ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فرمول E رقابتی جدی و جذاب برای اتومبیل های تمام الکتریکی

اولین دوره ی مسابقات جهانی اتومبیل های تمام الکتریکی این هفته با عنوان فرمول E در پکن آغاز خواهد شد. هدف از برگزاری رقابت های مذکور جایگزینی مسابقات مرتبط به اتومبیل های دارای موتور نیازمند به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۸

اولین دوره ی مسابقات جهانی اتومبیل های تمام الکتریکی این هفته با عنوان فرمول E در پکن آغاز خواهد شد. هدف از برگزاری رقابت های مذکور جایگزینی مسابقات مرتبط به اتومبیل های دارای موتور نیازمند به اجتراق یا همان فرمول یک با محصولاتی پاک، کم سر و صدا و سازگار با محیط زیست است.

فرمول E نیز توسط همان فدارسیون برگزار کننده ی مسابقات قهرمانی فرمول یک یعنی FIA برگزار خواهد شد و در آن ۲۰ راننده در پیست های ۱۰ شهر متفاوت جهان از جمله مسیرهای خاطره ساز موناکو و لانگ بیچ به رقابت خواهند پرداخت. سوابق رانندگان حاضر در این مسابقات نیز قابل توجه بوده و تقریباً نیمی از آنها پیش از این تجربه ی رقابت در فرمول یک را داشته اند در حالی که الباقیشان قبلاً میدان هایی مانند IndyCar، رالی کار و نسکار (NASCAR) را از سر گذرانده اند.

هدف از برگزاری رقابت های قهرمانی فرمول E تنها تبلیغ اتومبیل های الکتریکی نیست بلکه FIA امیدوار است بتواند نظر نسل جوان تر دنبال کننده ی رقابت های فرمول یک را از الان به این رقابت ها جلب نماید، به همین منظور فدراسیون یاد شده قابلیت تعاملی با عنوان FanBoost را برای هواداران در نظر گرفته است که آنها بر مبنای این امکان می توانند پیش از شروع مسابقه به راننده ی محبوب خود رای دهند و سه راننده ای که بیشترین رای هواداران را کسب نمایند یک زمان ۵ ثانیه ای به آنها جایزه داده می شود که می توانند در هر وقت از مسابقه از آن به نفع خود استفاده نمایند.

با توجه به ساکت بودن بیش از حد اتومبیل های الکتریکیفدراسیون برگزار کننده ی مسابقات امیدوار است خلا یاد شده را به کمک موسیقی و کمک گیری از DJ های مطرح دنیا برطرف نماید.

اولین مسابقه ی فرمول E امروز و از ساعت ۱۲ ظهر به وقت تهران برگزار می گردد و همانطور که اشاره شد این دور از رقابت های یاد شده در پکن و در مسیری که اطراف استادیوم لانه ی کبوتر این شهر (استادیومی که برای مسابقات المپیک ۲۰۰۸ ساخته شده بود) را احاطه کرده خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • LG Forever
    LG Forever | ۲۲ شهریور ۱۳۹۳

    اینم خوبه ولی فرمول 1 یه چیز دیگس

  • آریا
    آریا | ۲۲ شهریور ۱۳۹۳

    چه شرکت کنندهایی از کدام کمپانی حظور دارن؟
    تسلا هم توشون هست؟
    توضیح بیشتر ندادین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی