ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین گام ها برای توسعه اپلیکیشن های اندرویدی روی Chrome OS برداشته شد

تا به امروز، توسعه دهندگان اندروید مجبور بودند که برای ساخت اپلیکیشن از سیستم عامل های ثالثی نظیر ویندوز و Mac OS استفاده نمایند. حال براساس خبری که در سایت Google Code منتشر شده، توسعه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

تا به امروز، توسعه دهندگان اندروید مجبور بودند که برای ساخت اپلیکیشن از سیستم عامل های ثالثی نظیر ویندوز و Mac OS استفاده نمایند.

حال براساس خبری که در سایت Google Code منتشر شده، توسعه دهندگان در آینده ای نزدیک می توانند روی سیستم عامل گوگل یا همان Chrome OS کار توسعه اپلیکیشن ها را انجام دهند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در این سایت اعلام شده که کارشناسان گوگل به زودی دسترسی به ابزارهای Android Debug Bridge، ریکاوری و فلش که به صورت عادی روی Chrome OS موجود نیستند را روی این سیستم عامل فراهم خواهند کرد.

این ابزارها در واقع امکان ارسال داده میان کامپیوتر و تلفن را میسر می کنند و به لطف آنها می توان نرم افزارها یا Firmwareها را با استفاده از یک ارتباط USB روی دستگاه مورد نظر خود نصب نمود. گفتنی  است که توسعه دهندگان می توانند از طریق کروم شِل به این امکانات دسترسی پیدا کنند.

این خبر از طریق پاسخ یکی از توسعه دهندگان گوگل به گزارشی منتشر شد که پیشتر در مورد باگ مربوط به ابزار ADB تهیه شده بود. انتظار می رود که دسترسی به امکانات یاد شده و پشتیبانی از Chrome OS به شدت مورد استقبال توسعه دهندگان قرار گیرد.

در سال گذشته میلادی گوگل اعلام کرد که پشتیبانی از توسعه اپلیکیشن هایی را آغاز می کند که هم روی سیستم عامل کروم و هم روی اندروید قابل اجرا باشند.

تاکنون اپلیکیشن های اندرویدی متعددی برای سیستم عامل یاد شده منتشر گشته و وعده داده شده که به زودی بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

علاوه بر این، روش های فراوانی برای تبدیل کردن اپلیکیشن های اندرویدی و استفاده از آنها همراه با کروم ارائه شده است که هر یک از این موارد نیز درجات موفقیت متفاوتی داشته اند.

این روش ها بر Android Runtime for Chrome استوار است که هم اکنون نیز در حال توسعه است. از طرفی، کمپانی گوگل نیز حرکتی مستمر و آرام را به سمت یکپارچه سازی سیستم عامل های خود آغاز کرده است.

در حال حاضر، توسعه دهندگانی که Chrome OS را به عنوان سیستم عامل اصلی خود به کار می برند، برای ساخت برنامه های اندرویدی مجبورند که از ویندوز، Mac OS یا لینوکس استفاده نمایند.

علاوه بر این، می توان یک کروم بوک را دوآل بوت نمود تا پلتفرم های توسعه اندرویدی Eclipse و Android Studio را روی ویندوز یا لینوکس اجرا کند یا اینکه می توان بر روی سیستم عامل کروم نسخه جداگانه ای از لینوکس را با افزونه Crouton اجرا کرد.

گفتنی است که در سال گذشته میلادی، پروژه Android Studio توسط گوگل از وضعیت بتا خارج شد و هم اکنون برای ویندوز، Mac OS و لینوکس موجود است.

با در نظر داشتن این نکته که Chrome OS روی Linux Kernel اجرا می شود به نظر می آید که ایجاد یک راهکار بومی تمام عیار برای توسعه اپلیکیشن های اندرویدی چندان هم دور از ذهن نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • محمد
    محمد | ۴ بهمن ۱۳۹۳

    فعلا برترین سیستم عامل آندرویده خداروشکر من که با آزادی هاش حال میکنم و تا جایی که بتونم آندروید میخرم و آندرویدی میمونم بعضیا میگن پول شما نمیرسه ایفون این حرف خعلی مفته چون من الان ایفون بخرم به چه دردم میخوره؟! حداقل یه ایرانی تحریم شده نباید گنده برداره از این شرکت ها

  • Rasool Entertainment
    Rasool Entertainment | ۴ بهمن ۱۳۹۳

    اوا! یعنی قبلا نمیشد؟؟؟
    یعنی سیستم عامل کروم، سیستم عامل گوگل!!!!
    گوگل خوابی؟
    عه نه ببخشید الان تازه بیدار شدی. :D

  • زنده با گوگل
    زنده با گوگل | ۴ بهمن ۱۳۹۳

    گوگل بهترینه در این شکی نیست..... ایده های قشنگی داره ولی بعضیا کپی میکنن ازش خز شده نکن برادر من نکن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی