ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساتیا نادلا
تکنولوژی

مایکروسافت بدل به دومین شرکت ارزشمند جهان شد

به نظر می آید رشد ارزش سهام مایکروسافت در طول سال گذشته سبب گشته تا ارزش کلی این شرکت به مراتب افزایش یافته و عاقبت بتواند با پشت سر گذاشتن Exxon Mobil پس از اپل بدل به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰

به نظر می آید رشد ارزش سهام مایکروسافت در طول سال گذشته سبب گشته تا ارزش کلی این شرکت به مراتب افزایش یافته و عاقبت بتواند با پشت سر گذاشتن Exxon Mobil پس از اپل بدل به دومین کمپانی ارزشمند جهان گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تحت نظارت مدیر عامل جدید ساتیا نادلا مایکروسافت موفق شده است تا اعتبار اندکی خدشه دار شده ی خود را تا حد زیادی بازیابد، نادلا طی ماه های پیشین با ایجاد صرفه جویی در هزینه ها و کم کردن شغل و نقش های مازاد در شرکتی که سکانش را به دست گرفته و انتقال تمرکز این کمپانی به سمت سرویس های ابری و موبایل توانسته تحول بزرگی را در خط حرکتی مایکروسافت پدید بیاورد.

بر مبنای تلاش های همین فرد در روز جمعه ارزش کلی غول تکنولوژی ساکن ردموند به ۴۱۰ میلیارد دلار رسید و این امر سبب گشت کمپانی Exxon با ارزش کلی ۴۰۴ میلیارد دلار در جایگاه سوم و پس از مایکروسافت بایستد.

دانیل آیوس یکی از تحلیل گران برجسته ی دنیای تکنولوژی می گوید: "در مایکروسافت تغییرات استراتژیک قابل توجهی پدید آمده است. نادلا زمانی که مدیر عامل این شرکت شد با برندی که چالش هایی جدی در زمینه های مرتبط به کامپیوترهای شخصی را تجربه می کرد روبرو بود، اما در قیاس با سایر بزرگان تکنولوژی مانند IBM، HP و اوراکل که شرایط مشابهی را تجربه کرده و دچار افول شدند وی بهترین شیوه های ممکن برای خروج از بحران را انتخاب کرد و مایکروسافت را مجدداً به روزهای خوبش بازگرداند."

در حال حاضر اپل با ارزش کلی ۶۶۸ میلیارد دلار برترین کمپانی جهان شناخته می شود و این رقم ۶۱۶ میلیارد دلار از  ارزش مایکروسافت در سال ۱۹۹۹ که عنوان کمپانی اول جهان را یدک می کشید بیشتر است.

در طول ۱۸ ماه گذشته و از ماه آوریل ۲۰۱۳ مایکروسافت شاهد رشد ۷۰ درصدی ارزش سهام خود بوده است و به نظر می آید با توجه به تمایل این شرکت در توسعه و سرمایه گذاری بر روی سرویس های کلاود به جای سیستم سنتی فروش نرم افزار و همینطوری باز نگری در محبوب ترین سیستم عاملش در نزد کاربران، یعنی ویندوز، کماکان روند صعودی اهالی ردموند ادامه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی