ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

۱۰ تلفنی که نقشی انقلابی در تغییر اندازه صفحه نمایش داشتند

زمانی که استیو جابز گفت تلفن های بزرگ جایی در بازار ندارند، اشتباهی تاکتیکی مرتکب شد، این گجت ها آنقدر در بازار جای باز کردند که خود اپل حالا پس از 4 سال می خواهد ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

زمانی که استیو جابز گفت تلفن های بزرگ جایی در بازار ندارند، اشتباهی تاکتیکی مرتکب شد، این گجت ها آنقدر در بازار جای باز کردند که خود اپل حالا پس از 4 سال می خواهد یکی از آن ها تولید کند. اما چه شد که این فلسفه (فلسفه جابز؟) اینگونه متحول شد و به جایی رسیدیم که داشتن یکی از این وسایل در زندگی همه ما واجب به نظر می رسد؟

چنین تغییر و تحولی در عرض یک شب اتفاق نیفتاد. بسیاری آمدند و رفتند تا این بازار تثبیت و تبدیل به یک استاندارد شود. در ادامه مطلب، لیستی از 10 تلفن همراهی که نقشی حائز اهمیت در تغییر اندازه صفحه نمایش تلفن های همراه داشتند را آورده ایم و با تصویر مروری بر تاریخ کرده ایم.

با دیجیاتو همراه باشید.

 

Dell Streak

1
با قاطعیت تمام می توان گفت که Dell Streak پدربزرگ همه تلفن های بزرگ امروزی است. زمانی که در سال 2010 با صفحه نمایش 5 اینچی اش معرفی شد همه را سورپرایز کرد. به عنوان یک دستگاهی که قرار است تماس تلفنی بگیرد واقعا بزرگ بود. اغلب، از جمله خود Dell با این دستگاه همانند یک تبلت کوچک برخورد کردند و نه چیزی که درون جیب شما قرار می گیرد. زمخت بود و صفحه نمایش کم جزئیاتی داشت. به همین دلایل مدت زمان زیادی در بازار طاقت نیاورد اما نقطه عطف تمامی تلفن های بزرگی بود که بیشتر برای وب گردی و تماشای ویدیو کاربرد داشتند.

 

LG GW990

2
احتمالا و به دلایل کاملا منطقی، این تلفن همراه را به یاد ندارید. LG پیش از اینکه این گجتی که با تکنولوژی اینتل قرار بود روانه بازار شود را عرضه کند، آن را کنسل کرد. ولی به هر حال، این نمونه آزمایشی، تاثیر به سزایی روی تلفن های همراه بزرگ امروزی داشته. بلند، 4.8 اینچی و مناسب برای وبگردی و تماشای ویدیو ولی متاسفانه LG برای اکثر کاربردهای اساسی مثل پیام دادن و تماس گرفتن به آن نگاه درستی نداشت و مانند تلفن های کوچک برخورد می کرد.

 

Samsung Galaxy Note

3
بدون هیچ جر و بحث اضافه ای، گلکسی نوت سال 2011، اولین تلفنی بود که تعریفی برای اسمارت فون های بزرگ مشخص کرد. زمانی که هنوز 4.3 اینچ عظیم الجثه بود، سامسونگ یک مرتبه به سمت صفحه نمایش 5.3 اینچی رفت و معنای ذهنی ما از تلفن همراه را به چالش کشید. اگرچه یک مقدار بد دست و بزرگ بود، حتی در مقایسه با برادرهای بزرگش، اما برای نگه داشتن اطلاعات زیادی در طول روز فوق العاده مناسب بود. برخی در ابتدا نسبت به این گجت نامطمئن بودند اما بعدها ثابت شد که نه تنها این فرمول جدید سامسونگ طرفداران زیادی دارد که خریدارش هستند، بلکه می تواند به شدت تاثیرگذار هم باشد.

 

HTC Titan

4
HTC هم پیشرو در این امر بود اما همیشه از ورود به این بازار واهمه داشت تا اینکه در نهایت سال 2011 با تایتانِ ویندوزفونی 4.7 اینچی وارد جریان شد. گجت بسیار خوبی بود و از رابط کاربری مایکروسافت هم استفاده ای در حد کمال می برد اما زیر سایه ی رقیبش که آن روزها مثل خورشید می درخشید محو شد. بلافاصله پس از آن، یک تلفن اندرویدی با نام Sensation XL روانه بازار کرد اما در اصل ورود حقیقی HTC با اسمارتفون One X آغاز یافت

 

LG Optimus Vu

5
2 سال بعد از دفن GW990، ال جی دوباره بازگشت. این تلفن جدید، آپتیموس وی یو بود که صفحه نمایشی 5 اینچی داشت. نظرات در مورد این یکی هم متوسط بود. VU در پاسخ به گلکسی نوت، با صفحه نمایشی عریض تر طراحی شده بود تا نمایش محتوا و نوشتن در آن آسان تر شود که البته جواب مناسبی نبود. بسیار بد دست و ناراحت کننده و در عین حال قلمی کاملا به درد نخور داشت. چند تلفن دیگر در ادامه عرضه شدند تا به تکثر اسمارت فون های بزرگ کمک کنند اما هیچ وقت مانند گلکسی نوت تاثیر گذار نشدند.

 

Samsung Galaxy S III

6
اگر گلکسی نوت ثابت کرد که تلفن های بزرگ هم خوب می فروشند، گلکسی اس 3 به همه قبولاند که تلفن های بزرگ حتی می توانند جریان ساز باشند. SIII صفحه نمایش 4.8 اینچی داشت که برای یک اسمارتفون پرچمدار حوالی سال 2012 بسیار بزرگ بود و همین موضوع باعث شد که نسبت به رقبالش در وب گردی و تماشای ویدیو چندین گام جلوتر باشد. SIII در همان سال عرضه بیش از 30 میلیون واحد فروخت و اگر همین حالا هم بگردید می توانید با قیمت مناسبی آن را خریداری کنید.

 

LG Optimus G

7
آپتیموس جی، اولین تلفن موفق ال جی در بازار بود. در حالی که صفحه نمایش 4.6 اینچی آن اندکی کوچک تر از رقیب قدرتمندش بود اما به هر حال از لحاظ کارایی، تلفنی قابل بود، به حدی که رکورد ال جی در فروش اسمارت فون را جا به جا کرد و ثابت نمود که تنها سامسونگ نیست که می تواند تلفن بزرگ درست کند. اگرچه G هیچگاه نتوانست از زیر سایه SIII بگریزد.

 

Pantech Vega R3

8
شاید شما با پانتک آشنا نباشید اما تلفن Vega R3 آن نمونه ای بود که نشان می داد چرا صفحه نمایش های بزرگ اهمیت دارند. تلفنی با صفحه نمایش 5.3 اینچی که دیگر آن زمان سایز منطقی ای به نظر می رسید، بسیار خوش دست و راحت بود و بعدها در این زمینه پیشرو شناخته شد.

 

HTC Droid DNA

9
مدتی طول کشید تا HTC از خواب بیدار شود اما وقتی که از راه رسید با تلفنی شایسته آمد. Droid DNA یکی از اولین اسمارتفون هایی بود که صفحه نمایش 1080 پیکسلی داشت. به زودی این مسئله تبدیل به استانداردی شد و HTC بانی آن بود.

 

Huawei Ascend Mate

10
Ascend Mate یکی از مثال های واضح در زمینه تلفن های عظیم الجثه است که از سال 2013 وارد بازار شدند. هوآوی بالاخره مرز 6 اینچ را گذراند و این گجت را با صفحه نمایش 6.1 اینچی روانه بازار کرد. این دستگاه که بهتر است بگوییم یک تبلت بود به سختی داخل جیب قرار می گرفت (به سختی از جیب در آمدن ویژگی منحصر به فردی بود که برند چینی دیگری بعدها آن را مطرح کرد). اما Ascend Mate زمانی فرارسید که چینی ها یک وسیله برای انجام همه کارهای شان می خواستند و هوآوی سریع از راه رسید. گلکسی مگا 6.3 بعدها از راه رسید اما صادقانه باید گفت که سامسونگ پس از دیگر کمپانی هایی چون هوآوی از مرز 6 اینچ گذر کرد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (117 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه

  • Mehrad97
    Mehrad97 | ۳۱ شهریور ۱۳۹۳

    دستشون درد نکنه:)

  • AK_007
    AK_007 | ۳۱ شهریور ۱۳۹۳

    افتخار می کنم که یکی از گوشی های انقلابی تو دستمه
    ♡Samsung Galaxy S3♡
    I love it

  • adell1355
    adell1355 | ۳۱ شهریور ۱۳۹۳

    اپتیموس جی که ما داریم ۴/۷ اینچه نه ۴/۶

  • Hooman
    Hooman | ۳۱ شهریور ۱۳۹۳

    شدیدا جای xperia z ultra و همچنین آیفون نسل اول خالیه!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی