ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا مایکروسافت با مک بوک های ایر اپل وارد جنگ شده است؟

اگر به خاطر داشته باشید کمی قبل مایکروسافت در طی یک کمپین تبلیغاتی جدید دست به انتشار چند ویدئو زد که در آنها تبلت معروف خود یعنی سرفس پرو ۳ را برتر از اولترا بوک ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

اگر به خاطر داشته باشید کمی قبل مایکروسافت در طی یک کمپین تبلیغاتی جدید دست به انتشار چند ویدئو زد که در آنها تبلت معروف خود یعنی سرفس پرو ۳ را برتر از اولترا بوک های کمپانی اپل موسوم به مک بوک ایر نشان می داد و لپ تاپ های مذکور را به شکلی واضح به چالش می کشید.

اما باید پرسید چرا مایکروسافت چنین رویه ای را در پیش گرفته است؟ زیرا تا پیش از این آنها به شکلی سنتی تلاش می کردند تبلت خود را برتر از آیفون و آیپد اپل نمایش دهند و البته نباید این نکته را نیز فراموش کرد که کمپانی اپل همواره تعداد تبلت هایی که در جهان به فروش می رساند به مراتب بیشتر از تعداد مک بوک های ایر است.

Ed Bott از تحلیل گران ZDNet پیش از این در مقاله یی تحلیلی آماری به نقش پر اهمیت مک بوک های ایر اپل بر بازار کامپیوترهای شخصی اشاره داشته است. با دقت در این مقاله در می یابیم اگرچه تعداد مک بوک های ایری که هر ساله به فروش می روند در قیاس با کامپیوترهای شخصی فروش رفته تحت سیستم عامل ویندوز قابل قیاس نیستند، اما همین فروش اندک برای اپل بسیار پرمنفعت و ارزشمند است.

مک بوک های ایر و پرو در بازار امروزی آیتم های گرانقیمتی محسوب می شوند، و هواخواهان بی چون و چرای اپل همواره حاضرند هر قیمتی را برای تصاحب آنها بپردازند و وعده ی کمپانی تولید کننده در بدست آوردن تجربه یی خاص از کار با کامپیوتر را به چشم مشاهده نمایند.

اپل سعی نموده است در اصل با عرضه ی محصولات مورد بحث به عمد بر روی وجهی از بازار کامپیوترهای شخصی که در اصطلاح به آن پریمیوم اولترا موبایل گفته می شود اثر گذاشته و آن را تصاحب نماید.

در سوی مقابل تولید کنندگان کامپیوترهای شخصی به شدت متوجه اهمیت این وجه از بازار بوده و سعی نموده اند محصولاتی جدی را برای حضور قوی تر در جبهه ی نبرد با اپل عرضه نمایند. سرفس پرو از مایکروسافت و سری محصولات یوگا از برند لنوو از جمله تلاش ها و محصولات یاد شده هستند و حتی می توان گفت تا به امروز همه ی ابزارهایی تحت ویندوز که توسط کمپانی های مختلف تولید شده و مجهز به تاچ اسکرین بوده اند و توانایی بدل شدن از لپ تاپ به تبلت را دارا هستند در اصل بخشی از تلاشی بزرگتر جهت جلوگیری از هجوم اپل بر بازار کامپیوترهای شخصی محسوب می گردند.

به زبان ساده مایکروسافت در تلاش است کاربرانی را جذب نماید که تمایل دارند هزینه ی بیشتری بپردازند و کامپیوترهایی چند منظوره، سبک و قابل حمل که شاید نسل آتی کامپیوترهای شخصی محسوب گردند را در اختیار داشته باشند. این کمپانی به خوبی آگاه است که سال ها عرضه ی سیستم عامل ویندوز توسط سایر تولید کنندگان بر روی سخت افزارهایی معین و مشخص به برند این سیستم عامل لطمه ای بزرگ وارد کرده است و به همین دلیل بسیار هوشمندانه تصمیم گرفته که خودش وارد عمل شده و با پدید آوردن برندی همچون سرفس پرو تلاش نماید کهنگی های نشسته بر پیکر یکی از کلیدی ترین محصولاتش را بزداید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • Sina Afkham
    Sina Afkham | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    بهترين تبلتيه كه در تمام عمرم ديدم، از مك بوك اير خيلى سرتره.
    باور كردين نه؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی