر ثانیه، امکان‌پذیر می‌سازد. علاوه بر این موارد، نمایاب OLED، اتصال Wi‐Fi/NFC، لرزش‌گیر عکس SteadyShot و حالت‌های انتخاب صحنه استفاده از FDR‐AX100E را لذت‌بخش کرده اند. دسترسی به محتوا با کیفیت 4K کم است؟ دیگر این‌طور نیست...

تلویزیون 4K Ultra HD سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا: KDL-65X9005B

sony-kd-55x90025b_0913b24820e0e32f

تلویزیون صفحه‌بزرگ 4K این فصل، BRAVIA™ X9، بهترین‌های Sony را با تصاویری شگفت‌انگیز و صدای ممتاز ارائه می‌دهد که با ظاهری پیشگام تکمیل شده است.

با X-tended Dynamic Range™ جدید، تصاویر روشن‌تر و قدرتمندتر از هر زمانی هستند. صفحه‌نمایش بی‌همتای TRILUMINOS™ با نمایش رنگ‌های قرمز زنده و رنگ‌های سبز روشن به برانگیختن همۀ حس‌های تک‌تک صحنه‌ها ادامه می‌دهد. با موتور پردازشگر قدرتمند 4K X-Reality™ PRO ، اندازۀ همه‌چیز بدون هیچ ایرادی بزرگ می‌شود. چه در حال تماشای تصاویر با کیفیت 4K باشید چه HD ، پایگاه داده‌های 4K ویژۀ Sony از زمینۀ شبیه به دنیای واقعی، رنگ‌های پرشور و وضوح مناسب، اطمینان حاصل می‌کند. ساختار بی‌همتای «گوه‌ای» تلویزیون X9 پایداری را افزایش داده و اجازۀ اتصال آسان ارتباط‌های کابلی را فراهم می‌آورد. علاوه بر این به منظور ارائۀ صدایی غنی‌تر و قدرتمندتر، ظرفیت بزرگ‌تری را برای بلندگو در اختیار قرار می‌دهد.

نظر داوران: اندازه، صدا و وضوح Ultra HD، همه در یک بستۀ شگفت‌انگیز. تلویزیون KD‐65X9005B متعلق به Sony مناسب برای کسانی است که به دنبال سرگرمی‌های خانگی هیجان‌انگیز و با کیفیت بالا هستند. چه در حال تماشای عکس‌ها و ویدیوهای خودتان باشید یا فیلم‌های Blu‐ray و محتوای تلویزیونی بهینه شده برای 4K یا در حال دیدن محتوایی با کیفیت اصلی 4K باشید، این نمایشگر ۶۵ اینچی LED، شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد به‌ویژه با امکان کنترلی که بر روی موتور بهینه‌کننده برای 4K به شما می‌دهد. فناوری بی‌همتای Triluminos متعلق به Sony طیف گسترده‌ای از رنگ‌های طبیعی و واقعی را ارائه کرده و در عین حال پردازش X‐tended Dynamic Range وضوح فوق‌العاده‌ای را امکان‌پذیر می‌کند. با پشتیبانی از HDMI 2.0، دکودر HEVC داخلی، و سازگاری با HDCP 2.2، این دستگاه برای پخش هرگونه محتوای 4K موجود، آماده است. طراحی «گوه‌ای» شکل قاب دور تلویزیون و بلندگوهای مغناطیس سیال برای ارائۀ صدای بم واقعی و صداهای واضح با فرکانس بالا، با یکدیگر ترکیب شده‌اند. صدای هیچ تلویزیون دیگری تا این اندازه خوب نیست و اگر صدای بم بیشتری هم بخواهید ساب‌ووفر بی‌سیم SWF‐BR100 گزینۀ مناسبی است.

تبلت سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا: Xperia™ Z2 Tablet

xperia-z2-tablet-mind-blowing-entertainment-5d8c324a887fafc6a0eaf9b96c97af29-940

Sony با Xperia Z2 Tablet تبلتی را طراحی کرده که هم زیبا و شیک و هم قابل حمل است. تک‌تک جزئیات با مواد ممتاز با دقت صنعتگری شده‌ است تا نازک‌ترین (تنها ۶٫۴ میلی‌متر) و سبک‌ترین (تنها ۴۲۶ گرم برای مدل Wi-Fi و ۴۳۹ گرم برای مدل LTE/3G) تبلت ضد آب۱ جهان خلق شده و آن را بسیار قابل حمل و برای نگه‌داشتن تنها با یک دست، راحت ساخته است. طراحی تحسین‌شدۀ OmniBalance متعلق به Sony ظاهری برازنده به آن بخشیده است که به‌طور خوشایندی نازک بوده و در عین حال استحکام اطمینان‌بخشی دارد. این طراحی برای امکان نگه‌داشتن راحت و ظاهری زیبا از هر زاویه‌ای، توازن و تقارن را در همۀ جهت‌ها ارائه می‌کند و همان‌گونه که از Sony انتظار دارید، این زیبای سبک‌وزن کاملاً ضد آب بوده و از هرآنچه زندگی روزمره در سر راهش قرار می‌دهد، عبور می‌کند.

نظر داوران: بسیار نازک، بسیار برازنده، بسیار شیک- Sony Xperia Z2 Tablet برندۀ بی‌چون‌و‌چرای EISA است. این تبلت با طراحی دل‌فریبش و کیفیت تصاویر مبهوت‌کننده‌ای که از نمایشگر LCD IPS ۱۰٫۱ اینچی‌اش نشان می‌دهد، کاربر را تحت تأثیر قرار خواهد داد. وضوح صفحه‌نمایش این تبلت ۱۹۲۰x ۱۲۰۰ پیکسل بوده و رنگ‌هایی زنده، مشکی سیر و جزئیاتی بی‌نظیر را نمایش می‌دهد. Xperia Z2 Tablet پرسرعت به یک پردازشگر ۲٫۳ گیگاهرتزی چهارهسته‌ای Qualcomm Snapdragon 801 مجهز بوده و از ۳ گیگابایت رم و سیستم عامل Android نسخۀ ۴٫۴ برای تجربه‌ای بی‌رقیب از وبگردی در حال حرکت، بهره می‌برد. این تبلت برای تماشای فیلم‌های Full HD ایده‌آل بوده و استفاده از آن بسیار آسان است. Xperia Z2 Tablet گواهی IP58 دارد (تا ۳۰ دقیقه و تا عمق ۱٫۵ متری آب شیرین ضد آب است) و باتری بسیار قدرتمند ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی‌اش می‌تواند تا ۱۳ ساعت از عملکرد کامل صوتی و تصویری پشتیبانی کند.

منبع دیجیتال سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ اروپا: HAP-Z1ES

HAP-Z1ES

پخش‌کنندۀ صدای HAP-Z1ES HDD با مهندسی موشکافانه براساس استانداردهای دوستداران و خبرگان دستگاه‌های صوتی، مهندسی شده است. این دستگاه ظریف‌ترین جزئیات موسیقی را از فایل‌های صوتی با وضوح بالای امروزی، بیرون می‌کشد. فایل‌های موسیقی بر روی دیسک سخت ۱ ترابایتی پخش‌کننده ذخیره می‌شوند و می‌توان آن‌ها را با استفاده از برنامۀ « HAP Music Transfer» به‌صورت بی‌سیم یا با اتصال کابل از کامپیوتر شخصی یا Mac، منتقل کرد. این برنامه به‌طور خودکار با تازه‌ترین فایل‌های دانلود شده همگام‌سازی می‌شود. بنابراین دیسک سخت پخش‌کنندۀ شما همیشه به‌روز است.

 نظر داوران: شرکت چند ملیتی‌ رقم زنندۀ نقاط عطف مهم فناوری صوتی از جمله Walkman انقلابی، دیسک‌های فشردۀ دیجیتال و SACD بار دیگر دست به اقدامی تازه زده است تا سیستم‌های hi-fi را به بالای فهرست علایق مصرف‌کنندگان بازگرداند. پرچم‌دار سری جدید محصولات صوتی با وضوح بالای این شرکت با نام «hi‐res audio»، پخش‌کنندۀ فایل‌های موسیقی HAP-Z1ES است که به ۱ ترابایت دیسک سخت و درگاه افزایش USB مجهز است. HAP-Z1ES از طریق اترنت یا Wi-Fi به شبکۀ خانگی متصل شده و از طریق پلت‌فرم vTuner دسترسی به ایستگاه‌های رادیوی اینترنتی را امکان‌پدیر می‌کند. این دستگاه برای داشتن عملکردی کاملاً منسجم و مستقل، فایل‌های موسیقی را به‌طور مستقیم از روی دیسک سخت داخلی بازپخش می‌کند. HAP-Z1ES پرحجم و پویا فضای کافی برای ذخیرۀ کافی را در اختیار گذاشته و منبع بی‌نقصی برای همۀ فایل‌های با وضوح بالای دانلود شده می‌باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • scarface
    scarface | ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

    یکی از یکی خوشگل تر فقط حیف پول نیست بخریم

  • pars
    pars | ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

    همین نشون میده باید رو گوشی هاش بیشتر کار کنه چون خیلی طراحیش تکراری شده ...

  • فرزاد
    فرزاد | ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

    از اون تلویزیونه خیلی خوشم اومد ، ولی حیف که قیمتش خیلی خیلی بالاس sony توی ایران و باید از پشت شیشه های خیابون جمهوری فقط زول بزنم به صفحش

  • hossein
    hossein | ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

    تو فکر خرید این دوربین کامپکت rx100 هستم واقعا فوق العدست!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی