ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تغییر خودکار رمزهای عبور با استفاده از ویژگی‌های جدید dashlane و Lastpass

هرچند ماه یک بار خبرهای جدیدی درباره آسیب پذیری های جدید امنیتی و توصیه هایی مبنی بر تغییر کلمه عبور می شنویم. اما تغییر همه رمزهای عبور با توجه به زیاد بودن تعداد برنامه ها ...

سامه گل زاده
نوشته شده توسط سامه گل زاده | ۲۸ آذر ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

هرچند ماه یک بار خبرهای جدیدی درباره آسیب پذیری های جدید امنیتی و توصیه هایی مبنی بر تغییر کلمه عبور می شنویم. اما تغییر همه رمزهای عبور با توجه به زیاد بودن تعداد برنامه ها و سایت هایی که استفاده می کنیم مانند کابوس است.

خبر خوب اینکه اپلیکیشن های مدیریت پسوردی ظاهر شده اند که راهکارهای خودکاری برای تغییر کلمه عبور در سرویس های مختلف در چشم به هم زدنی را ارائه می دهند. در حال حاضر Dashlane و Lastpass پیشگام هستند اما به زودی رقیب های تازه پیدا خواهند کرد.

من یک پسورد امن دارم، پس چه نیازی به چنین برنامه هایی هست؟

image00

حتی اگر از نحوه ساختن کلمه عبورهای غیرقابل رمزگشایی و به یاد ماندنی آگاهی داشته باشید، باز هم رخنه هایی در امنیت آن وجود دارد تا به اطلاعات شما دسترسی پیدا شود. به همین دلیل است که سیستم دو مرحله ای شناسایی بسیار پیشنهاد می شود.

بهترین راه برای جلوگیری از رخنه هکرها به اطلاعاتتان تغییر دائم کلمه عبور است. آیا می دانید چرا؟

ویژگی تغییر خودکار کلمه عبور این کار را آسان تر کرده است. به جای آن که بطور دستی به هر سایتی بروید و آنها را تغییر دهید، از این اپلیکیشن استفاده کنید و فقط با یکی دو کلیک کار را به انجام برسانید.

 

تغییر رمز دهنده Dashlane

DashLane یک مدیریت کننده ساده برای کلمه عبور است. اما ویژگی تغییر دهنده کلمه عبور آن قابلیت های متفاوتی نسبت به ابزار های مشابه دارد.

  • چطور کار می کند؟ کافی است بر روی دکمه بزرگ و سبزرنگ «change all passwords» کلیک کنید و کلمه عبور بیشتر از ۲۵ سایت را تغییر دهید. از جمله گوگل، فیسبوک، توییتر، آمازون و بسیاری دیگر. لیستی کاملی از سایت ها را در این لینک مشاهده کنید. Dashlane برای شما به طور تصادفی کلمه های عبور امن و منحصر به فرد تولید می کند.
  • رمز دو مرحله ای را چطور اداره می کند؟ اگر شما این گزینه را فعال کرده باشید یک پاپ‌آپ ظاهر می شود و از شما کد و یا جواب امنیتی را می پرسد. در نتیجه هر از گاهی برنامه با شما ارتباط برقرار می کند و کاملا هم خودکار عمل نمی کند.
  • آیا این امکان روی تلفن های هوشمند پشتیبانی می شود؟ این قابلیت برنامه در حال حاضر در تلفن های هوشمند پشتیبانی نشده و فقط بر روی ویندوز و مک کار می کند.
  • قیمت آن چقدر است؟ این برنامه اگه فقط برای یک وسیله استفاده شود رایگان است اما اگر می خواهید در چند وسیله مختلف استفاده کنید قیمت نسخه pro آن سالانه ۳۹.۹۹ دلار است.
  • نکته حائز اهمیت دیگری وجود دارد؟ به زودی ویژگی به آن اضافه می شود که کلمه های عبور به طور منظم و خودکار عوض می شوند. مثلا کاربر می تواند آن را به گونه ای تنظیم کند که هر ۳۰ روز یک بار رمزهای عبور به صورت خودکار به روز شوند.

 

این برنامه فعلا در نسخه بتا است و برای دسترسی می توانید ثبت نام کنید.

تغییردهنده خودکار کلمه عبور Lastpass

image01

Lastpass بسیار خوب و کاربردی است و پیشنهاد می شود که نسخه پولی آن را نیز برای استفاده در تلفن های هوشمند بخرید. در ادامه کمی از ویژگی های آن را بیان می کنیم.

  • رمز دو مرحله ای را چطور اداره می کند؟ با این که در مصاحبه ای که با مدیر عامل این شرکت انجام شد وی به همه نصیحت می کرد که از رمزهای دو مرحله ای استفاده کنند. حتی از خود لست پس نیز می توان با ورود دومرحله ای استفاده کرد. اما با این حال این برنامه هنوز از سایت هایی که از این تکنولوژی پشتیبانی می کنند به صورت مجزا پشتیبانی نمی کند.
  • آیا این قابلیت در تلفن های هوشمند پشتیبانی می شود؟ در حال حاضر این امکان در تلفن های هوشمند پشتیبانی نمی شود و فقط بر روی مرورگرهای کروم، فایرفاکس و سافاری قابل اجراست.
  • قیمت لست پس چقدر است؟ همانند Dashlane رایگان است اما نسخه پولی نیز دارد که سالانه ۱۲ دلار قیمت دارد و امکان همسان سازی نامخدود و دسترسی به تلفن و تبلت را فراهم می کند.
  • نکته حائز اهمیت دیگری وجود دارد؟ در نوشته ای از بلاگشان اظهار داشته اند که این برنامه را به گونه ای نوشته اند که شما بتوانید رمز عبورتان را به طور محلی از کامپیوتر خود تغییر دهید و ما هرگز به داده های شما دسترسی نداشته باشیم. همه اطلاعات حساس شما در سیستم خودتان پیش از سنکرون کردن، رمزگذاری می شوند و کلید رمزگشایی شما هرگز با lastpass به اشتراک گذاشته نمی شود.

این افزونه را می توانید از اینجا دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • نیما
    نیما | ۹ دی ۱۳۹۳

    عوضش من بیشتر از 500تا سایت و یوزر و پس دارم :| و به این نرم افزارها هم کللهم اعتماد ندارم!
    میگن همه ی پولهاتو توی یه جیب نذاز. یعنی اگه باگی کشف بشه و هکر عزیز توی سیستمت باشه کل اکانتها به باد میره!
    اگه اپن سورس هم نباشه که هیچ جوره نمیشه فهمید به سرورها چیزی نمیره!
    بهترین چیز فعلا همون ورود دو مرحله ایه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی