ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوکیا در صدد احیای برند ارزشمندش در ابزارهایی دیگر است

احتمالا پیش از این خبر حذف نام 'نوکیا' از تلفن های لومیا توسط مایکروسافت را در دیجیاتو خوانده اید. اما نوکیا در صدد احیای نام خود است و قصد دارد به کارخانه های سازنده تلفن ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰

احتمالا پیش از این خبر حذف نام 'نوکیا' از تلفن های لومیا توسط مایکروسافت را در دیجیاتو خوانده اید. اما نوکیا در صدد احیای نام خود است و قصد دارد به کارخانه های سازنده تلفن هوشمند اجازه استفاده از نام نوکیا در محصولات و تولیداتشان را بدهد. این شبیه کاری است که پولاروید با برندش برای ساخت تلویزیون ها و دوربین و سایر ابزارهای الکترونیک توسط سایر شرکت ها کرد.

Ramzi Haidamus رئیس بخش تکنولوژی های نوکیا در این باره می گوید مایکروسافت نام نوکیا در عرصه تلفن های هوشمند را خریداری کرده. اجازه استفاده از این نام در عرصه تلفن همراه تا پایان سال ۲۰۱۶ وجود ندارد و خود شرکت نوکیا تا ۱۰ سال دیگر نمی تواند تلفن هوشمند جدیدی از سوی خود به بازار عرضه کند. تمامی این محدودیت ها به لطف قرارداد بین مایکروسافت و نوکیا بوده. رمزی هِیدامُس می گوید: هدف ما آغاز ارائه لایسنس استفاده از برند نوکیا در زمینه هایی است که فارغ از محدودیت های اشاره شده باشد و این تصمیم به زودی اعمال می شود. بنابراین نوکیا در زمینه هایی که قابلیت عرضه محصول داشته باشد به ارائه لایسنس خواهد پرداخت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نوکیا در حال حاضر به دنبال عرضه محصولات و تکنولوژی هایی است که اجازه ارائه مجوز به تولیدکنندگان جانبی را در آن زمینه ها دارد. به گفته Ramzi Haidamus تمامی محصولات مورد نظر نوکیا با کیفیتی که از آن انتظار می روند عرضه خواهد شد.

در حال حاضر تیمی به صورت اختصاصی و با سرعت، برای تولید محصولات اولیه و پروتوتایپ های محصولات آتی در نظر گرفته شده است. سپس این محصولات برای تولید با برند نوکیا در اختیار تولید کنندگان علاقمند و واجد شرایط قرار می گیرند. رمزی همچنین اضافه می کند که ما قصد داریم به ارائه مستقیم این محصولات به مشتریان نیز بپردازیم.

Screen Shot 2014-11-17 at 18.06.01

در حالی که نوکیا برنامه ای برای ورود مجدد به تلفن های هوشمند ندارد این احتمال می رود که استفاده از نام نوکیا برای شرکت هایی که در این زمینه نیز کار می کنند در انتهای سال ۲۰۱۶ فراهم شود. در این زمینه نیز Rajeev Suri می گوید: 'ما [تا پایان دوره قراردادمان با مایکروسافت] قصدی برای عرضه مستفیم تلفن های هوشمند به بازار نداریم.'
نوکیا هنوز طراحان و مهندسان نرم افزار بسیاری در اختیار دارد که می توانند به هدایت شرکت های جانبی برای ساخت محصولا تولیدی با نام 'نوکیا' بپردازند.

Screen Shot 2014-11-17 at 18.06.24

به گفته آقای هِیدَموس: "ما برندی ارزشمند در اختیار داریم و با توجه به اینکه این برند در حال کاهش ارزش است، برایمان اهمیت دارد که به سرعت آن را به عرصه برگردانیم." Sebastian Nystrom -رئیس بخش محصولات سازمانی نوکیا- فردا قصد ارائه ای با عنوان 'قدم بعدی نوکیا چیست' را در کنفرانس Slush در فنلاند را دارد. Nystrom پیشینه خوبی در توسعه تلفن های هوشمند دارد.

برنامه های نوکیا برای عرضه محصولات دیگر با این برند، حرکت اخیر مایکروسافت برای استفاده از نام جدید (Microsoft Lumia) برای تلفن های مبتنی بر ویندوزفون را توجیه می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲۷ آبان ۱۳۹۳

    تومیتونی رفیق..بایه گوشی درحدبرگرد وحس قدیمی کاربامحصولاتتوواسه طرفدارات زنده کن....تاحالا خیلی گوشی داشتم ولی هیچی هنوز حس ان8 چهارسال پیشوبرام تکرارنکرده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی