ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پنج نکته که باید هنگام فروش استارت آپ خود بدانید و رعایت کنید

مسیر تغییر مالکیت یک مجموعه یا استارت آپ احتمالا مسیری پر پیچ و خم است، اما با رعایت این نکات می توانید این پروسه را کمی ساده تر کنید. برای شکل دهی و موفقیت یک ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۵

مسیر تغییر مالکیت یک مجموعه یا استارت آپ احتمالا مسیری پر پیچ و خم است، اما با رعایت این نکات می توانید این پروسه را کمی ساده تر کنید.

برای شکل دهی و موفقیت یک استارت آپ وقت و انرژی زیادی صرف می شود. اگر در پی فروش سایت، سرویس یا شرکت نوپای خود هستید احتمالا میدانید که به انجام رساندن این کار بسیار سخت تر از زدن حرفش است. شرکت ها و کسب‌وکارهای بزرگتر، می خواهند کمترین ریسک را در ازای خرید استارت آپ های جدید متحمل شوند. پس زمانیکه قصد فروش استارت آپ خود را داشتید باید بدانید تکیه بر چه نکاتی می تواند استارت آپ شما را ارزشمندتر نشان دهد.

در ادامه این مطلب به پنج نکته در این خصوص اشاره شده است.

زوایای پرسود داستان را پررنگ کنید
خریداران به جنبه های مثبت فاکتورهایی مانند میزان ریسک، سود، درآمد، رشد و ... در کوتاه مدت و بلند مدت نگاه می کنند. وقتی که شما قصد فروش استارت آپ تان را دارید، لازم است برای جلب توجه خریدار، روی نمایش و فهماندن این موارد بیشتر تکیه کنید. آنها باید پول زیادی برای به دست آوردن آنچه شما دارید خرج کنند و با این حال علاقه ای به مطالعه پروپوزال های خسته کننده ای که دید کلی و مناسبی به انها نمی دهد، علاقه ای ندارند. پس به دنبال روش های بهتر برای نمایش نقاط مثبت کسب و کارتان باشید.

مطمئن شوید کسب و کارتان قابل انتقال است
خریداران معمولا می خواهند همه چیز به آرامی ادامه پیدا کند. اما شما باید از چند نکته مطمئن باشید. اول اینکه کسب و کار شما امکان پیشرفت در یک محیط استاندارد را داشته باشد. دوم اینکه استارت آپ شما باید بدون خود شما هم ارزش زیادی داشته باشد و بتواند با الگویی که شما آن را پیش می بردید، روند سودآوری اش را ادامه دهد. خریدار، نیازمندی هایی که برای ادامه روند سود دهی لازم است و همچنین افزایش ارزش کسب و کار در آینده را برانداز می کند.

همه چیز را از قبل حاضر کنید

Scientist giving lecture about spring technology in conference room
اگر قصد فروش استارت آپ خود را داشته باشید، باید حجم زیادی از اطلاعات مورد نیاز در خصوص کسب و کار و حوزه مربوطه را آماده کنید تا به هنگام ارائه به خریدار، بتوانید در مذاکره ها از آنها بهره ببرید. شما باید ایده ای برای فروش در ذهن داشته باشید و از مدتی قبل برای آن برنامه ریزی کنید. بدین طریق با حرکت در زمان، شما نیز آمادگی های لازم را کسب خواهید کرد.

روند رشد پروژه در آینده را نشان دهید
بهتر از خرید یک شرکت پردرآمد، اطمینان از رشد صعودی این درآمدزایی در آینده است. با ارائه طرح ها و ایده های مرتبط با رشد پروژه در آینده، آنها می توانند دید بهتری نسبت به سرمایه گذاری و خرید استارت آپ شما پیدا کنند و به آن نیز جدی تر نگاه کنند. البته این مساله ارزش کسب و کار شما را هم افزایش می دهد.

گام بعدی در انتقال مالکیت کسب و کار را بشناسید
شرکت های بزرگتر با سرعت کمتری حرکت می کنند و این چیزی است که شما باید به دقت به آن توجه داشته باشید. فروختن چیزی که قرار است در بلندمدت نتیجه دهد، به نظر ایده آل میرسد اما از آن مهمتر صبر است. شرکت های بزرگ بسیار کندتر از یک استارت آپ تصمیم گیری می کنند و تصمیماتشان نیز به کندی به اجرا در می آید. پس اگر می خواهید با فروش بخشی از کار، جذب سرمایه کرده و سرعت آن را افزایش دهید، صبوری را هم مد نظر داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • امید
    امید | ۲۲ شهریور ۱۳۹۳

    دوستان یک سوال. بنده قصد راه اندازی سایت سفارش غذا هستم. پیشنهادتون چیه؟ از اول راه اندازی کنم یا با وبسایت فعال همکاری کنم و شراکت کنم؟ irfood.ir پیشنهاد شراکت درصدی و یا واگزاری کامل داده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی