ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل Android for Work را راه اندازی کرد؛ پروژه ای برای مدیریت گجت های اندرویدی توسط شرکت ها

اندروید اغلب به خاطر نداشتن ایمنی کافی مورد انتقاد بوده است. به همین خاطر است که عملکرد بهتر رقبا در این زمینه، موجب موفقیت آن ها در دنیای تجارت شده است. iOS هم اکنون انتخاب اول بسیاری از کسب و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

اندروید اغلب به خاطر نداشتن ایمنی کافی مورد انتقاد بوده است. به همین خاطر است که عملکرد بهتر رقبا در این زمینه، موجب موفقیت آن ها در دنیای تجارت شده است. iOS هم اکنون انتخاب اول بسیاری از کسب و کار ها به شمار می رود و حتی بلک بری نیز بر پایه امنیت بالای خود، محصولاتش را به فروش می رساند.

شرکای تجاری اندروید، پیش تر از طریق مواردی همچون Samsung Knox تلاش کرده بودند تا موقعیتشان را در این رقابت تقویت نمایند. اما حالا گوگل با استفاده از Android for Work، اوضاع را به شکلی مطلوب تحت کنترل خود درآورده است.

در ادامه مطلب، با دیجیاتو همراه باشید. 

گوگل در تابستان گذشته و در کنفرانس توسعه دهندگان خود، برای نخستین بار از این طرح ابتکاری پرده برداری کرد. حالا امروز گوگل به طور رسمی برنامه اش را راه اندازی کرده و جزئیات فراوانی از چگونگی عملکرد دقیق آن را منتشر نموده است.

هدف اصلی این پروژه، تسهیل کار شرکت ها در به کارگیری دستگاه های اندرویدی است. گوگل با این سیستم در واقع قصد دارد محصولاتی که کارمندان با خود به محیط کار می برند را ایمن نماید.

یکی از کلیدی ترین تکنولوژی های Android for Work، ایده پروفایل های کاری است. به گفته راجن شث مدیر این پروژه "ما زندگی شخصی و کاری شما را با استفاده از حساب های کاربری جداگانه، روی یک دستگاه تفکیک کرده ایم". این پروفایل ها باعث می شوند تا تمامی اپ ها، داده ها و ارتباطات از هم جدا شده و توسط تیم IT یک شرکت قابل مدیریت باشند.

android-for-work-nexus-6

شث همچنین خاطرنشان کرد که گوگل این پروفایل ها را به گونه ای طراحی کرده که کاربر، نیازی به جا به جایی مکرر بین آن ها نداشته باشد. در واقع اپلیکیشن هایی که توسط شرکت برای مقاصد کاری تهیه شده اند، با یک نماد مخصوص مشخص می شوند تا بدین شکل، کاربر به راحتی بتواند آن ها را تشخیص دهد. شرکت ها می توانند این اپ ها را بدون دست ورزی در اطلاعات شخصی کارمندان، مدیریت کنند.

این پروفایل های کاری در اصل برای اندروید آبنبات چوبی طراحی شده اند، با این وجود گوگل اعلام کرده که در نسخه های قدیمی تر اندروید نیز می توان با دانلود اپلیکیشن Android for Work، از تجربه ای مشابه بهره مند شد.

جالب است بدانید که Google Play for Work به مسئولین بخش IT شرکت ها اجازه می دهد تا اپلیکیشن های مشخصی را برای دانلود روی گجت های کارمندان در نظر بگیرند.

در این صورت، کارمندان قادرند اپلیکیشن های تأیید شده توسط شرکت را دانلود کرده و شرکت هم می تواند به خواست خود، آنها را حذف کند. همچنین برای شرکت ها امکانی فراهم شده تا اپ هایی که می خواهند روی گجت های تمام کارمندان نصب شود را به صورت عمده خریداری نمایند.

آخرین قابلیت کلیدی Android for Work، ارائه ابزارهایی همچون سرویس ایمیل، تقویم و لیست مخاطبین مخصوص کار است.

گوگل در این پروژه تنها نیست و کمپانی های بزرگی همچون سامسونگ، اچ تی سی، موتورولا، ادوبی، باکس، بلک بری و سیسکو نیز این شرکت را در پیشبرد این پروژه یاری می کنند.

باید منتظر ماند و دید که Android for Work تا چه میزان مقبولیت خواهد یافت. از فهرست همکاران و فناوری های به کار گرفته شده در این پروژه مشخص است که گوگل این فرصت را برای خود بسیار جدی تلقی می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • ITMaster
    ITMaster | ۷ اسفند ۱۳۹۳

    جالبه اينم اسكى ديگر گوگل از اپل! بعد از پروژه اپليكيشن هاى بيزنسى كه اپل و آى بى ام شروع كردند حالا بعد از اندرويد ور و اندرويد اتو حالا اندرويد ورك توسط گوگل!!! چقدر اين گوگل واقعاً در ايده هاش خلاقه!!!

    • امید
      امید | ۸ اسفند ۱۳۹۳

      تو خوب وظیفت را برای اپل داری انجام میدی :)
      کاش مغزی داشتی که باهات بحث منطقی میکردیم.
      اگر همین گوگل نبود الان داخل ios6بسر می بردین کاش حداقل کپی هاش ناشیانه و ناقص انجام نمیداد.
      راستی اپل واچ هم فراموش نکن که کپی هست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی