ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Dell اولین مانیتور ۲۷ اینچی 5K جهان را معرفی نمود [به روز رسانی شد]

در حالیکه هنوز مانیتورهای 4K به نسبت گران هستند و بسیاری از کاربران به خاطر قیمت آنها از خریدشان اجتناب می نمایند به نظر می رسد این مسئله سبب نشده است کمپانی های تولید کننده ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۷

در حالیکه هنوز مانیتورهای 4K به نسبت گران هستند و بسیاری از کاربران به خاطر قیمت آنها از خریدشان اجتناب می نمایند به نظر می رسد این مسئله سبب نشده است کمپانی های تولید کننده ی این محصولات از ارائه ی نمایشگرهای قوی تر و بهتر دست بکشند.

در همین راستا برند Dell دست به معرفی یک مانیتور Ultrasharp بیست و هفت اینچی جدیدی با رزلوشن 5K زده است که در اصل این مدل جدید رزلوشنی معادل ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل را برای کاربران به همراه خواهد آورد و از این نظر می توان استفاده از آن را مشابه قرار دادن دو مانیتور با رزلوشن ۲۵۶۰ در ۲۸۸۰ پیکسل در کنار هم تصور کرد.

محصول جدید Dell‌ دارای تراکم پیکسلی ۲۱۸PPI (رقمی بسیار نزدیک به نمایشگر رتینای مک بوک پرو های اپل) بوده و در مجموع می تواند ۱۴.۷ میلیون پیکسل را به نمایش در بیاورد، همچنین این مانیتور از تکنولوژی های ضد بازتابش (anti-reflection) و ضد لکه (anti-smudge) بهره مند گشته و به همراه دو اسپیکر مجتمع Harmon Kardon، یک درگاه کارت خوان حافظه و ۶ پورت USB ارائه می گردد.

2

Dell در مورد پشتیبانی مدل Ultrasharp جدید خود از پورت های HD و DisplayPort سخن خاصی به میان نیاورده و در اصل تعداد و نوع پورت های ورودی ارائه شده بر روی این مانیتور را اعلام نکرده است و از سوی دیگر صحبتی در رابطه با نرخ دوباره سازی یا Refresh Rate آن نیز بیان نگشته است.

مانیتورهای با رزلوشن 4K تا پیش از این کارت های گرافیکی قدرتمند را به صورت جدی به چالش می کشیدند و مسلماً پاسخگویی این کارت ها به مانیتور جدید Dell دشوارتر نیز خواهد بود، از همین رو به یقین کاربرد اولیه ی محصول 5K دل در زمینه ی طراحی و کارهای اداری خواهد بود. علاقه مندان به این مدل جدید Ultrasharp می توانند آن را در انتهای سه ماهه ی چهارم سال جاری و با قیمت ۲۵۰۰ دلار خریداری نمایند.

به روز رسانی: وب سایت ماکسیمم پی سی دست به انتشار ویدئویی از مانیتور جدید دل زده است و بر مبنای اشارات صورت گرفته در آن کمپانی مذکور به نمایش یک فیلم کوتاه 5K تحت کدک H.265 بر روی مدل جدیدش پرداخته است. دل برای به تصویر کشیدن چنین رزلوشنی از دو درگاه DisplayPort 1.2 و کارت گرافیکی Quadro K5000 بهره گرفته است.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/dell-5k.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • iPooya
    iPooya | ۱۵ شهریور ۱۳۹۳

    هنوز رو 4k مونده بودیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی