ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با همراهی گروه های حامی محیط زیست به مبازره با ماهیگیری غیر قانونی می پردازد

گروه های حامی محیط زیست یک سیستم بسیار وسیع نظارتی را پیاده سازی کرده اند تا بتوانند ماهیگیری های غیر قانونی در سراسر جهان را مشخص کرده و تحت تعقیب قرار دهند. نمونه ی اولیه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

گروه های حامی محیط زیست یک سیستم بسیار وسیع نظارتی را پیاده سازی کرده اند تا بتوانند ماهیگیری های غیر قانونی در سراسر جهان را مشخص کرده و تحت تعقیب قرار دهند.

نمونه ی اولیه ای از این سیستم که از آن با عنوان Global Fishing Watch System (سیستم جهانی نظارت بر ماهیگیری) یاد می شود و توسط یک گروه طرفدار محیط زیست موسوم به Oceana و با حمایت مالی و مهندسی گوگل توسعه یافته است، امروز در کنفرانس IUCN که در شهر سیدنی استرالیا برگزار شده رونمایی گشت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در سیستم مورد اشاره با استفاده از اطلاعات ماهواره ای ارائه شده توسط SpaceQuest و پردازش آنها به وسیله ی نرم افزاری که تحت نظارت SkyTruth توسعه داده شده است، محل و نحوه ی فعالیت بیش از بیست و پنج هزار کشتی ماهی گیری بر روی نقشه مشخص می گردد.

برخی از این کشتی ها به صورت رسمی با عنوان قایق های تجاری ماهی گیری به ثبت رسیده اند و برخی دیگر بر مبنای نوع حرکت و فعالیتشان به صورت خودکار توسط سامانه به عنوان قایق و یا کشتی ماهی گیری تشخیص داده شده اند. فعالیت موارد یاد شده بر روی نقشه توسط نقطه های زرد و قرمز رنگ مشخص می گردد.

هدف اصلی پشت این سامانه و ایده ی آن بدین صورت است که از تکنولوژی به شکل بهینه استفاده شده و با پدیده ی ماهیگیری غیر قانونی که در حال صدمه رساندن جدی به محیط زیست و اقتصاد جهانی است به شکل موثری مبارزه گردد.

بر مبنای گزارشی که در سال ۲۰۱۳ توسط Oceana منتشر شده، ماهیگری های غیر قانونی صورت گرفته در سراسر جهان رقمی بین ۱۰ الی ۲۳ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی لطمه وارد آورده اند. در حال حاضر سامانه ی Global Fishing Watch فعالیت های مرتبط به دو سال گذشته ی کشتی های ماهیگیری را بر روی نقشه به تصویر می کشد اما تیم توسعه دهنده ی آن امیدوارند به زودی با دسترسی به داده های ماهواره ای به روزتر بتوانند بسیار سریعتر با افرادی که به ماهیگیری غیر قانونی اقدام می کنند برخورد نمایند.

Oceana هم اکنون از سیستمی که توسعه داده است برای بررسی عملکرد کشتی هایی که پیش از این سابقه ی ماهیگیری غیرقانونی داشته اند استفاده می نماید. هر چند قابلیت این سامانه در رابطه با شناسایی کشتی هایی که به صورت رسمی فعالیت خود را در زمینه ماهیگیری ثبت نکرده اند هنوز آماده ی بهره برداری نیست ولی امید می رود در آینده ای نزدیک بتواند به جد در برخورد با این عمل غیر قانونی موثر واقع شود.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Global-Fishing-Watch-Prototype-Demo.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • bahram
    bahram | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    آفرین کوکل
    تشکر

  • TROOL
    TROOL | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • LG Forever
    LG Forever | ۲۶ آبان ۱۳۹۳

    گوگل اینجا گوگل اونجا :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی