ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این مرد دامنه ابولا دات کام را با قیمت دویست هزار دلار فروخته است

تقریباً چند هفته ی پیش تاجری با عنوان جان شولتز سعی داشت با فروش دامنه ی ابولا دات کام در ازای یکصد و پنجاه هزار دلار نام خودش را در راس اخبار رسانه های مختلف ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۴ آبان ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۸

تقریباً چند هفته ی پیش تاجری با عنوان جان شولتز سعی داشت با فروش دامنه ی ابولا دات کام در ازای یکصد و پنجاه هزار دلار نام خودش را در راس اخبار رسانه های مختلف قرار دهد. و وی البته اکنون موفق شده است دامنه ی یاد شده را با رقمی بیش از مقدار مورد نظر به فروش برساند.

شولتز Ebola.com را در سال ۲۰۰۸ و در ازای پرداخت ۱۳۵۰۰ دلار به مالکیت خود درآورد و حالا با گذشت چندین سال آن را بر مبنای اسناد منتشر شده به قیمت دویست هزار دلار به یک شرکت روسی واگذار کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت روسی مورد اشاره قرار است پنجاه هزار دلار از رقم معامله را به صورت وجه نقد و الباقی آن را با انتقال ۱۹۱۹۲ سهم از سهام شرکت دیگری که در تملک خود دارد بپردازد. گفته می شود ارزش سهام مورد اشاره در حدود ۱۶۴.۰۰۰ دلار محاسبه شده است.

کمپانی خریدار دامنه در مورد برنامه های آتی خود در رابطه با Ebola.com صحبتی به میان نیاورده و تا کنون سایتی که تحت این دامنه قرار دارد بدون تغییری خاصی کماکان در حال نشان دادن تعدادی مقاله در رابطه با ویرس ابولا و بیماری مرتبط به آن است.

فروشنده ی Ebola.com می گوید هر چند دقیقاً در مورد کسب و کار طرف روسیش اطلاعات ندارد ولی متقاعد شده است این شرکت در زمینه های مرتبط به داروسازی فعالیت دارد. اگرچه وی بعداً در مصاحبه ی دیگری با CNBC عنوان داشته احتمالاتی که برای استفاده از این دامنه توسط طرف دیگر معامله وجود دارند بی پایان هستند.

او در همین رابطه می گوید: "از آنجایی که بسیاری از مردم در رابطه با این بیماری و ویروس کنجکاو هستند هر تبلیغاتی که آنها را به سمت Ebola.com هدایت نماید پاسخی قابل توجه دریافت خواهد نمود."

شولتز به همراه شریک تجاریش کریس هود دو دامنه ی دیگر تحت عناوین BirdFlu.com (آنفولانزای پرندگان) و H1N1.com (نوع کشنده ی دیگری از ویروس آنفولانزا) را نیز در اختیار دارند. استراتژی کسب و کار این دو نفر بسیار ساده است، آنها در ابتدا تلاش می نمایند نام های دامنه ی بسیار عمومی را با قیمت پائین خریداری کرده و سپس در زمان هایی که این عبارت ها بین مردم جذاب می شوند اقدام به فروش می کنند.

روزنامه ی واشنگتن پست به شولتز لقب تاجر بیماری ها را داده است و خود او می گوید دیدن یک فیلم سینمایی با عنوان "شیوع" یا outbreak عامل ترغیب شدنش به خرید دامنه هایی که نام بیماری ها و ویروس ها را شامل می شوند بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • azad
    azad | ۵ آبان ۱۳۹۳

    عجب ، والا یکی از دوستم یه دامنه می خواست add.ir اونم خیلی گرون بود...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی