ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیس بوک بی سر و صدا بهره گیری از موتور جستجوگر بینگ را کنار گذاشته است

رویترز در گزارشی آورده که فیس بوک دیگر در بخش جستجوی Graph خود از نتایج ارائه شده توسط موتور جستجوگر بینگ مایکروسافت بهره نمی گیرد. این تغییر ظاهراً از چهار روز پیش و با به روز ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ آذر ۱۳۹۳ | ۱۱:۴۸

رویترز در گزارشی آورده که فیس بوک دیگر در بخش جستجوی Graph خود از نتایج ارائه شده توسط موتور جستجوگر بینگ مایکروسافت بهره نمی گیرد. این تغییر ظاهراً از چهار روز پیش و با به روز رسانی امکان مذکور (Graph Search)، که از این پس قابلیت جستجوی یک پست خاص برای کاربران را فراهم می آورد صورت پذیرفته است.

یکی از سخنگویان این شبکه اجتماعی در همین رابطه به Venture Beat اظهار داشته: "در حال حاضر وقتی کاربران ما در فیس بوک به جستجو می پردازند به آنها نتایجی که مرتبط به صفحات وب باشد نمایش داده نمی شود و هدف اصلی پیدا کردن موضوعات به اشتراک گذاشته شده با آنها که مرتبط به عبارت مورد جستجویشان باشد است." در سوی دیگر مایکروسافت نیز اعلام کرده که این اتفاق به معنی قطع همکاری دو کمپانی با هم نیست و آنها کماکان در زمینه های متعدد و مختلفی همراه یکدیگر خواهند بود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در سال ۲۰۱۳ که اولین بار بهره گیری فیس بوک برای ارائه بخشی از نتایج جستجویش از طریق موتور جستجوگر بینگ اعلام شد، این اتفاق از جانب بسیاری از سایت ها و رسانه های فعال در زمینه ی تکنولوژی، برای مایکروسافت رویداد بسیار مهمی قلمداد گشت و عده ی کثیری بر این باور بودند که حاصل این همکاری می تواند ردموندی ها را در رقابت مرتبط به موتورهای جستجو با کمپانی رقیب یعنی گوگل قدرتمند تر نماید.

در همان زمان نیز مارک زاکربرگ، مدیر عامل شبکه ی اجتماعی مذکور، گفته بود: "ما تصور نمی کنیم افراد زیادی برای جستجوی وب به سرویس و خدمات ما مراجعه نمایند، اما در مواقعی که جستجوی آنها در فیس بوک نتیجه ای در بر نداشته باشد، نشان دادن نتایج مرتبط حاصل از جستجو در وب اقدامی مفید به حساب می آید." اکنون به نظر می رسد تغییرات حاصل در قابلیت های جستجوی محبوب ترین شبکه ی اجتماعی حال حاضر جهان ناشی از همین طرز فکر مدیر عاملش و البته عدم تمایل این شرکت به ورود در بازار موتورهای جستجوگر باشد.

تغییر پدید آمده اگرچه برای مایکروسافت خوشایند نخواهد بود ولی مسلماً با تمرکز بیشتر فیس بوک بر امکانات جستجوی Graph سبب خواهد شد تا کاربران با هر بار جستجو نتایج دقیق تری که مرتبط به اطلاعات ثبت شده در این شبکه هستند را مشاهده نمایند.

از سوی دیگر با وجود اینکه برترین شبکه ی اجتماعی جهان اعتقادی به ورود به بازار جستجوی وب ندارد ولی تمایل بهترین موتور جستجوی حال حاضر وب یعنی گوگل برای ورود به بازار شبکه های اجتماعی در نوع خودش جالب است، هر چند که تلاش های این کمپانی تا به امروز موفقیت های لازم را کسب نکرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • رضا
    رضا | ۲۲ آذر ۱۳۹۳

    دوتاشون مفت نمی ارزن :)

    وظیفه ای اصلیشون که جستوجو هست رو درست انجام نمی دند و اگه یه صفحه آپدیت بشه 1 ماه طول می کشه تا موتور جستجوشون نتیجه های آپدیت رو بیاره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی