ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله های سایبری به کامپیوترها به بیشترین سطح در طول تاریخ دیجیتال رسیده است

در سال های گذشته تعداد بدافزارها رشدی تصاعدی داشته است. به طوری که طی دو سال گذشته بیش از مجموع بدافزارهای ۱۰ سال اخیر ، بدافزار تولید شده است. این آمار نشان می دهد که ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲۲ دی ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

در سال های گذشته تعداد بدافزارها رشدی تصاعدی داشته است. به طوری که طی دو سال گذشته بیش از مجموع بدافزارهای ۱۰ سال اخیر ، بدافزار تولید شده است. این آمار نشان می دهد که کامپیوترها بیش از هر زمانی در خطر حمله و هک هستند.

آلودگی توسط بدافزارها و کدهای مخربی که تحت عنوان ویروس و کرم کامپیوتری میشناسیم سر افراد زیادی را گرم کرده اند. تعداد بدافزارهایی که توسط AV-Test در سال ۲۰۱۴ کشف شده از مرز ۱۴۳ میلیون هم عبور کرده است. که ۷۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. AV-Test شرکتی است که قدرت تاثیرگذاری آنتی ویروس ها را محک میزند و این گزارش را طی روزهای گذشته منتشر کرده است.

این رقم وحشتناک است. و نشان می دهد بد افزارهای تولید شده طی ۲ سال گذشته از مجموع بدافزارهای ساخته شده در ۱۰ سال اخیر نیز بیشتر بوده اند.

در ادامه با دیجیاتو باشید.

نرم افزار Malwarebytes و Kaspersky نیز که بدافزارها را ردگیری و فهرست می کنند، آمارهای مشابهی ارائه داده اند.

آمار منتشره توسط کسپرسکی نشان می دهد تعداد حملات به موبایل ها از طریق بد افزارها در سال ۲۰۱۴ تا چهار برابر بیش از سال قبل بوده است.

برای سال ها، نرم افزارهای آنتی ویروس بدافزارهای مختلف را بر اساس کدهای مخرب شان شناسایی و محدود یا پاکسایی می کرده اند. اما هکرها می توانند راه تازه ای برای دور زدن نرم افزارهای آنتی ویروس و آنتی مالور پیدا کنند. آنها می توانند کدهای مخربی را بخرند یا به رایگان دانلود کنند. و سپس با تغییر بخش هایی از کدهای مذکور آنها را تبدیل به یک نرم افزار مخرب و نامرئی از دید آنتی ویروس ها تبدیل کنند و به جاسوسی یا تخریب اطلاعات قربانیان بپردازند.

به گفته Timo Hirvonen از محققان امنیتی شرکت نرم افزاری F-Secure 'این کار به سادگی پاک کردن یک کلمه یا اضافه کردن یک واژه به یک سند متنی در مایکروسافت وُرد است.' در نتیجه می توان گفت ماهیت بدافزارها به سمتی پیش می رود که متوقف کردن آنها در آینده سخت تر و سخت تر می شود.

صنعت امنیت سایبری اما در تلاش برای یافتن راهکاری کارآمد برای این مساله است. یکی از جدیدترین تکنیک ها شناسایی رفتار بدافزارها است. برای مثال یکی از موارد مورد علاقه کسانی که بدافزارها را طراحی و برنامه نویسی می کنند، پیدا کردن رمزعبور حساب بانکی قربانیان است. بنابراین یکی از راه های کارآمد برای یافتن بدافزارها، شناسایی نرم افزارهای مشکوک با کمک ابزارهای امنیتی است.

png

به گفته Jérôme Segura از محققان امنیتی Malwarebytes: "راهی که ما در آن قدم گذاشته ایم دیگر [برای دفاع در برابر بدافزارها] عملی نیست."

این معضل حتی به رمزنگاری هم وارد شده. هکرها در کدهای بدافزارهای خود حتی تکنیک های شرکت ها جهت رمزنگاری و حفاظت از داده های مهم را هم دور میزنند.

کاربران هنوز هم از ابزارهای امنیتی مانند آنتی ویروس استفاده می کنند. این تا حدودی می تواند مانع آلودگی در کامپیوترهاشان شود ولی لازم است که نرم افزار آنتی ویروس آنها به روز باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • شهریار
    شهریار | ۲۳ دی ۱۳۹۳

    من که میگم بودجه این مسخره بازی هارو cia پرداخت کرده که مثلا سونی هک شد و فلان
    والا سیصد چهارصد میلیون دلار پشم cia هم نیست . اینا مقدماتی بود برای جلب توجهات به کره شمالی . هچکدوم از فیلمای پخش شده هم عنوان های معروفی نداشتن . حالا باز ۰۰۷ بود یه چیزی . اینا همش فیلم هالیوودی بود .

  • Rasool Entertainment
    Rasool Entertainment | ۲۳ دی ۱۳۹۳

    "کاربران هنوز هم از ابزارهای امنیتی مانند آنتی ویروس استفاده می کنند"
    بیچاره ها. :D
    خیلی فاز میده وقتی هر فلشی رسید دستت صاف می چپونیش توی پورت usb و راحت لودش می کنی بدون نگرانی بابت ویروسی شدن :)
    یک ساله از دست ویروس ها خلاص شدم. ویروس شورت کات، کاظم غیض :D، اون ویروسه بود که فلش 4 گیگی رو تبدیل می کرد به 4 ترابایت :D
    ویروس بود وقتی لود میشد، ویندوز اکسپلورر به فنا میرفت. سیف مود میپروند :D
    اصن یه وضی. خداروشکر که از گیرشون خلاص شدم :)

    • راشيست
      راشيست | ۲۳ دی ۱۳۹۳

      دقیقا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی