ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلت سرفس
تکنولوژی

اینتل بخش تولید پردازنده های موبایل و کامپیوترهای شخصی خود را ادغام می کند

غول تولید کننده ی چیپ های پردازنده یعنی اینتل قصد دارد تا بخش موبایل و تبلت خود را با بخش دیگری از این کمپانی که به تولید پردازشگرهای مختص کامپیوترهای شخصی می پردازد ادغام نماید. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۷ آبان ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

غول تولید کننده ی چیپ های پردازنده یعنی اینتل قصد دارد تا بخش موبایل و تبلت خود را با بخش دیگری از این کمپانی که به تولید پردازشگرهای مختص کامپیوترهای شخصی می پردازد ادغام نماید.

در همین راستا برایان کرانیچ، مدیر اجرایی شرکت مورد اشاره، طی ایمیلی به کارمندان کمپانیش اعلام کرده است به زودی و در ابتدای سال میلادی پیش رو بخش زیان ده مرتبط به تولید پردازنده های موبایل با بخش سوده ده مربوط به پردازنده های کامپیوترهای شخصی ادغام خواهد شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

چاک مالوی، سخنگوی اینتل، نیز در همین رابطه گفته است: "خطوط مرزی بین تبلت ها، تلفن های هوشمند و کامپیوترهای شخصی در حال محو شدن هستند. و در همین راستا کمپانی ما با شتاب بیشتری تصمیم به ادغام بخش های مرتبط به محصولات یاد شده گرفته تا میزان بهره وری و سرعت عملکردمان افزایش یابد."

اینتل در ابتدای سال جاری اعلام داشته بود که نقشه راه بخش موبایلش "رسیدن به سود دهی را معین کرده"، اما به نظر می آید با گذشت زمان و متحمل شدن ضرری چند میلیارد دلاری حالا هدف این نقشه ی راه برای بخش مورد بحث تغییر نموده است.

خش موبایل اینتل در سه ماهه ی سوم ۲۰۱۴ متحمل ضرری ۱.۰۴ میلیارد دلاری گشت.

بخش موبایل شرکت مذکور تنها در سه ماهه ی سوم سال ۲۰۱۴ متحمل ضرری ۱.۰۴ میلیارد دلاری گشت و میزان درآمد آن از ۳۵۳ میلیون دلار در سه ماهه ی سوم ۲۰۱۳ به تنها ۱ میلیون دلار در سال جاری رسیده است. در سوی دیگر بخش تولید پردازنده های مرتبط به کامپیوترهای شخصی همین شرکت درآمدی ۹.۱۹ میلیارد دلاری و سودی ۴.۱۲ میلیارد دلاری را به ارمغان آورده است.

اینتل کماکان تلاش دارد تا هدف فروش ۴۰ میلیون پردازنده برای تبلت ها در طی یک سال را برآورده نماید، اما این تلاش سبب کشته تا حاشیه ی سود این کمپانی در زمینه ی یاد شده دچار تنزل قابل توجهی شود.

یکی از بزرگترین مسائلی که قدرتمندترین کمپانی تولید کننده ی پردازنده در جهان با آن دست و پنجه نرم می کند ارائه ی چیپست هایی از جانب رقبا است که به صورت رسمی از ارتباط مبتنی بر LTE پشتیبانی به عمل می آورند، اینتل تا کنون نتوانسته است چنین چیپست هایی را به بازار عرضه نماید و گفته است احتمالاً محصولاتی با قابلیت یاد شده را در اوایل سال ۲۰۱۵ ارائه خواهد کرد. از همین رو نباید انتظار داشت سهم برندهایی همچون کوالکام و یا ARM در بازار پردازنده های موبایل به این زودی ها کاهش یابد.

مالوی می گوید: پردازنده های بیشتر و بیشتری نیاز خواهد بود تا تبلت ها، تلفن های هوشمند و البته لپ تاپ ها تولید شوند و با ادغام دو بخش یاد شده در اینتل این شرکت به مکانی بهتر برای پاسخگوی این نیاز بازار بدل گشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • bahram
    bahram | ۲۷ آبان ۱۳۹۳

    خوب بود مرسی

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۷ آبان ۱۳۹۳

    اینتل داره احساس خطر میکنه تا حدود و اینو میشه از خبر دیروز فهمید که میخواد حاشیه سود رو کم کنه اینم یکی دیگه از کارارشه مطمئنا با ادغام بخش های مربوطه تعدادی از کارمنداشو هم اخراج میکنه

  • ریک
    ریک | ۲۷ آبان ۱۳۹۳

    کلان اینتل خیلی شرکت خوب و قابل اطمینانیه

  • محسن
    محسن | ۲۷ آبان ۱۳۹۳

    رقابت در کل به نفع مصرف کننده هست پس وجود یک رقیب در برابر اینتل مثل AMD و کوالکام برای رقابت ضروریه. اما برنده اصلی حضور اینتل در بخش تبلت و موبایل به نظر من مایکروسافته چون با حضور اینتل شاهد حضور سازگاری با X86 در حوزه تبلت میشیم و اینجوری مایکروسافت میتونه بزرگترین دارائیش که انبوهی از برنامه های کاربردی تحت ویندوزه به حوزه تبلت عرضه کنه و مشتریها رو به وسوسه بندازه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی